BAB 3

986 72 8
                                    

DI dalam sebuah rumah banglo mewah itu, terdapat seorang lelaki bernama Alex dan seorang Perempuan yang bernama Eryna. Mereka sedang berbual tentang kematian 2 orang kawan mereka. Kawan dalam satu pekerjaan.

"Memang betul la Zack dan Qarl dah mati?" soal Eryna.

Alex di sebelahnya mengangguk.

"Haah" jawab Alex sekali.

"Bodoh betul! Dua-dua tak boleh nak harap! Duit nak tapi kerja tak siap!" Eryna menggenggam penumbuk.

Kepalanya digeleng berkali-kali.

Alex memeluk bahu Eryna. Dia menongkatkan dagunya di bahu kanan milik Eryna.

"Bertenang la Ryn. Kau tak perlu kusutkan otak kau dengan semua ni. Dah diaorang mati dengan cara macam tu, nak buat apa lagi? Hantar orang lain la pulak" kata Alex untuk menenangkan Eryna. Eryna ukir senyuman senget.

"Kau nak aku jawab macam ni la dekat Fiqah, 'Dah ajal diaorang' macam tu? Yang kena marah bukan kau tapi aku.." Eryna menyiku perut Alex.

"..lagi pun, kau nak aku hantar siapa pulak? Kau tahu kan budak-budak yang lain semua ikut bos. Lain la kalau kau nak tawarkan diri untuk pergi BUNUH betina sial tu!" sambung Eryna.

Alex menjauhi Eryna, kedua-dua tangannya diangkat dan kepala digeleng.

"Uish! Tak nak ah! Aku sayang nyawa aku lagi babe! Tak pasal-pasal kena bunuh dengan perempuan tu, naya la" katanya kepada Eryna.

Nampak saja si Alex ni macam ganas, badan besar, berotot lagi. Tapi kalau suruh buat kerja-kerja yang melibatkan nyawa. Anak buah dialah yang jadi mangsa keadaan. Lepas tangan! Eryna melihatnya melalui ekor mata.

"Dah agak dah apa jawapan kau"

Setelah mendengar kata-kata Eryna terhadapnya, Alex mula bersiul. Buat tak tahu.



AMMAR keluar berjogging di sebuah taman yang berhampiran dengan kawasan rumahnya. Sedang dia berjogging, dia dipanggil oleh seorang perempuan dari belakang.

"Ammar!" panggil perempuan itu.

Ammar berhenti melangkah. Lalu, dia berpaling ke belakang. Terlihat seorang perempuan berlari ke arahnya.

 Terlihat seorang perempuan berlari ke arahnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

baju perempuan tu

"Hai Ammar" tegur perempuan itu dengan nafasnya yang tercungap-cungap. Ammar memandang perempuan itu atas bawah.

"Erm... rumah kau area sini ke Fie?" soal Ammar.

Perempuan itu aka Tengku Fielliya Fiona mengangguk.

"Aku baru pindah.." balas Fielliya.

Tanpa riak, Ammar berkata..

"Oh, okay" dia menyambung joggingnya semula dan meninggalkan Fielliya keseorangan.

CINTA Mellisa Dahlia 2 | SU |Where stories live. Discover now