Jam pada dinding malam itu ber-tik tik tik tanpa berhenti. Penghawa dingin dibuka dengan suhu yang paling tinggi atau ia telah dibawah takat beku. Tetapi badan gadis itu tidak berhenti mengeluarkan peluh dan membasahi baju pajamas nya serta batal dan katil nya.
Selimut disepak dan ia terjatuh dilantai. Gadis itu bercakap seorang diri, Mata nya tertutup. Air mata yang tengah setia bertahan pada sudut matanya pun mengalir dan membasahi pipi. Gadis itu menggerakkan tubuh nya ke kana dan ke kiri, ketakutan telah menguasai diri nya dalam alam mimpi.
•••
Aku tetap berlari dan lari.. aku abaikan tatapan pelik atau menghina dari orang lain. kaki ku telah lenguh.. manakala air mata aku tidak berhenti mengalir 'sial !'. Kenapa mesti mengalir !? Aku telah penat berlari mencari dia. Kenapa dia kena mengelak dari aku ?!
Tanpa fikir dua kali aku terus berlari semasa lampu isyarat merah. Tanpa ku sedar sebuah lori tengah menuju ke arahku. Aku tak sempat elak dari lori namun tubuh ku ditolak kasar oleh seseorang.
Dalam sekelip mata. Aku terdengar suara teriakan yang kuat. Suara teriakan untuk meminta tolong. Suara teriakan yang membuat kan semua orang disekeliling panik.
Perasaan ingin tahu dalam diriku membuatku menoleh ke belakang. Mataku membulat apabila seseorang itu ialah Dia..
•••
Luen terus bangun dari alam mimpi ngeri nya. Sejak kebelakangan ini mimpi itu tidak berhenti untuk bermain dalam fikirannya. Luen menggelap dahi nya yang berpeluh dan keluar dari bilik tidurnya untuk mendapatkan secawan air suam.
Dengan lutut yang agak bergetar akibat ketakutan, Luen pun memegang dinding untuk menyokong badan nya. Selang Beberapa jam untuk menurun tangga dengan lutut yang bergetar Luen pun berjaya sampai ke dapur. "eak..apa yang aku nak buat tadi.." bisik Luen perlahan, lalu mengambil cawan penguin milik Amelia. Dan membancuh teh panas untuk bertenang.
Kedengaran suara tapak kaki yang perlahan datang dari arah belakang dan membuatkan bulu roma Luen menegak.
'apa pula yang kacau aku memalam ni..' detis Luen perlahan.Tap
"Ohmakkaumamimaafkitatakmandikanminniesetahun!" Latah Luen. Nasiblah cawan teh nya itu belum dipegang, kalau tak memang merajuk setahun Amelia sebab pecahkan cawan feberet nya " Unnie nape tak tidur lagi..?" Muncul lah Klara dengan mata mengantuk nya. "Aigoo Klara.. Klara pula nape tak tidur lagi?" Luen mengabaikan soalan Klara, malah menanya semula soalan nya.
"Haus nak air.." jawab Klara, dengan selambanya dia pun mengambil cawan kaca dan meneguk air suam itu. " Unnie?" Tanya Klara lalu duduk di meja makan berhadapan Luen.
Hening.
" Unnie otak unnie dah melayang pergi mane tu? Hello?? World To Zhang Luen??" Seperti orang bodoh sahaja Klara bercakap seorang diri sambil melambai tangan nya di wajah Luen. " Ha? Apa kau cakap tadi??" Tanya Luen lalu memandang Klara.
" Kenapa unnie tak tidur lagi." Tanya Klara lagi, kali ini suaranya berubah menjadi serius. Klara dapat mendengar suara keluhan dari yeoja dihadapan nya. " Unnie mimpi lagi ke?" Tekaan Klara betul apabila yeoja dihadapan nya hampir tersedak sudu teh. " Mane Klara tau?" Tanya Luen sambung menikmati teh nya. " Klara tembak je, macam tembak soalan math time exam." Jawab Klara selamba badak. "Ehwah.. kau main tembak je huh.." jawab Luen perlahan. Ya dia agak kejut sedikit apabila Klara tahu tentang mimpi nya tapi teringat yang dia pernah menceritakan mimpi pelik itu kepada yang lain juga.
" Unnie jangan risau.. ia hanya mimpi.." kata Klara dengan senyuman kecil. Tapi ia membuat Luen lagi mengeluh. "Tapi..kalau benda tu akan terjadi macam mana?" Tanya Luen lalu memandang Klara. "Unnie..jangan lah cakap macam tu.." jawab Klara dan memandang ke arah anak mata Luen yang memberitahu nya bahawa yang dia tengah dalam ketakutan. Ia membuat hati Klara rasa sakit, tak perasan pula yang dia sekarang tengah menuju ke sebelah Luen dan memeluk nya. Luen membalas pelukan Klara dengan perlahan.
