Bölüm: 15 – Olmaz
*
İnsanların üzerinde dün gecenin yorgunluğu vardı fakat bunlar tatlı yorgunluklardı. İki aile birleşiyordu, bir ev, ocak oluyordu.
Dün Bergüzâr ve Yadigâr'ın kınası mahşer alanı gibiydi.. o kadar kalabalıktı ki Neriman ve Hacer bir kez daha bu mahallede ne kadar sevilip, sayıldıklarını fark etti..
Bugünse, sanki dün hiç kına olmamış, bu meydanda saatlerce kızlar göbek atmamış gibi hummalı bir hazırlık vardı.
Osman ve Bade'nin kınası vardı.
Osman ve Yadigâr bir hafta önceden hem belediyeden hem de mahallede bulunan karakoldan, bu da yetmezmiş gibi muhtardan izin almışlardı kına ve düğünleri için. Olurda biri çıkıp rahatsız olur, şikayet eder diye ellerine resmi evrak bile almışlardı.
*
Sabahın ilk ışıklarıyla gözlerinden uyku akarak kalktı Banu. Bugün, Bade'nin kınası vardı. Evde banyoya doğru ilerleyip hemencecik işlerini halletti.
Teyzesine bakmak için evin içinde hareketlendi fakat mutfaktan gelen sesle gülümsedi. Teyzesi sabahın ilk ışıklarıyla kalkmış, kahvaltı bile hazırlamıştı..
"Günaydın teyzem"
Yanağına öpücüğünü kondurup omuzlarının üstünden sarıldı teyzesinin bedenine Banu.
"Günaydın meleğim, hadi geç otur kahvaltımızı yapalım.. daha dükkana inip açacağız."
Başını aşağı ve yukarı sallayıp onayladı onu Banu, "Teyze, şey.." gözleriyle baktı Banu'ya Hava. Konuyu biliyordu, nasıl bilmesindi. Önce Neriman, sonra aha şuncacık sabinin kalbini paramparça eden Mustafa gelmişti yanına.
Sadece kırılmıştı Hava, yeğeninin söylemesini, ona anlatmasını tercih ederdi.
"Mustafayla konuştuk biz.. doğrusu, teyze evlenelim dedi bana.."
"Sen ne dedin peki meleğim?"
"Ben.. bilmiyom ki. Teyzee, benim hala onu sevebilmem suç mu?"
Dolu dolu gözleriyle baktı Banu teyzesine, biliyordu kızacaktı ama olsundu. Çok seviyordu Mustafayı. Yüreği patlıyordu bu sevgiden. Hele.. hele dün! Dün öpüşmüşlerdi. Aklına gelen anılarla ağzında çiğnediği kahvaltılığı büyük bir gürültüyle yutkundu.
"Hayır değil canım, sevmek ne zaman suç olmuş?"
"Olmadı dimi teyze? Ben hata yapmıyom demi?"
Gülümsedi Hava, "Ne hatası canım benim, sen sevdin. Mustafa sana gelmiş, af dilemiş.." gözleri şaşkınlıkla duraksadı Banu'nun. Teyzesi bunları nereden biliyordu?
"Yoksa.."
Başını aşağı ve yukarı hareket ettirdi Hava. Onayladı küçüğünü.
"Evet, Mustafa geldi. Konuştuk.. Neriman biliyorsun sen varken konuştu, dünden razı seni gelin almaya. Çok sever seni.."
"Bende onu seviyorum.."
"Biliyorum canım benim, korkma sen e mi? Bade ve Bergüzâr'ın düğünü hallolsun bir. Neriman'la konuştuyduk biz. Ali Bayram evlenecekmiş.. düğünsüz, nikahla.. o ara hazırlığa başlarız dedi, Mustafaylan ev baksın onlar dedi.."
Şaşkınlıkla kala kaldı Banu. İlk onlar evlenir diye düşünüyordu fakat düşündüğü olmamıştı.
"Ali Bayram mı evlenecekmiş? Gamzeyle mi?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BERGÜZÂR (Mahalle Serisi - I) TAMAMLANDI
ChickLitBir kalbin en özel sevgi türüydü 'Yadigâr' yaşadığı mahallede oturan, sessiz sedasız içinde büyüttüğü armağanıydı 'Bergüzâr' Onların sevdası yaktı Osman'ı, özendirdi saf sevgiye Bade'yi. Mahalle/Yadigâr Serisi - I *Bu hikaye iki ana karakter üzerine...