"Mommy, daddy bila nak balik?" soal Rayden. Mata kanak-kanak itu sudah hampir tertutup, tetapi hatinya masih merisaukan daddynya yang belum pulang.
Tepukan Mellisa di paha Rayden terhenti seketika. Hatinya juga merisaukan Ammar. Hatinya kurang enak memikirkan keselamatan Ammar. Mellisa mengerling pada jam di dinding. Sudah pukul dua belas sepuluh minit tengah malam.
"Mommy..." suara halus Rayden menyentakkan Mellisa. Mellisa tersedar dari lamunannya.
"Ye, sayang. Kejap lagi daddy balik la tu. Kan dia pergi jumpa Papa Hasif dengan Baba Kalish" jawab Mellisa. Sekadar ingin menyedapkan hati gusar anaknya.
"Daddy ni jahat la! Kesian mommy tidur sorang-sorang. Daddy tak kesiankan mommy ke?" Rayden pusingkan badannya mengadap Mellisa. Dia mengiring ke kanan.
Mellisa mengorak senyum nipis.
"Sebab daddy sayangkan mommy la daddy keluar malam ni. Banyak cakap pula dia. Tidur" balas Mellisa. Rayden mendengar cakap. Dia menutup mata serapat-rapatnya. Mellisa juga menutup matanya.
Tidak sampai lima saat, pintu bilik Rayden diketuk dari luar. Mellisa terus bangun dan memperbetulkan bajunya.
"Siapa tu?"
"Zariq!"
"Masuklah" Mellisa baru teringat yang dia menelefon Zariq untuk meminta bantuan. Pintu bilik dibuka, Zariq masuk ke dalam bilik tanpa menutup pintu. Nanti apa pula orang lain mengata.
"Ammar belum balik?" Soal Zariq. Mellisa sekadar menggelengkan kepala.
"Kenapa telefon aku? Kau nak pergi sana ke? Jomlah" Zariq mengalihkan anak matanya pada Rayden yang sudah tertidur.
"Anak kau dah tidur. Jom, sebelum kita lambat" ajak Zariq.
"Aku pergi tukar baju dulu"
"Mommy..." Rose keluar dari biliknya. Mellisa menepuk dahi manakala Zariq pula senyum pada si comel itu. Rose mendekati Mellisa.
"Mommy, Rose nak daddy. Rose nak ikut daddy" Pinta kanak-kanak itu. Mellisa duduk mencangkung.
"Why, sayang?"
Rose menyentuh dadanya sebelah kiri.
"Rose takut. Rose nak daddy. Rose takut..." air mata Rose turun bercucuran.
DI lain tempat pula, Black Dragon sudah berjaya menumpaskan beberapa musuh yang berjaga di pintu pagar utama untuk masuk ke markas pihak musuh, Devil Hunter. Namun berdas-das tembakan masih lagi kedengaran di bawah.
"Am, kau yakin ni kerja Isyraf?" Soal Kalish. Mata diberi sepenuh tumpuan pada skrin laptop untuk menghack sistem musuh.
"Yeah. Aku sangat-sangat yakin. Siapa lagi yang tak boleh tengok aku bahagia selain dia?"
"Apa yang dia nak daripada kau? Dan kenapa sekarang, bukannya empat tahun yang lepas?" Hasif pula menyoal. Suara daripada Kalish menghalang Ammar daripada membuka mulut membalas.
"Done! Aku dah matikan sistem pertahanan dia orang. Semua pintu untuk masuk ke tingkat paling atas dah boleh dibuka" Kalish membuat jari tanda okay.
Ammar mengangguk. Mereka bertiga berjalan perlahan-lahan menuju ke sebuah pintu yang dihalang oleh lampu-lampu laser. Akhirnya terpadam juga.
Ammar berjalan di depan. Glock-17 diangkat bagi langkah berjaga-jaga. Kalish berjalan mendahului Ammar. Dia berdiri di hadapan pintu besi yang mempunyai kata laluan untuk membukanya. Kalish memutarkan beberapa nombor.
YOU ARE READING
CINTA Mellisa Dahlia 2 | SU |
Action📌 ☞︎ baca CINTA Mellisa Dahlia dulu baru baca yang ni Book 2: CINTA Mellisa Dahlia 2 Forgive me for the description of this story Mula: 1/1/2021 Siap: - ⚠️ mengandungi kata-kata kesat.