"Tak kesah lah siapa yang kena langgar, Klara ke.. Amelia unnie ke..itu bukan salah unnie.."bisik Klara perlahan lalu mengusap belakang unnie nya perlahan. Klara mengeratkan pelukannya. Dia takut kehilangan orang tersayang nya. Dia takut kehilangan unnie unnie dia. Termasuk keluarga nya. Dan orang yang dia nak menghabiskan masa bersama untuk jangka masa yang lama sehingga nafas terakhirnya, Namchin nya. Jeon Wonwoo.
Mereka berdua masih berpelukan. Enggan melepaskan sesama sendiri.. hening. Dapur itu pun menjadi senyap secara tiba tiba "Klara.." panggil Luen, Klara hanya meng-humm kan sahaja signal untuk Luen bahawa dia tengah mendengar. "Kalau.. kalau Klara yang dapat mimpi ni.. Klara buat apa?" Tanya Luen mulanya dia rasa tak pasti untuk menanya tetapi perasaan ingin tahunya pun memberanikan diri untuk membuka mulut.
Senyap..
"K-kalau tak nak jawab tak apa unnie tak pak— " Luen mulanya rasa takut tetiba panik apabila Klara tidak menjawab soalan nya rasa menyesal pun ada tetapi soalan nya dijawab juga.
"Ani, Klara pun tak tau lah.. mungkin.. sama macam unnie sekarang.. rasa takut..?" Jawab Klara sambil suara seperti menanya, lalu senyum kecil. "Unnie.. sekarang jangan fikir pasal benda ni.. kalau ia betul betul berlaku kita kena buat prepare ourselves.." kata Klara lalu mereka berdua pun meleraikan pelukan. Perlahan lahan Klara pergi ke arah sinki meletakkan cawan nya ke dalam sinki.
Lalu memusingkan badannya ke arah Luen. " Unnie jaljayoo~ Don't overthinking." Kata Klara lalu keluar dari dapur "hmm.. jaljayo." Bisik Luen . "Oh! Jangan lupa minum habis teh tu nanti Amelia unnie nampak unnie pakai cawan dia jaga jaga ye~" usik Klara lalu berlari terkedek-kedek menaiki tangga.
" Nae oke.." lalu Luen tergelak kecil apabila dia hampir kena bunuh dengan Amelia dengan selipar jamban bila curi keyboard kesayangan nya. Luen pun menghabiskan teh nya lalu mencucinya. Tak pasal pasal esok dia punya fevberet bantal busuk kena curi.
Lalu kembali keatas sebelum masuk ke bilik sendiri. Dia sempat melencong ke bilik members tersayang nya satu persatu. Bila tengok mereka tidur mati membuatkan dia teringat first time pindah masuk dorm ni. " Haih.. memory.." bisik nya lalu masuk tidur.
_________________________________
______________For the first time author type bawah 800
So Author nak bagitau yang story ni dah nak ke ending, maybe? Jadi stay tuned !
Author nak cepat habiskan fanfic ni tak pasal pasal tahun depan masih tak habis habis lagi ㅋㅋㅋ. Sebab masih ada lagi fanfic yang draft.
Hope you enjoy!
______________
_________________________________
YOU ARE READING
M E M O R Y [ ✓ ]
Fanfiction❝ 𝒅 𝒐 𝒏 '𝒕 𝒃 𝒆 𝒍 𝒊 𝒆 𝒗 𝒆 𝒕 𝒉 𝒆 𝒘 𝒐 𝒓 𝒍 𝒅 ❞ ❝ 𝒅 𝒐 𝒏 '𝒕 𝒃 𝒆 𝒍 𝒊 𝒆 𝒗 𝒆 𝒘 𝒉 𝒂 𝒕 𝒚 𝒐 𝒖 𝒔 𝒆 𝒆 ❞ ❝ 𝒊 𝒕 '𝒔 𝒇 𝒂 𝒌 𝒆 𝒍 𝒊 𝒌 𝒆 𝒉 𝒆 𝒍 𝒍 ❞ ❝ 𝒃 𝒖 𝒕 𝒊 𝒕 𝒇 𝒆 𝒆 𝒍 𝒓 𝒆 𝒂 𝒍 𝒕 𝒉 𝒐 𝒖 �...