BAB 22 | PARIS

766 68 31
                                    

DUA HARI KEMUDIAN.

MELLISA membuka pintu alamari pakaiannya. Beberapa helai baju diambil dan dimasukkan ke dalam sebuah bagasi. Dia bersila di atas lantai melipat pakaian-pakaiannya dan Ammar. Esok mereka akan ke Perancis menghadiri majlis Benjamin.

"Terlebih tidur la aku esok. Nak hadap 16 jam perjalanan. Keras la bontot aku ni nanti" Mellisa mengeluh.

Ammar yang hanya berkain pelikat masuk ke ruangan wardrobe untuk mencari pakaiannya. Dia ingin berjumpa dengan beberapa orang suruhannya sebelum esok. Sebelum berangkat ke negera cinta esok, Perancis.

"Ada nampak jaket hitam abang tak? Rasanya Mel dah basuh semalam" tanya Ammar. Dia duduk bersila juga di atas lantai bersama Mellisa.

Mellisa yang melihat tubuh itu menyebabkan mukanya memerah. Tubuh itu sangat sempurna. Tergugat rasanya imannya ini. Cepat-cepat dia menjatuhkan matanya.

"Me.. Mel masukkan dalam bagasi ni. Nak bawa pergi sana. Abang nak pakai sekarang ke? Nak pergi mana malam-malam buta ni?" terasa kelu lidahnya setiap kali ingin menyebut panggilan 'abang'. Pelik pun ada bila dia ingin memanggil Ammar 'abang'. Abang? Euw! Geli la!

Ammar menggaru bahunya walaupun tidak gatal. Apa yang dia nak jawab pada Mellisa ni? Ammar terpandang satu jaket jean berwarna biru terang di dalam almari yang terlipat elok di sebelah Mellisa. Dia mula mendekati Mellisa secara perlahan. Muka yang menggoda ditayangkan.

"Apa ni abang? Tak payah nak menggatal dekat sini la. Kalau tak layan, kan berdosa pula. Pergi keluar!" marah Mellisa. Dia sudah tidak tahu untuk melarikan diri kemana. Tangan kekar itu mengepungnya yang bersandar pada dinding. Tangan kiri pada dinding. Tangan kanan pada pintu almari yang sedikit terbuka.

"Esok kita nak pergi mana ek?" tanya Ammar. Senyuman sinis diberi.

"Pe-pergi French la. Kan ibu suruh pergi sana" jawab Mellisa takut. Takut dengan wajah gatal Ammar.

"Abang tak rasa abang nak pergi sana sebab ibu..." Ammar mencuit bahu Mellisa.

CUP!

Hidung wanita itu dicium sekilas.

"Abang...!" Jerit Mellisa. Ammar ketawa mengekeh sebelum dia keluar dari ruangan wardrobe itu. Di tangannya terdapat jaket jean biru terang. Sempat dia ambil sebelum telinga menangkap jeritan Mellisa.

"Balik sebelum pukul lima! Kalau tak esok Mel tinggal!" laung Mellisa. Bukannya dia tidak kenal lelaki itu. Kalau sudah keluar malam, pagi esok baru nampak batang hidung. Jarang nak melekat di rumah. Entah apa yang menarik di luar sana.

"Okay sayang!" balas Ammar.

SETELAH menempuhi 16 jam perjalanan di atas kapal terbang, akhirnya Mellisa dan Ammar tiba di negara cinta ini. Sudah empat kali Mellisa ke negara empat musim ini.

Ammar menghayati kesejukan angin di Lapangan Terbang Charles de Gaulle ini. Angin di sini membuatkan dia tenang. Belum pernah lagi dia tiba di negara ini. Lain bagi isterinya.

"Kita nak ke mana lepas ni?" soal Ammar. Dia memandang Mellisa yang sedang menaip sesuatu di telefon. Sambil itu dahinya juga berkerut. Tidak pernah dia melihat telefon itu sebelum ini.

"Kejap lagi diaorang sampai.... Tu dah sampai" jawab Mellisa. Dia memandang tiga figura lelaki yang berpakaian kemas. Tidak lupa juga kacamata hitam bagi menambahkan lagi ketampanam mereka.

"Siapa tu? Escort kita ke?" tanya Ammar. Mellisa menoleh.

"Abang ingat abang siapa sampai nak kena ada escort bagai? Anak raja ke?" tanya Mellisa semula. Menyampah barangkali. Ammar menarik Mellisa supaya berdiri di sebelahnya. Ubun-ubun isterinya dicium sekilas.

CINTA Mellisa Dahlia 2 | SU |Where stories live. Discover now