Waktu persekolahan pun tamat semua murid pulang ke rumah masing-masing dengan perasaan penat , la hari jumaat ma awal balik je kan tau ii lah malas nak tolong mami buat kerja rumah hala- .
Murid kelas 5 - A terpaksa menunggu ketibaan Sir Tao yang lambat macam siput bab-1 Dah limpas 15 minit dah mereka tunggu Sir Tao tapi tak muncul muncul lagi .
" Andwaeeeeeeee aku un nak balik awal ! Arghhhh " rungut Misoo sambil menghentak hentak kan kaki nya di lantai kelas . Mingyu pula tengah meroyan dengan kecomelan Misoo tapi secara diam-diam . Bahaya kalau kantoi-
" Kita hanya mampu melihat- "
" Kalau Sir Tao masuk astu bagitau bende yang tak penting , first of all aku lempang dia " bisik Seungkwan yang dah menggengam meja milik nya kuat supaya dia senang nak angkat astu baling-
Ada beberapa yang setuju dengan cadangan Seungkwan itu terutama nya Chaeyoung . Dia memang nakal sampai di dengan Sir Tao un jadi enemy bila bab bab yang dorang nak cari gaduh la- kalau depan pengetua dorang rilek macam mereka ni sayang sesama sendiri sebagai murid dan guru tapi di sebalik nya dah berperang- okok Author henti- .
" Chaeyoung sabar hala " kata Amelia yang dah nampak Chaeyoung nak ambil kerusi . " Ok "
Beberapa minit menunggu akhirnya Sir Tao pun sampai dengan beberapa subjek guru kelas dorang . Ada yang dah mula sedia nak lempang Sir Tao tapi terbatal niat dorang sebab nampak Miss Yuna pun sekali datang .
" Gais maaf Sir lambat salahkan Sir Dongwook yang sempat nak singgah toilet lama-lama , entah apa benda dia buat dalam tu " terang Sir Tao yang seratus peratus menyalahkan Sir Dongwook yang tak seberapa inesen yini-
" Sir asal nak suruh kitaorang tunggu Sir yang lambat macam siput ni ? " Tanya Sowon sambil bermain hayun-hayun tangan dengan Umji .
" Ok Sir ada sesuatu nak gitau kat korang " kata Sir Tao yang sekarang bermain dengan jari nya
'ingat cute ke-'
" Minggu depan.. " kata Sir Tao yang dah berhenti bermain dengan jari nya sebab Author akan letak skrip dia pendek jadi dia henti-
" Kita akan.. " kata Sir Tao satu persatu ayat yang keluar dari mulutnya dan membuatkan anak muridnya curious nak tahu sangat apa jadi minggu depan . Mana tau sir tao kata boleh cuti en-
" per- " ayat Sir Tao dicelah oleh Seungkwan yang dah meletup . " Ey ! Apa ni Sir cakap jela terus eeeee macam lah kitaorang ni pekak !! " marah Seungkwan yang sekarang di tahan oleh Chan dan Mingyu supaya tak terajang Sir Tao di depan guru subjek lain dorang .
" Ok ok ok ok minggu depan kita akan pergi ke camping dalam hutan " terang Sir Tao laju untuk menyelamatkan muka nya yang tampan segak dan bergaya gitu . Yang cumil lagi dari Jihoon . Yang encem lagi daripada Wen JunHui yang muka dia macam bulan- lebih dah ni .
Jadi Sir Tao pun selamatkan muka nya dari pada tendangan dari Seungkwan nanti tak hilang hilang bekas kasut di muka nya .
Selepas sahaja Sir Tao terang kepada mereka . Semua nya hanya mendiamkan diri manakala otak mereka tengah proses kan apa benda yang Sir Tao baru cakap .
Krik..krik..krik..
" Ohh , tak nak sudah . Kitaorang lima guru jela pergi- " kata Sir Dongwook . Semua murid tetiba rasa panik mata mereka pun membulat besar " nak sir ! Nak !! " Demi cuti mereka memang nak .
" Tau takpe " kata Sir Dongwook selamba ." Jadi kita akan pergi camping minggu depan . Jadi ada syarat-syarat yang korang kena patuhi " kata Miss Jieun lemah lembut . Semua murid pun mendengar syarat dari cikgu cikgu kesayangan mereka wa
" Satu ! Tak leh bawa computer ke apa apa gila ke bawa computer g hutan " kata Sir Dongwook dengan muka judge dyee
" Dua ! Jangan nak bawa PS4 kau ingat ni tempat main game ke ? " Kata Sir Tao .
" Tiga , jangan pakai heels sebab tu hutan ok anak anak " kata Miss Lizi
" Empat , bawa barang keperluan " kata Miss Jieun
" Lima , jangan sesekali nak ponteng " kata Miss Yuna dinging macam ais batu begitu juga Wonwoo jhkdngodjaj i is kennot
" Miss Jieun ! Miss kata nak bawa barang keperluan kan boleh saiya bawa Horanghae yang cumil aku tu ? " Tanya Soonyoung sambil mengangkat tangannya . Semua murid pun pandang Soonyoung pelik .
