Crazy SleepOver (1): Chapter 5

31 10 1
                                    

Ann p.o.v

Semasa mereka suruh Luen membuat makan malam. Klara si maknae tu pula ambil telefon nya dan membuka lagu Korean Clap by seventeen.

Dia buka dengan volume yg kecil dulu selepas lagu Clap habis tiba tiba je lagu Fancy by Twice keluar dan Amelia dengan Klara menari.wow mereka bagus dalam menari tapi Misoo ntah lah buat apa tiba tiba jak ambil bantal di sofa itu then dia baling kat Klara.

Pastu Amelia pun henti dan mengambil satu bantal di sofa n baling dekat Klara. Klara ambil bantal itu dan mula lah peperangan bantal. Alamak saya kena keluar dari peperangan ni.

Time diorang perang bantal tiba tiba juga  lagu Kill This Love by Blackpink keluar mereka lagi lah menggila.

"Let kill pehpeh!!" Teriak Misoo dan mereka ketawa saya pun ketawa.

Dan itu saya pergi ke dapur dan nampak Luen sedang meletak kan pinggan di atas meja, saya cuba memanggil nama dia tapi dia tidak dengar.

Tapi kenapa dia tidak dengar kalau volume lagu mereka buka paling besar!?

Saya pergi ke sebelah Luen wow tinggi ,kenapa lah saya ni pendek sangat.

Saya tarik salah satu sleeve baju dia dan dia melihat ke bawah.

"Pahal Ann?" Dia tanya saya dan mengambil keluar earphones yg di telinga nya, oh rupa nya dia pakai earphones patut lah dia tak dengar.

Sebelum saya sempat kata apa apa Luen dah tau apa yg terjadi di ruang tamu. Dia memandang saya dan memandang ke ruang tamu.mata Luen luas dan kedip mata nya dua kali dan menuju ke ruang tamu

dan nampak semua tempat bersepah dengan volume lagu yang besar harap ii jiran jiran tak marah.

"Yah!yah!yah! Dah ii " Luen menjerit dan menutup lagu yg mereka buka.

"Baik korang susun tempat ni skrg kalau tak korang tak payah makan" Luen kata dan ketawa kecil. Dan begitu saja Luen menarik tangan saya dan pergi ke dapur.

---

Klara p.o.v

Selepas Misoo dan Amelia baling bantal ke arah saya,tiba tiba lagu Kill This Love by Blackpink keluar.

Yeah yeah yeah,
Blackpink in you area.

Wah Kill This Love!

Selepas dua onnie saya baling bantal ke arah saya mula lah peperangan bantal.

Saya berasa seronok dan semua tempat bersepah kerana kami.

Let Kill This Love!
Yeah yeah yeah

"Let Kill pepeh!!"tiba tiba. Si Misoo
teriak.

"Wooooooo"

Saya berasa gembira tiba tiba lagu Kill This Love henti. Dan kedengaran onnie yg menjerit.

"Yah!yah!yah! Dah ii,nanti jiran marah" Luen menjerit dan menutup lagu.

"Alah onnieeeee~" kami peking dan merajuk.

"Dah ii baik korang susun sekarang kalau tak, tak payah makan"Luen cakap dan ketawa kecil dengan perangai kami.

Kami semua susun dengan senyap.

"Salah korang lah ni" saya cakap.

"Eh apahal kami pulak"Amelia dan Misoo kata serentak.

"Korang dua yg mula baling bantal kat arah saya"saya kata dan mencebik.

M E M O R Y [ ✓ ]Where stories live. Discover now