Soju : Chapter 44

17 8 43
                                    

Keesokan harinya mereka pun bangun dari tidur mereka , Klara pada pagi itu telah menyediakan pill sakit kepala kepada tiga Unnie nya bersama sarapan yang di buat oleh Luen dan Amelia .

" Oh! Good Morning Ann unnie " sapa Klara apabila dia nampak Ann yang masuk ke dapur . "Apa jadi semalam.." tanya Ann dengan lemah sebab kepala dia pening . " Patutnya kitaorang yang tanya kau " jawab Luen .

" Nah pill ni makan astu mandi nthen datang sini breakfast " Amelia pun memberi pill kepada Ann . Asal macam Amelia yang jadi unnie eh .

" Klara , awak panggil yang dua lagi, Macam dah nak lambat kalau dorang terus tido " arah Luen . Klara pun berlari terkedek-kedek menuju ke ruang tamu .

" Misoo Unnie !! Hannah Unniee !! Mingyu dengan Minghao oppa masuk hospital !! " Jerit Klara yang tengah mempermainkan kedua-dua unnie galah nya . Misoo dan Hannah probably bangun terus dengan muka yang panik " apa ?! Hospital mana !?? " Jerit mereka serentak . Klara pun tergelak sampai bergolek golek di lantai

" Wahhhhhhh , unnie sayang mereka hehhh " kata Klara sambil menggelapkan air matanya yang terkeluar akibat gelak tak ingat dunia . Misoo dan Hannah pun memberi muka datar tambahan lagi confuse

" Bertuah punya budak", Klara pun tersengih apabila Hannah dan Misoo mendekati Klara untuk geletek . " Eheheh , Lariiii !! " Klara berlari menuju ke dapur dan menyorok di belakang Amelia .

" Eh..eh..eh..pinggan" Amelia hampir nak jatuh kan pinggan kesayangan Hannah itu .

" Dah dah ar tu , korang cepat makan astu bersiap . Awal lah kita sampai sekolah " kata Luen yang meletakkan pinggan yang terakhir untuk sarapan mereka dan duduk di hadapan Ann yang telah menukar baju tidurnya kepada baju putih uniform sekolah bersama jaket hitam putih dan skirt berwarna biru muda . Rambut nya diikat dengan Style Mini Love .

" Wah unnie Ann laju betul tukar baju " Misoo pun memecahkan suasana sunyi di dapur . " Demi makanan dia laju- " kata kata Amelia terhenti apabila dia dapat merasakan Ann memandang nya sambil makan .

" Unnie , korang kelas apa nanti ? " Tanya Klara yang try nak tukar topik sambil mengunyah makanan di mulut nya . " Seratus Persen !... English.. " jawab Ann lalu mencebik sebab bahasa English buat dia bosan dan mengantuk- .

" Sains sama dengan Misoo " jawab Amelia pula yang dah makan habis sarapan nya . " Sama dengan awak " jawab Hannah rilek- " ah.. geo.. unnie ? "

Luen pun berhenti mengunyah dan pandang Klara sekejap . " Takde kelas hari ni " . " Wait seriously ?? Best Siaaaaa " Amelia dan Ann pun buat complain pasal kenapa dia takde kelas astu kitaorang ada-

" Pastu unnie kat sekolah buat apa la ?? " Tanya Misoo . " Music room kot atau skodeng awek- eh korang belajar hue " jawab Luen Selamba.

" La asal tak skodeng Jihoon je ? " Tanya Klara . " Buat apa skodeng dia ? " jawab Luen insen-

" Unniee korang !! Ppaliii!! Dah lambat sangat ni ! " Jerit Misoo apabila dia check jam dah pukul 6:10 a.m.

" Tapi sekarang baru pukul enam sepuluh.. " jawab Ann . " No ! Kita dah lambat sangat sangat ni ! " Misoo pun bangun dan menghalau unnie dan dongsaeng nya dari dapur " noo smoothie akuuu"

" Alah misoo masih awal ni " kata Amelia yang tengah makan sambil di tolak . " Tak nak , tolong lah unnie sekali je awal " pujuk Misoo dengan puppy eyes- . Mereka pun redho dan bersetuju dengan Misoo .

Selepas pakai kasut mereka pun masuk kereta . Macam biasa Klara asyik menang untuk duduk di depan . Hannah hanya mampu menggelengkan kepalanya .

//
S
K
I
P
//

M E M O R Y [ ✓ ]Where stories live. Discover now