Jungkook keluar dari perut kereta Acura NSX-nya berwarna merah. Jungkook kunci keretanya dan tekan loceng rumah itu.
Jungkook tekan loceng itu berkali - kali dengan tidak sabar.
(nak mati ke kook? 😒)
10 saat, pintu pagar jenis kayu mahal itu pun dibuka dan muncullah muka orang itu. Muka marah plus geram.
Jungkook pandang orang itu dan senyum dengan tidak bersalahnya.
Jungkook: Annyeong, noona ku sayaaangg~ ehe~
Nayeon: *tiup rambut atasnya ngan geram* Tak boleh ke tekan loceng tu sebanyak 3 kali ja? Kau ni tak ubah ubah langsung! Takyah masuk!
Nayeon baru nak tutup pagar kayu itu tetapi ditahan dengan kedua tangan Jungkook itu. Nayeon dengan berusahanya menutup pagar kayu itu dengan kuat. Jungkook pun tak kalah kuat dan tolak pagar kayu itu.
Dua adik - beradik ini tengah berperang menolak pintu pagar kayu itu. Nayeon tak nak bagi Jungkook masuk disebabkan si Jungkook itu tidak sopan menekan loceng rumah berkali - kali.
Orang awam tengah berjalan kaki dan jiran - jiran mereka itu melihat kelakuan dua beradik itu hanya mampu menggeleng kepala sahaja. Mereka membiarkan dua beradik itu bila bertemu. Selalu saling berperang or gaduh.
Jungkook: Yah! Noona! Apaa ni noona~? Sanggup biarkan adik kesayangan noona ni duduk luar~?
Nayeon: YA! AKU SANGGUP MEMBIARKAN KAU DUDUK LUAR!
Jungkook: Sampai hati noona berkata macam tu kat adik~? *buat buat suara sedih* noona tahu tak? Selama ni, KooKoo selalu jaga noona~ rawat noona ngah sakit~ menghiburkan noona ngah sedih~ m--
Nayeon: Diam kau! Tak payah nak buat suara macam tu! Ingat aku akan luluh ke hah? Aku dah bosan dengar.
Jungkook: Auch~ noona~ auch~ sakit hati KooKoo mendengarnya~ *berdrama*
Mereka masih menolak pintu pagar kayu itu sampai ada suara lain datang ke arah mereka itu.
Mama: Eeii apa yang korang berdua buat tu ha? Saling bertolak pintu pagar kayu kesayangan mama ni? *mencekak pinggangnya*
Jungkook: Mamaaaaa~ help me, mamaaa~ KooKoo nak mashuuuuk~ *buat suara manja ala ala budak kecik*
Mama: Eii korang berdua ni~ *geleng kepala* setiap kali bertemu ja, mesti berlaku macam ni ish! Dah lah Yeonie. Bagi KooKoo tu masuk.
Nayeon mendengar itu terus lepas pintu pagar kayu itu dan Jungkook tengah berusaha menolak itu terus terjatuh ke lantai.
Jungkook: Adoih!
Nayeon: Pffft~
Jungkook: Eeee noona ni~ *muka berkerut merengek*
Mama: Alololooo~ KooKoo terjatuh ya~? *usap rambut Jungkook itu*
Jungkook: Humft! *silang kedua tangannya di dada + merajuk*
Mama: Atototototoo~ anak manja mama ni~ *cubit kedua pipi tembam Jungkook itu* dah bangun KooKoo sayang~ sini~ peluk mama meh~
Jungkook mendongak ke atas dan tengok Hyuna (mama) tengah mendepakan tangan dengan senyuman cantiknya. Jungkook bangun dan peluk Hyuna dengan begitu manja sekali.
Nayeon melihat itu hanya menggeleng kepala sahaja dengan tingkah manja nan gediks si Jungkook itu.
Nayeon: Dasar anak manja.
YOU ARE READING
Hai, Sayang [TaeKook][Malay]
FanfictionKenal dari sebuah games. Watak TaeKook yang ke-3. Anda tekan READ sahaja kalau nak tahu hehe~ Eh sebelum tu, dalam cerita ni ada unsur - unsur ekhem hampir 🔞 n carutan. So, yang innocent tu jangan baca eh? Kalau nak baca jugak, jangan salahkan aku...