BAB 17

782 61 21
                                    

SELESAI makan malam, Mellisa naik ke bilik. Tidak menegur Ammar langsung. Ammar pula sibuk di bilik kerjanya. Menyiapkan sedikit kerja yang tadi tidak disiapkan. Mellisa mencapai minyak mestika di atas meja katil. Diletakkan sedikit di tangannya. Tangan dibawa ke bahu. Diurut-urut perlahan. Kalau laju-laju tersalah urat nanti, naya.

"Susah betul. Sini abang buat" entah daripada mana datangnya, Ammar memanjat katil. Minyak di tangan Mellisa dirampas. Dia duduk di belakang Mellisa. Rambut Mellisa dibawa ke tepi.

"Awak kan ada kerja. Pergi la buat kerja awak tu sampai pagi. Jangan risau pasal saya" Mellisa merungut lebih kepada merajuk. Namun dia tidak berkeras. Dia biarkan saja Ammar menyapu minyak di bahunya. Ammar memulakan urutan.

"Sayang, abang nak tanya ni"

"Apa?? Pasal gambar-gambar petang tadi ke? Malas la saya Ammar. Dia dengan saya tak ada pun. Dia tu anak angkat keluarga Benjamin. Secara tak langsung, dia pun jadi keluarga saya. Ibu dengan Abang Mika pun kenal dia" jelas Mellisa. Ammar angguk.

"Bukan tu sayang. Tutup la pasal jantan tu. Abang nak tanya, Mel nak pergi honeymoon tak? " soal Ammar. Honeymoon? Mellisa tidak memberi jawapan.

Dia menutup mata. Menikmati setiap urutan. Ringan rasanya bahu dia. Ammar menggoncangkan badan Mellisa. Terus terbuka mata. Kacau betul! Baru nak pergi ke bulan!

"Orang tanya ni, dia tidur pula..."

"Tak. Erm... honeymoon ey?. Honeymoon dekat rumah aje la. Malas rasanya nak bercuti. Lagipun, mesti awak banyak kerja..." Mellisa menepuk tangan Ammar. Tanda supaya berhenti mengurut. Tercabut juga bahu dia tu nanti kalau berterusan. Sudahlah tangan Ammar tu besar.

"Tak romantik la sayang kalau honeymoon dekat rumah aje" bisik Ammar dengan suara menggodanya itu. Ditiup sedikit telinga Mellisa. Mellisa berpaling ke belakang. Nyah, baru sedar yang suaminya itu tidak memakai baju.

Ammar semakin dekat dengan Mellisa. Mellisa pula semakin mengundur ke belakang. Oh God, Mellisa teringat pagi yang dia sangka dia sudah diapa-apakan oleh Ammar. Mukanya merona merah. Ammar senyum senget. Dia mengunci pergerakan Mellisa yang sudah bersandar di kepala katil.

"Kenapa takut sangat ni dear?. Tadi cakap, 'honeymoon dekat rumah aje la', dah lupa?" Kening Ammar terjongket. Entah kenapa, Mellisa terasa sangat panas. Dia mengibas-ngibas mukanya menggunakan tangan. Ammar mencapai remote pendingin hawa di atas meja katil. Suhu diturunkan.

"Panas lagi?" soalnya. Wajahnya semakin dekat dengan wajah merona mereh Mellisa.

"A... awak jangan dekat. Saya pukul nanti" terkeluar juga suaranya. Ammar senyum sinis. Gigit kang.

"Pukul la, ingat abang takut? Apa yang Mel boleh buat kalau dah tersekat macam ni?" tangannya masih kekar di sisi Mellisa.

'Nak je aku hantuk dahi dia dengan kepala aku' bisik hati Mellisa. Mellisa senyum. Tangannya melingkari leher Ammar. Senyuman gatal Ammar terhapus. Diganti dengan kerutan di dahi.

"Apa yang saya boleh buat eh? Buat macam ni kut..." bisik Mellisa. Lingkaran tangannya di leher Ammar dileraikan. Ketiak Ammar digeleteknya.

"Hahahaha! Jangan sayang! Stop! Geli la! Geli!" Ammar jatuh tertidur di atas katil. Dikepit kedua-dua belah ketiaknya itu. Mellisa tidak putus asa. Dia menggeletek perut Ammar pula. Berguling-guling Ammar menahan geli.

"Ha, gatal lagi kan. Padan muka! Biar jatuh tergolek sampai bawah!" Mellisa ketawa melihat tubuh Ammar yang sudah hampir jatuh itu. Tangan Mellisa dipegangnya.

"Stop sayang. Nanti abang.... buat.... balik!" Ammar bangun dari posisi tidur. Dia menggeletek perut Mellisa pula. Tapi...

"Apa yang awak buat ni? Tak geli pun. Tak rasa apa pun" Mellisa tergelak melihat muka suaminya itu. Muka penuh kehairanan. Ammar menggaru kepala. Kenapa Mellisa tak geli? Soalnya sendiri.

CINTA Mellisa Dahlia 2 | SU |Where stories live. Discover now