Di pasar sayur - sayuran dan buah - buahan.
Jungkook masuk ke area pasar itu lalu tengok jam di tangannya, 6:35 petang.
Jungkook terus berjalan dan beli air dulu sebab dahaga pula. Jungkook sedut air milonya. Jungkook tengok sayur - sayuran dan buah - buahan di tepi belah kiri dan kanannya.
Tetiba mata Jungkook itu menangkap satu kepala(?) berambut biru itu. Jungkook tersenyum dan pergi ke arah sayuran yang di jual oleh lelaki berambut biru itu.
Jungkook: Fuuhh~ tak sangka dia ada kat sini eh? Kalau macam tu, tiap tiap hari aku akan datang ke sini ufufuf~ *bisik hati*
Jungkook datang dan tengok sayur - sayuran itu yang nampak masih segar. Jungkook tak nak ambil bakul itu dulu. Jungkook ambil kubis itu dan tengok sambil sedut milonya.
Jungkook ambil kubis itu dan tengok sayur lain iaitu sawi. Tetiba ada sebuah bakul besar sedikit itu di beri pada Jungkook. Jungkook tengok bakul itu dan tengok orang itu.
Rupanya lelaki berambut biru itu.
X: Annyeong~ kita jumpa lagi~ *senyum*
Jungkook: Mm~ yeah~ *tahan senyum n buat muka cool sikit*
X: *senyum* nah~ ini bakul untuk awak. Kenapa awak tak ambik bakul dulu sebelum nak pilih sayur sayur ni?
Jungkook: Mm~ sajaa~ *smile shy shy rabbit* nak awaaak ambik kan untuk saya~ *gediks*
(pffffft! Buduh lah! Kelakar rasanya aku tulis ni! Apatahlagi membayangkannya AAAAAAAARRGH HAHAHAHAHA)
X: Au~ sengaja lah ni nak suruh saya ambik kan bakul untuk awak ya~? Sooo cute~
Jungkook: *blush + smile shy shy rabbit + gediks sebab bangga dipuji cute oleh lelaki berambut biru itu*
Jungkook ambil bakul besar sedikit itu tanpa memandang muka kekacakan lelaki berambut biru itu. Nanti bertambah merah satu mukanya.
Jungkook menengok - nengok satu persatu sayur - sayur itu dengan lambat. Sengaja.
Semua pelanggan yang beli sayur dekat situ mula bersurai. Tinggal Jungkook dan 3-4 pelanggan sahaja yang ada di situ.
Lelaki berambut biru itu perhati sahaja si Jungkook yang asyik memilih sayur - sayurnya sejak dari tadi.
X: Jung ahjussi~ saya nak gi tengok lelaki tu kejap eh? *tunjuk ke arah Jungkook itu*
Jung: *tengok Jungkook yang ditunjuk oleh X lalu pandang X itu* ambooi~ haa pergi je lah~
Lelaki berambut biru itu hanya tersengih sahaja dan pergi ke arah Jungkook yang tengah tengok terung panjang berwarna ungu.
X: Ekhem!
Jungkook: *stop pandang terung di tangannya n alih pandangannya ke lelaki berambut biru itu* nae?
X: Lamaa pilih?
Jungkook: *tengok sekelilingnya + pandang X itu ngan senyuman* ehehe~ sengaja~
X: Sengaja? Sebab~? *angkat kening sebelah*
Jungkook: Sebab.. Nak tengok awak lah~ *suara manja nan gedik + jujur*
X: Aaa~ *faham sambil angguk angguk kepala kecil n tergelak kecil*
Jungkook: Em~ boleh kita kenal kenal dulu~? Mana taau kita boleh jadi kawan~ *kedip kedip mata comel ngan senyuman cute bunny*
YOU ARE READING
Hai, Sayang [TaeKook][Malay]
Fiksi PenggemarKenal dari sebuah games. Watak TaeKook yang ke-3. Anda tekan READ sahaja kalau nak tahu hehe~ Eh sebelum tu, dalam cerita ni ada unsur - unsur ekhem hampir 🔞 n carutan. So, yang innocent tu jangan baca eh? Kalau nak baca jugak, jangan salahkan aku...