! Warning Short Chapter Hue ! [ Amelia & Jun p.o.v paling banyak dalam chap ni- ]
_______________________________________21 / 08 / 2020
O7 : 30 a.m.
Wen Junhui pun membawa kereta miliknya yang berwarna merah . Dia memandu sehinggalah depan rumah Amelia .
" Mana dia ni.." bisik Jun di hatinya . Beberapa minit kemudian baru lah dia nampak Amelia yang keluar dari rumah . " Woah..tu pun dia , hala kecil nya badan dia kalau pakai baju oversized aaaaa cumilllll" Jun pun tetiba meroyan di dalam kereta pastu jadi serius semula apabila Amelia membuka pintu kereta .
Amelia :
" Awal datang " kata Amelia" Awak nak suruh saya lambat ke ? "
"Eh tak kan awak nak pusing balik jam- " tanya Amelia sambil memberi muka yang susah nak ditafsirkan- " aku nak try lah ni- " kata Jun yang try memusingkan jarum jam tangannya manakala Amelia tengok je kebodohan seorang Wen Junhui-
" Hari ni nak pergi mana ? " Tanya Amelia yang dah bosan dalam kereta . " Kita pergi.. akuarium admission !! "Jawab Jun dengan semangat, jam yang ditangannya pun diabaikan .
Nak cane tau macam mana jun ajak date ?
* FLASHBACK *
// Tadika Mesra Carat //
Jun pun mengambil kesempatan untuk membuang patung favourite budak tembam itu yang merampas Amelia-
" Awak.. "
" Hm ? Kenapa ni Jun ? " Tanya Amelia yang Confuse pergi mana budak tembam tu- " ni haa.. esok awak free tak ? " Tanya Jun sambil bermain dengan jarinya . Tetapi tak tau la kenapa dia berasa gelabah apabila Amelia tidak menjawab nya .
" Em , kalau esok ta- " Jun berasa sedikit kecewa dan sedih tetapi ayat nya dipotong oleh Amelia.
" Ha'ah esok saya free , Kenapa ? "" Esok , nak pergi akuarium admission tak ? Lebih kurang macam date.. " kata Jun dan disengajakan ayat di belakang menjadi bisikan di dalam hatinya . " Wah ! Serius ke pergi akuarium admission ! " Kata Amelia yang dah mula berminat dengan cadangan Jun . Jun pun mengangguk dengan gembira sambil senyum .
Selepas merek berbincang , Jun pun memandang ke arah budak tembam itu dengan muka yang bangga . ' jangan harap kau boleh rampas Amelia aku ! ' bisik Jun sambil membuat gaya I See You-
Beep beep, heyy hey hey hey hey hey ,I see that I'm icy- eh
Budak tembam itu hanya bermain dengan patung nya . Budak ni insen sangat- kesian.
* END FLASHBACK *
Jun tetiba sahaja mendekati Amelia . Amelia berasa terkejut dengan perbuatan Jun lalu memejamkan mata nya dengan erat .
YOU ARE READING
M E M O R Y [ ✓ ]
Fanfic❝ 𝒅 𝒐 𝒏 '𝒕 𝒃 𝒆 𝒍 𝒊 𝒆 𝒗 𝒆 𝒕 𝒉 𝒆 𝒘 𝒐 𝒓 𝒍 𝒅 ❞ ❝ 𝒅 𝒐 𝒏 '𝒕 𝒃 𝒆 𝒍 𝒊 𝒆 𝒗 𝒆 𝒘 𝒉 𝒂 𝒕 𝒚 𝒐 𝒖 𝒔 𝒆 𝒆 ❞ ❝ 𝒊 𝒕 '𝒔 𝒇 𝒂 𝒌 𝒆 𝒍 𝒊 𝒌 𝒆 𝒉 𝒆 𝒍 𝒍 ❞ ❝ 𝒃 𝒖 𝒕 𝒊 𝒕 𝒇 𝒆 𝒆 𝒍 𝒓 𝒆 𝒂 𝒍 𝒕 𝒉 𝒐 𝒖 �...