06 : 15 a.m.
m o n d a y
" Gaisseuuu gaisseuuu !! " Tetiba Seungkwan pun rempuh pintu bilik darjah macam dia baru nampak hantu . " Asal ni kwan ?? " Tanya Wonwoo yang agak malas untuk melayan karenah Boo Seungkwan . " Ada hantu kat sekolah ! " Kata Seungkwan dengan nafas nya yang tersekat- .
" Pemende kau merepek ni kwan ?? " Vernon pun memandang Seungkwan besar kecik besar kecik. " Serius ! Aye tak tipuuu " kata Seungkwan dan sempat mengangkat sumpah . " Dari mana kau dengar ni ?? " Klara pun berhenti membaca buku nya dan pandang ke arah Seungkwan dengan wajah jangan_main_main_aku_tak_nak_jumpa_dia
" Hampir semua sekolah tau.." jawab Ann yang baru balik dari kantin bersama Misoo yang nampak semangat dengan api yang berbara bara di belakang nya . " Aik ? Semangat nampak. " kata Luen yang baru habis mengambil buku latihan mereka . " Haah dho seingat unnie kau merajuk pastu takde mood sebab Amelia habis kan butter kegemaran kau " Hannah pun mencelah dan dapat jelingan dari Misoo " unnie namatey ke ?? "
" Weh lia kau dah kenapa tu senyap semacam " tanya Jeonghan apabila dia perasan yang Amelia dari tadi layan telefon dia . Yang lain pun turut memandang ke arah Amelia yang tetiba senyum sendiri dengan telefon . " Pemende dia tengok tu ? " Tanya Soonyoung . " Kau tanya aku macam lah aku ni dia " Jihoon pun meminjak kaki Soonyoung dan membuat jejaka sepet itu mengeluh kesakitan, tengok je kecik tapi kuat .
Chan tanpa rasa bersalah atau berfikir dua kali dia terus mengambil buku teks sains yang setebal kamus itu dan memukul kepala Amelia dengan muka Confuse nya.
Pakk
" AsTaGa Chann !! Pecah kepala anak orang nanti woii " Wonwoo pun menarik Chan jauh dari Amelia manakala Chan memandang Hyung nya dengan pandangan hyung_aku_dah_buat_apa_nie
" Amelia gwenchanha ?????? " Terus panik mereka semua apabila melihat muka nak nangis Amelia . " J-jangan nan-gis weh " kata Ann yang tengah berfikir nak ke tak nak peluk dia . " Chan pemende kau letak dalam buku tu ya allah , anak ni menangis matey weh kau nak jumpa pengetua ke hahhhh" Jeonghan pergi ke arah Chan lalu mengoncangkan tubuh kecil Chan yang masih memasang wajah confuse nya .
Classmates yang lain hanya mampu memerhati dari jauh sweet momen- eh.. " Gwenchanha ! " Wajah Amelia pula berubah dengan senyuman yang gembira. " Wadahek.. " Jeonghan pun berhenti menggoncang Chan yang hampir termuntah . Mereka pun pandang ngeri ke arah Amelia lain macam budak ni hari ni. " K-kau o-oke ke ?? " Hannah pun tergagap selalu nya budak ni kena hempuk comfirm jadi harimau tapi hari ni lain pula. " Saya oke jeeee ~" jawab Amelia lalu menyambung bermain dengan telefon nya . " Kau demam ke ?? " Ann pun meletakkan tangan nya di dahi Amelia lalu tangan nya dialih " hala unnie ni , Amelia sihat jelah ha " kata Amelia yang sedang tunjuk yang dia ni sihat sihatttt sahaja .
" Ye eh..oke..? "
Lalu mereka pun kembali ke tempat masing masing apabila Sir Tao masuk bersama wajah yang excited , happy , tak sabar , gembira , tak betul , gila , mental- oke dah lebih sksksk . " AnYeOnGhAsAeYOooo yEoReObUNnnnnnnnnn !! " Sapa Sir Tao semangat habis pekak anak murid dye . " Ape ni Sirrr takyah lah jerit kitaorang tak pekak lah ! " jerit Yerin dari belakang . " Kau ni tak nak kalah juga ke Yerin duduk lah hala " Sowoon pun menarik lengan Yerin untuk duduk fuh nasib budak ni bukan panjat meja, tak pasal pasal keluar kelas..
" Okeee gaiseuuuuuuu , Sir want to bagitau beritaaaaa burukk dengan beritaaaaa baik so oall mahu dengar which satu ? " Tanya Sir Tao bersama broken English nya . Manakala anak murid Sir Tao tengah berfikir nak tukar HomeRoom teacher tapi fikir balik Sir Tao is da best of the best- ok maap melencong .
YOU ARE READING
M E M O R Y [ ✓ ]
Fiksi Penggemar❝ 𝒅 𝒐 𝒏 '𝒕 𝒃 𝒆 𝒍 𝒊 𝒆 𝒗 𝒆 𝒕 𝒉 𝒆 𝒘 𝒐 𝒓 𝒍 𝒅 ❞ ❝ 𝒅 𝒐 𝒏 '𝒕 𝒃 𝒆 𝒍 𝒊 𝒆 𝒗 𝒆 𝒘 𝒉 𝒂 𝒕 𝒚 𝒐 𝒖 𝒔 𝒆 𝒆 ❞ ❝ 𝒊 𝒕 '𝒔 𝒇 𝒂 𝒌 𝒆 𝒍 𝒊 𝒌 𝒆 𝒉 𝒆 𝒍 𝒍 ❞ ❝ 𝒃 𝒖 𝒕 𝒊 𝒕 𝒇 𝒆 𝒆 𝒍 𝒓 𝒆 𝒂 𝒍 𝒕 𝒉 𝒐 𝒖 �...