BAB 33

282 38 0
                                    

AMMAR melontarkan pandangan ke luar tingkap. Cermin kereta yang terbuka luas itu seolah-olah memberikan oksigen yang baru untuknya bernafas. Dia tersenyum sendiri melihat Mellisa yang berjalan dari tandas rnr melalui cermin sisi kereta. Haish! Comelnya! Sekarang ini mereka berada di R&R Tapah Ulu Utara. Sesudah mereka selesai makan tadi, Mellisa ingin ke tandas dan dia meminta Ammar untuk ke kereta dahulu.

Mellisa berjalan ke arah kereta sambil pandang kiri dan kanan melihat kenderaan sebelum melintas. Ketika itu, R&R Tapah tidak ramai orang. Kawasan itu lengang. Dia berjalan ke kereta Range Rover suaminya. Sedang Mellisa ingin membuka pintu, sebuah motorsikal berhenti di sebelahnya. Mellisa berpaling.

Dua orang lelaki berhelmet itu pandang ke arahnya. Lelaki di tempat duduk belakang turun dari motorsikal dan merampas laju beg tangan Mellisa yang tersangkut di bahu. Sebelum beg itu menjadi milik lelaki itu sepenuhnya, lelaki itu membuka zip beg Mellisa. Kemudian dia masukkan sesuatu. Mellisa memegang erat tali dan menarik kuat.

"Ammar! Ammar!" Berkali-kali Mellisa memanggil nama Ammar. Ammar kaget di dalam kereta. Dengan pantas dia keluar dari kereta.

"Woi!" jerkahnya. Ammar berlari ke sebelah sana.

Lelaki tadi melepaskan tarikannya. Menyebabkan punggung Mellisa mencium tar jalan yang keras dan menyakitkan itu. Lelaki itu naik ke atas motorsikal. Kawannya di hadapan terus memandu motorsikal.

Ketika motorsikal itu tiba dihadannya untuk membuat uturn, Ammar sempat menyepak nombor plat motorsikal itu. Dua manusia itu hampir saja berlanggar dengan sebuah lori ais yang ada di hadapan mereka. Ammar mendapatkan Mellisa yang terduduk di atas tar itu.

"Sayang..." Ammar menggosok kepala Mellisa. Menenangkan wanita itu dari terus bernafas laju.

Ammar bukakan pintu kereta. Dia menolong Mellisa berdiri. Seribu kerutan di dahi wanita mengandung itu ketika ingin bangun. Beg tangan disangkutkan di bahunya. Sakit yang teramat di bahagian bawahnya tidak dapat dikatakan. Ammar dudukkan Mellisa di kerusi.

"I'm sorry, sayang" Ammar duduk melutut sambil mencium dan menggenggam tangan Mellisa. Rasanya wanita itu trauma.

"Sayang okey? Ada luka dekat mana-mana tak? Diaorang ada apa-apakan sayang?" tanya Ammar bertalu-talu. Angguk tidak. Geleng pun tidak. Cuma muka pucat itu nampak kesakitan.

Ammar tengok di mana tangan Mellisa berada. Di bawah perut. Gaun yang berwarna krim itu... bertukar menjadi warna merah pada bahagian tempat tangan Mellisa. Ammar terbatu. Dadanya berombak laju setelah yakin yang itu ialah darah.

"Sa... sakit... perut saya sakit, Ammar. Tolong..." air matanya yang tidak dapat dikesat itu dibiarkan mengalir tanpa henti. Mellisa melihat dirinya. Dia sakit di abdomen. Kemudian matanya tertaup dengan mata milik Ammar.

"Ammar, saya takut... sakit..."

Ammar tidak berkata apa-apa. Dia menutup pintu kereta dan berlari ke sebelah pemandu. Dia harus bawa Mellisa ke hospital! Secepat yang boleh!


AMMAR ke hulu ke hilir menunggu khabar Mellisa. Sudah dua jam wanita itu dimasukkan ke wad kecemasan. Mellisa mengalami sedikit pendarahan sehingga dia tidak sedarkan diri. Ammar benar-benar takut sehingga tangannya menggigil. Takut jika terpaksa kehilangan isterinya yang ketika ini sedang mengandungkan anak-anaknya yang baru berusia empat bulan.

Ammar duduk di kerusi. Dia memegang lutut sendiri. Cuba untuk menenangkan diri. Beg Mellisa dibuka. Mencari sesuatu yang boleh menghilangkan ketakutannya. Tetapi tiada apa selain telefon, dompet, tisu kering dan basah, jam dan earpod. Tetapi ada satu lagi barang yang menarik perhatiannya. Ammar keluarkan sekeping kad.

CINTA Mellisa Dahlia 2 | SU |Where stories live. Discover now