Pantai : Chapter 49

19 7 31
                                    

! Warning Short Chapter Sorry !
___________________________________

" Ha cepat la Sir kenapa takde buaya kat laut " tanya Soonyoung lagi .

" Eh Sir pulak , tadi tIANGGG " kata Sir Tao dan memandang Soonyoung selamba . Soonyoung yang di hadapan Sir Tao hanya mampu tersengih sengih. " Alah Sir cepat la " pujuk Soonyoung.

" Yela yela ! " Sir Tao pun redho dan memberitahu ketiga anak murid nya untuk datang dekat sikit .

" Buaya ni selalunya diam kat tempat yang kat tepi tepi sungai centu la " terang Sir Tao acuh tak acuh .

" Pastu ? Ade tak yang tinggal kat laut ? " Tanya Soonyoung lagi

" Buaya laut atau dipanggil buaya air masin , tak tau lah Sir un blur dengan buaya kat dunia ni " kata Sir Tao .

" Kenapa kat tasik selalu ada buaya Sir ? " Tanya Seungkwan .

" Mungkin tempat tu sejuk kot.. " tanya Sir Tao kepada diri nya . " Sebab kalau ada apa apa sahaja kes macam ada manusia hilang . Mereka selalunya akan telefon pemburu buaya . Lepas hari kedua baru pemburu tu pergi tempat tu " kata Sir Tao . Ketiga murid Sir Tao hanya pandang Sir Tao dan mengangguk faham .

" Macam mana pemburu tu nak tangkap buaya tu Sir ? " Tanya Seokmin . " Pemburu tu akan ambil ayam yang mentah . Nthen pemburu tu ambil tali pastu gantungkan ayam mentah tu dekat dengan sungai tu kat dahan pokok lah . Tapi en time pemburu tu ikat ayam mentah tu dia akan letak cangkuk kat sana " kata Sir Tao yang sedang demo mana tempat cangkuk itu diletakkan . Booseoksoon hanya menangguk acah faham walaupun otak mereka tengah melayang cane nak lari dari cerite Sir Tao .

" Buaya tu akan datang nthen dia akan ngap ! Ayam tu " kata Sir Tao yang sempat nak buat background voice- . " Jadi time buaya nak makan mangsa dia , buaya tu akan pusing kan badan dye supaya di senang nak makan mangsa dye " kata Sir Tao . " Macam mane nak lepas dari buaya tu Sir ? " Tanya Seungkwan . " Cucuk mata dye dah cukup " jawab Sir Tao .

" Kalau cucuk lubang hidung dia macam mana Sir ? " Tanya Soonyoung tah datang dari mana lah soalan dia ni pelik pelik . " Ko mati lah " jawab Sir Tao ringkas memang dah malas dia nak layan soalan Soonyoung ni kekadang dia rasa nak gali kubur je .

" Jadi kalau buaya tu bersantai kat tepi sungai pastu dorang nampak pemburu tu diorang kata ' weh ada pemburu cau cau cau'  lah "tanya Seokmin . Sir Tao pun tergelak . " Oh rupa-rupanya suara buaya  cau  cau cau macam tu lah ? Huh ? " Kata Sir Tao sambil membuka lengan nya luas sambil bergerak .

" Yela lah Sir tak kan ' ada unta datang ada unta datang " celah Seungkwan . Tetiba bulu roma mereka bertiga berdiri dengan ketibaan sang Seungcheol

" Apa kau cakap tadi ? " Tanya Seungcheol dengan suara deep nya . " T-tak.. takde p-pape h-hyung.." trio Booseoksoon pun tergagap sambil menggigil . Seungcheol pun beredar dari situ sebab dia dah nampak Jeonghan hampir kena cekik oleh Amelia-

" Ha main lah lagi unta korang tu kang dah kena " kata Sir Tao dan cau dari situ sambil bergedik dengan Sir Dongwook yang bergedik juga dengan dia- .

" Aku tak kenal guru tu " bisik Seungkwan dan disetujui dengan Soonyoung dan Seokmin .

//
S
K
I
P
//

" Aaaa gais tengok anjing tu oh my god cumil nya " kata Misoo apabila dia nampak seekor golden dog yang jalan di pantai itu . " You not supposed to say 'oh my god' " Vernon pun tetiba ber-speaking .

Misoo pun mengusap kepala golden dog itu . Ekor nya bergoyang ii gembira . Tetiba ada seorang jejaka berkulit putih . " Oh my bad for letting my dog running around " kata mamat itu . " Ah..orang Engelisheu.. " bisik Klara .

M E M O R Y [ ✓ ]Where stories live. Discover now