"GRANDMA tak boleh nak samakan arwah ayah dan suami saya dengan arwah grandpa! They are not same!" balas Mellisa. Ramai para tetamu yang hadir memandang ke arah mereka semua. Lagu yang dipasang juga turut terhenti.
"Why can't I? Mel, look. You're beautiful. You have your own power. You can get what you want. You can get a better man than him. Why did you still choosing him? I'm very disappointed with you, Mellisa" kata nenek panjang lebar. Atau nama sebenarnya Linda. Madam Linda.
Mellisa merangkul lengan Ammar. Serba sedikit Ammar sudah mengerti kenapa Madam Linda menampar Mellisa tadi. Rupanya Madam Linda tidak suka akan dirinya yang berkahwin dengan Mellisa, cucu wanita tua itu.
"Dia jodoh saya. He is my destiny" jawab Mellisa.
"Destiny? If you accept Andre, he will be your destiny too, my sweetie. But what you did? You rejected him because of this man?" Madam Linda melangkah selangkah dengan bantuan tongkat kayunya.
Terkedu Ammar.
"This man is my husband, grandma. We are married. Andre and I, we are cousins. Kenapa saya perlu terima lamaran orang yang saya tidak cinta?"
Saudara mara Mellisa yang lain hanya mendengar perbualan di antara dia dan Madam Linda. Ada yang pergi melayan tetamu. Ada yang cuba menenangkan Madam Linda.
"Sayang..." panggil Ammar perlahan. Dia memaut bahu Mellisa yang terdedah.
"What's going on here?" tegur seorang lelaki dari belakang Mellisa dan Ammar. Pasangan itu berpaling.
Lelaki itu senyum senget. Dia dan seorang wanita berjalan melepasi Mellisa dan Ammar.
"You Mellisa. Long time no see" kata lelaki itu. Dia dan pasangannya berdiri di sebelah Madam Linda.
"Andre..."
Andre mengalihkan pandangannya pada Ammar.
"This is your husband? Congrats on your marriage. I hope you are happy in your love story" ucap Andre.
"Andre!" tengking Madam Linda.
"What?"
"Mom... enough. This Ben's event. Please respect him" kata seorang lelaki. Bapa kepada Tengku Adam Benjamin, Tengku Jonah.
Madam Linda berpusing ke belakang. Dia berjalan ke suatu tempat. Sambil diikuti seorang wanita. Tengku Jonah menghampiri Mellisa dan Ammar.
"Mel, uncle betul-betul minta maaf. Uncle pun tak sangka yang grandma akan buat macam tu. Maaf sangat" kata Tengku Jonah. Matanya melihat Ammar.
"Inilah dia Ammar Daniel ye. Kacak orangnya. Padan dengan Mellisa" sambung Tengku Jonah. Sekadar sejukkan hati Mellisa dan suami.
"Uncle... Mellisa nak balik. Mellisa minta maaf sangat-sangat sebab rosakkan majlis Abang Ben. Mungkin grandma masih marah sebab Mel tak terima lamaran Andre dulu, tapi uncle pun tahu Andre tu macam mana" Mellisa menyalami tangan Tengku Jonah. Bapa saudaranya.
Tengku Jonah mengangguk. Dia faham.
"Yelah. Baliklah dulu. Nanti uncle suruh Noah tapau beberapa jenis makanan halal" Tengku Jonah senyum. Ammar menyalami tangan Tengku Jonah.
Mereka berdua berjalan ke pintu untuk keluar dari rumah agam yang semakin ramai orang itu.
"Mellisa! Ammar!" panggil seseorang.
Pasangan itu berpaling serentak. Benjamin menghampiri mereka.
"Jangan balik lagi. Stay sini dulu" katanya.
YOU ARE READING
CINTA Mellisa Dahlia 2 | SU |
Action📌 ☞︎ baca CINTA Mellisa Dahlia dulu baru baca yang ni Book 2: CINTA Mellisa Dahlia 2 Forgive me for the description of this story Mula: 1/1/2021 Siap: - ⚠️ mengandungi kata-kata kesat.