C-Day : Chapter 48

14 7 0
                                    

! Warning Short Chapter !
____________________________________

25 / 09 / 2020

06 : 30 a.m.

Pada pagi itu semua murid dari kelas 5 - A pun berkumpul di hadapan gate sekolah . Ada yang masih mengantuk kerana dikejutkan pada waktu yang terlalu awal 4 pagi- tabah ye .

" Em unnie Yuna kenapa masih pakai baju kerja.. " tanya Miss Lizi . Miss Yuna hanya memandang Miss Lizi . " Hm ? Tak boleh ke ? " Kata Miss Yuna .

Tetiba Sir Tao pun muncul entah dari mana Author un tatau . " Miss Yunaaa !! Tukar baju kau nah . Aku dah tau kau akan pakai baju kerja ni cepat . Ingat sekarang nak belajar bahasa cina ke suh sana " halau Sir Tao dan memberi bag yang ada baju t-shirt .

Tapi Miss Yuna tak nak jadi Miss Jieun pun menarik tangan Miss Yuna ke bilik persalinan guru perempuan . " Ppali.. nanti lambat " kata Miss Jieun . Miss Yuna hanya redho .

Miss Lizi pun bermula untuk mengambil kedatangan anak murid nya .

" Kim Taehyung.. " panggil Miss Lizi tapi tidak disahut oleh Taehyung " Em.. Kim Taehyung ? Mana budak ni ? " Tanya Miss Lizi .

" Miss Lizi ! Taehyung hyung lambat sebab dia packing last minit " kata JungKook sambil mengangkat tangannya . Miss Lizi pun hanya menangguk faham akan sikap Taehyung itu . Macam mana JungKook ada kat sana ? Jin suruh tinggal kan Taehyung- .

Beberapa nama disebut akhirnya sampai pun ke huruf Y .

" Yoon Jeonghan ? " .

" Sinieee ! " Jeonghan pun mengangkat tangan nya yang memegang batang lolipop . " Ha makan " kata Sir Dongwook yang sempat rembat beberapa makanan ringan di kantin secara free. Sir Dongwook bodek dengan Mak Cik Kantin tu-. 

Miss Lizi pun menyambung kerjanya . Malas nak layan perangai Dongwook tu . " Zhang Luen ? "

" Sini ! " Sahut Luen . Miss Lizi boleh nampak dari jauh yang Klara menghayun kan tangan Luen sehinggalah ada bunyi crack-

"Ok ! Gaissuu ! Naik bas cepat nanti siapa kena tinggal tanggung sendiri " kata Sir Tao apabila dia nampak Taehyung berlari ke arah mereka .

" Tak gune punye Sir Tao !! Jangan nak memacam ! " Jerit Taehyung dari jauh dan sempat memberi pandangan maut nya kepada Sir Tao yang sempat nak korek hidung- .

" Aku nak duk tepi tingkap ! " Kata Luen dan bergegas ke tempat sebelah kanan bas di sebelah tingkap . " Ok murid murid sekalian . Tolong duduk di tempat masing masing ye . Jangan nak berjalan ke sana sini nanti takut ada yang terjatuh time perjalanan " pesan Miss Jieun .

" Naee !! " Jawab mereka .

Semasa di dalam bas beberapa murid dari kelas 5 - A membuka lagu ' Back Door ' di dalam bas . Mereka kata nak parti dalam bas- sksks

Sir Tao un ikut menggila bersama anak murid dia . Pak Cik bas hanya boleh redho. Beberapa jam dalam bas dah setengah daripada mereka pass out ( penat / tido ) jadi bas pun senyap hanya bunyi dengkuran halus daripada mereka yang letih gituh .

" Klara ? Hm ? La.. tido " bisik Wonwoo apabila dia nampak Klara yang dah tido nyenyak di sebelahnya . Wonwoo pun dengan perlahan-lahan mengalihkan kepala Klara ke bahunya sambil senyum . " Won- eh Klara tido " kata kata Luen terhenti apabila dia nampak Klara dah tido di bahu Wonwoo . Baru je nak minta cepuluh inggit- " Haah " bisik Wonwoo yang tak nak mengejutkan Klara .

" Airconn bas tu kecilkan sikit.. takut pula Klara kesejukan nanti " pesan Misoo yang duduk di sebelah Klara. Tetiba Wonwoo memeluk Klara dengan erat supaya Klara tak rasa sejuk selepas dia ejas aircon dalam bas itu .

M E M O R Y [ ✓ ]Where stories live. Discover now