END FLASHBACK
"Damn, gyu-,"
"Bodohnya engkau," perli minghao sambil menghirup teh panasnya yang special ditempah dari China.
"Ha, ha, ha, ha," tawa jeonghan penuh dengan kepalsuan. Peluh mula membasahi wajah mereka apabila senyuman yang melekat pada wajah jeonghan mula pudar.
"Siapa yang sorokkan sesuatu dari aku?" tanya jeonghan sambil peluk tubuh, suaranya menjadi serius. Matanya meliar memandang satu-persatu yang duduk dihadapannya. Masing-masing menelan air liur dengan kasar, sedaya upaya untuk menggelak daripada bertembung dengan mata milik jeonghan.
Seungcheol yang duduk disebelah jeonghan hanya mampu melihat, tak berani untuk mengeluarkan suara. Nanti tak pasal-pasal dia tidur luar. Well he mama hannie, siapa tak takut.
Disebalik wajah serius jeonghan, dia cuba untuk menahan tawanya yang on the way nak meletus apabila melihat wajah takut dari membersnya.
'hihihi~ boleh tahan seronok juga tengok diaorang terseksa~' detis hati jeonghan, sambil tersenyum suka disebalik wajah seriusnya.
"Ppali~ ppali~ Hyung tak akan bunuh korang punya," kata Jeonghan dengan sengaja menekan perkataan 'bunuh' dengan nada playful
"ahahahaha... H-hyung tengah buat prank kan.. ahaha m-mana camera nya haha.." tawa jun dengan gagap sambil mencari-cari camera tersembunyi walaupun dia tahu bahawa jeonghan memang tengah serius.
"Maai, mati aku kalau jeonghan hyung tahu yang aku jatuhkan spatula dia dalam mangkuk tandas." detis hati jun.
"Jun sayang, hyung tak ada mood lah nak buat prank petang-petang macam ni." jeonghan terus mengalihkan pandangan ke arah seungkwan sambil senyum sinis. Jeonghan meletakkan dagunya diatas tapak tangannya
"Seungkwan kenapa senyap je? Tak ada apa-apa yang nak diberitahu? Ke seungkwannie belum sedia atau seungkwannie ada buat salah?" tanya jeonghan bertubi-tubi. Jeonghan tahu yang seungkwan tengah sorokkan sesuatu, like something fishy. Seungkwan yang duduk dihadapan jeonghan pun tersentak apabila namanya dipanggil.
"Eh, uh, hyung, em itu, anu.. emm," Seungkwan menjadi gelabah tangannya mula bergetar-getar.
"Aha~ bingo~ seungkwannie ada sorokan sesuatu kan." Tebak joshua dah dapat hint daripada ayat jeonghan sambil senyum sinis.
"Mana ada hyung.. hehe.. s-seungkwan kan anak baik mana pernah nak dating dengan someone," kata seungkwan tidak sedar yang dia dah terlepas cakap sesuatu yang dia tidak sepatutnya diberitahu. Heh.
"Ehh.. hyung belum sampai lagi bab dating ni~" kata jeonghan sambil tersenyum nakal. Mereka dah boleh nampak tanduk satan dari kepala jeonghan.
Ann yang duduk tak seberapa jauh dari mereka pun facepalm.
'haish.. seungkwan. Yang kau kantoi kan tu dah kenapa?' detis hati ann.
"Seungkwan hyung tengah date siapa tu?" Tanya chan sambil pandang seungkwan atas bawah. Yang duduk bersama pun memandang Seungkwan yang dah berpeluh satu badan, huh busuk. .
"Alah, seungkwan kan budak baik manalah dia nak dating dengan someone," kata Ann untuk menyakinkan jeonghan
"Weh nampak sangat yang unnie tengah back up dia." celah klara yang tengah bermain dengan jari kelingking milik wonwoo, amelia cuba untuk menahan tawanya. Tak sanggup dia nak hadap kebodohan unnie tersayang nya.
YOU ARE READING
M E M O R Y [ ✓ ]
Fanfiction❝ 𝒅 𝒐 𝒏 '𝒕 𝒃 𝒆 𝒍 𝒊 𝒆 𝒗 𝒆 𝒕 𝒉 𝒆 𝒘 𝒐 𝒓 𝒍 𝒅 ❞ ❝ 𝒅 𝒐 𝒏 '𝒕 𝒃 𝒆 𝒍 𝒊 𝒆 𝒗 𝒆 𝒘 𝒉 𝒂 𝒕 𝒚 𝒐 𝒖 𝒔 𝒆 𝒆 ❞ ❝ 𝒊 𝒕 '𝒔 𝒇 𝒂 𝒌 𝒆 𝒍 𝒊 𝒌 𝒆 𝒉 𝒆 𝒍 𝒍 ❞ ❝ 𝒃 𝒖 𝒕 𝒊 𝒕 𝒇 𝒆 𝒆 𝒍 𝒓 𝒆 𝒂 𝒍 𝒕 𝒉 𝒐 𝒖 �...