" Tak boleh " jawab Sir Tao yang sememangnya dah bosan dengan Horanghae Kwon Soonyoung tu .
" Alor Sir Tao please ar " pujuk Soonyoung sambil mencebik . " Tak boleh " bantah Sir Tao .
Beberapa minit merayau Soonyoung pun berhenti " asal aku nak rayu kat Sir Tao kalau aku tanya Miss Jieun . " Kata Soonyoung lalu menggaru kepala nya yang tak seberapa gatal itu- . Ada beberapa murid pun facepalm .
" Ok destination kita yang pertama ialah singgah kat kedai mamak , mungkin dah ada yang lapar . Lepas tu kita pun singgah di pantai yang hampir dekat dengan hutan yang kita nak pergi yitu " terang Miss Lizi
Beberapa jam berbincang di dalam kelas mereka . " Ok sampai sini je , jadi balik rumah ingat ii nak packing jangan pula last minit " kata Miss Jieun yang tau ii sahaja perangai anak murid dia .
Ada setengah daripada mereka pun tersengih . " Baik lah Miss ! "
" Ok semua boleh balik tataaa " kata Sir Dongwook .
Semua pun beredar dari tempat duduk dan keluar dari kelas satu persatu selepas guru mereka keluar . .
" Apa eh aku patut bawa " tanya Mingyu kepada dirinya kali ke 10 . " Mingyu tak ke pecah kepala kau fikir apa nak bawa " kata Minghao yang pandang Mingyu bEsAr KeCiL BeSaR kEcIl .
Tapi Mingyu hanya terus berfikir sehingga lah dia nampak Misoo yang jalan di sebelah Amelia . " Adeh , jilake punya anak Kim " rungut Amelia kerana ditolak oleh Mingyu .
" Tabah weh tabah " kata Ann yang sempat nak singgah di kantin sekolah demi membeli nabati kata nya dah lapar .
" Tak habis habis makan " kata Klara yang pandang Unnie Ann nya itu . " Makan is ma life " kata Ann dengan mulut penuh dengan nabati .
" Apakah korang ni " kata Luen sambil pandang members dia .
" By the way korang bawa apa ? " Tanya Seungkwan yang muncul entah dari mana .
" Tak tau tengok lah " jawab mereka serentak . Seungkwan pun pandang dorang enam sambil mencebik sian anak Boo yini .
Semasa berjalan keluar dari gate sekolah Luen rasa ada seseorang tengah memerhatikan mereka . Bila di pandang balik ke lorong sebelah sekolah itu macam takde orang tapi dia nampak sosokan seorang jejaka yang berdiri memandang mereka .
Luen pun berhenti berjalan dan pandang jejaka misteri di lorong hitam itu . Muka jejaka itu tak jelas kerana dia rabun jadi Luen pun salah kan diri sendiri sebab tak pakai cermin mata .
" Unnie Kenapa henti ni ? " Tanya Klara semua pun berhenti dan memandang Luen . " Korang nampak tak ada orang kat lorong tu " kata Luen yang nak tunjuk lorong itu tapi jejaka itu dah tiada di sana .
" Em tak ada pun orang kat sana " kata Ann .
" Unnie silap tengok kot " kata Amelia
" Hm.. mungkin kot.. " kata Luen yang masih memandang lorong hitam itu berharap orang itu tak akan buat perkara yang berbahaya kat dorang .
" Unnie ppali !! "
" Iye iye ! "
Smirk
' Zhang Luen huh ? Hidup kamu jelas sekali bukan nya yang benar tapi hanya lah khayalan kamu '
_____________________
______Wa finally Author dapat up juga skskks .
Maap kalau hambar
Hope you enjoy !
Vote or Comments
______
_______________________
YOU ARE READING
M E M O R Y [ ✓ ]
Fanfiction❝ 𝒅 𝒐 𝒏 '𝒕 𝒃 𝒆 𝒍 𝒊 𝒆 𝒗 𝒆 𝒕 𝒉 𝒆 𝒘 𝒐 𝒓 𝒍 𝒅 ❞ ❝ 𝒅 𝒐 𝒏 '𝒕 𝒃 𝒆 𝒍 𝒊 𝒆 𝒗 𝒆 𝒘 𝒉 𝒂 𝒕 𝒚 𝒐 𝒖 𝒔 𝒆 𝒆 ❞ ❝ 𝒊 𝒕 '𝒔 𝒇 𝒂 𝒌 𝒆 𝒍 𝒊 𝒌 𝒆 𝒉 𝒆 𝒍 𝒍 ❞ ❝ 𝒃 𝒖 𝒕 𝒊 𝒕 𝒇 𝒆 𝒆 𝒍 𝒓 𝒆 𝒂 𝒍 𝒕 𝒉 𝒐 𝒖 �...