D-Day : Chapter 33 Thorns

23 9 3
                                    

" awak dah pasti ke nak pergi ? " Tanya seorang gadis di belakang dia .

"Haah saya akan pergi . " Jawab lelaki itu .

" pasti ke ? Takde ke apa apa yang belum kau buat " kata gadis itu lagi , untuk memastikan lelaki dihadapannya kata benar apa yang dia mahu buat tetapi belum tercapai .

" Takde aku dah buat dah apa yang aku nak buat " jawab lelaki itu .

"Habis tu dia macam mana ? Kamu nak tinggalkan dia macam tu je ke ? Huh , Jeon Wonwoo ? " Tanya gadis itu lagi .

Wonwoo pun senyap dan tidak membalas persoalan gadis itu .

" Fikir baik baik sebelum pergi , takde guna nya kalau menyesal nanti , Wonwoo ." kata gadis itu dan pergi dari situ . Wonwoo hanya diam siap mengigit kuku nya .

//Dewan Sekolah//

07 : 15 a.m.

Hari yang dinanti-nantikan telah tiba. Semua murid di sekolah Art High School berlari masuk ke dewan sekolah , beratur mengikut kelas masing masing dan duduk tempat duduk telah disediakan . Dewan sekolah itu amat la bising pada pagi ini , wah .

" Aaaa Klara ppaliiiiii , tengok dah banyak orang masuk tu juh la, kenapa nak duduk dalam kelas bosannnn . Dah la nanti Amelia diorang buat persembahan alaaaaa " kata Ann sambil menarik lengan Klara .

" T-tapi unn- " kata kata Klara dipotong oleh Ann. " Ah takde takde juh " diorang pun masuk ke dewan .

//Di belakang pentas//

Semua yang berada di belakang pentas sangat busy . Sir Tao pula menghalang jalan mereka yang buat persiapan. Siap menari .

Luen yang duduk di meja sambil bermain dengan pokok Catus .

" Fuhh.. aku boleh buat..aku boleh buat.. " kata Amelia gementar .

" Weh unnie kau tak nebes ke ? " Tanya Amelia .  Luen yang main dengan pokok Catus pun pandang Amelia tapi tak mengatakan apa apa .

" Kalau unnie nebes , makan gula gula " kata Amelia , Luen pun menjawab

" eh aku tak nebes, tapi kau."

" Weh.. kau dah ke cakap dengan dia ? " Tanya Luen lagi .

" Haah dah , aku tak tau la apa yang dia fikir " kata Amelia siap mengambil gula gula dari poket dia .

" Harap harap dia fikir betul betul baru buat keputusan " kata Amelia lagi . Luen hanya mendiamkan diri sambil melihat ke luar tingkap .

" Alah unnie mana tau dia jatuh dari langit centu " kata Amelia . Luen pun pandang Amelia tak percaya

" kau ingat ni cerita fantasi ke ? " . Amelia pun tersengih . Hue

Amelia pun mencuba untuk menukar topik.

" weh unnie kalau kau nebes cakap la dengan si kecil hijau ini , tengok betapa lonely nya dia " kata Amelia siap tunjuk pokok Catus itu . Luen pun memandang Amelia dan terfikir apa yang dia makan tadi pagi .

" Weh korang dua jangan duduk sana lagi eee, dah nak mula ni " Mingyu pun tiba tiba muncul dan membuatkan mereka berdua terkejut .

" Asal main piano pun kena pakai gaun heh ???! " Rungut Amelia .

" Tabah la nak " kata Luen dan mengambil Pokok Catus itu ke depan pentas . Amelia pun menyesal Kenapa dia setuju untuk main piano .

Lampu pentas dibuka . Seorang MC yang tinggi macam tiang dan mempunyai visual gitu , MC Kim Mingyu bersama MC Boo Seungkwan .

M E M O R Y [ ✓ ]Where stories live. Discover now