Flashback : Chapter 27

33 9 3
                                    

// Landve Dorm //

5 : 30 p.m.

" Unnie Klara masuk bilik dulu ok ? " Kata Klara yang berdiri tengah tengah tangga.

" La nak buat apa masuk bilik, masih awal do " tanya Amelia pelik , sambil mencebik selalunya Klara akan join dia tengok Music Bank.

" Nak buat Homework " jawab Klara dan masuk bilik

" ah okeh !!! Nanti makan aku panggil !! " Jerit Hannah sebab Klara dah masuk bilik takut nanti dia tak dengar .

" Pekak telinga akue ;-;" kata Amelia yang baru saja nak buka TV

" La kau punya lagu tu boleh pula buka sampai MAX tengah tengah malam huh " balas Hannah sambil bagi muka datar kat Amelia

" La music is my life okeh , tambah lagi lagu metal tu Misoo yang bukak " kata Amelia sambil chin up . Eh eh nak lawan ni >^< .

" Eh nak gaduh tempat lain nanti ada ada je Klara turun cakap korang dua bising " halau Luen sebab dia tak nak tanggungjawab nanti .

" Mungkin PC awak juga kena musnah " kata Ann kepada Amelia . Takpe Amelia takpe kau kan ada banyak lagi hue.

" Ish apo la aku nak main ii je " Amelia pun mencebik , merajok ni merajok.

" Eh eh simpan sifat merajuk kau tu , memandangkan Klara kat dalam bilik , korang dah tau kan ? " Tanya Luen kepada semua yang kat ruang tamu .

" Em.. tau apa ? " Jawab diorang serentak ada yang gelabah.

" Still nak berlakon tak tau apa apa ke ? Kau ingat aku tak tau ke korang berempat kat belakang kitaorang pasang telinga " Luen pun bagi muka slack kat members dia.

" Ehehehe , terkantoi pulak " sengih Ann

" Ish salah kau la ni main tolak tolak kan dah kantoi " Hannah pun

" Eh dah la tu , dah kantoi tak payah nak salahkan siapa siapa ." sampok Amelia

" Takpe jangan takot kami tak kan bagi tau siapa siapa " kata Amelia lagi

" Pastu..nak macam mana la ? " Tanya Ann

" Um tukar sikit sikit skrip Thorn tu , pastu tambah sikit macam pasal diorang tapi kita buat macam sorang perempuan terjatuh cinta kepada pokok Catus tu nthen diorang terpaksa berpisah disebabkan perbezaan diorang " terang Amelia

" Uish dari mana kau dapat banyak idea ni " tanya Misoo

" Lah ingatkan otak kau hanya fungsi time malam " kata Luen siap bagi muka aku_tak_caye_kau_ni_amelia .

" Eh bagi je la skrip tu aku ubah sikit , memandangkan otak aku entah kenapa boleh fungsi time time macam ni " kata Amelia sambil rembat beg siapa siapa la yang letak kat sofa tu .

" Magic " kata Misoo

" Hiks beg akue " ditangan yang lain pula Hannah tengah bebel sebab Amelia rembat beg dia .

Sekarang 5 unnie Klara pun bincang apa yang patut diorang ubah kat skrip tu tapi malangnya Luen still sambil skrip yang sama , dah meroyan dia tu .

Klara p.o.v

"Uish bising betul diorang tu .." bisik Klara sendiri . Kali ni first time dia masuk bilik awal , i mean bukan selalu .

Pastu dia terflash back apa yang dia bual dengan Miss Lizi .

* FLASHBACK *

" Miss.. maaf kan saya sebab buat Miss kecewa " kata Klara yang sekarang berjalan jalan bersama Miss Lizi di taman sekolah .

M E M O R Y [ ✓ ]Where stories live. Discover now