BERGÜZÂR - 19.Bölüm

5.1K 203 4
                                    

Bölüm: 19 – Yuva

*

Şerife'nin söylediği şeyden sonra, evlerine adeta bomba düşmüştü Bergüzar'ın. Şaşırmıştı, hem de çok şaşırmıştı..

Mustafa ağabeyi hadi neyse de, Ali ağabeyinin hem evliliğini hem de şu an yengesi olan Şerife'nin hamileliği onu aşırı şaşırtmıştı.

"Hayırlı olsun Şerife Abla.." diyebildi sadece, şaşkındı çünkü.. gözleri, Banu yengesine kaydı. Gözlerini halıya dikmiş, onlara bakıyordu sadece.

Bade, hele bade!

O susmayan dilini yutmuştu resmen.

"Aha! Hepimiz hamileyiz maşallah.. Esma abla da sıraya girer yakında.." diyerek ortamın havasını dağıtmaya çalıştı Bade..

*

Akşam üzeri, Bergüzar yavaşça Badeyle beraber kaynanasının evine doğru yürüyordu. Mahalleye çıkmayalı uzun zaman olmuştu, en son evlenmeden böyle kol kola yürüyordu Badeyle buralarda!

Aklına geldikçe gülesi geliyordu.

Nereden, nereye..

Eve yaklaşınca ayrıldı arkadaşından, yavaşça bahçeye girip kaynanasının yanına doğru ilerledi.

"Anne.."

Hacer hanım, gelininin sesini duyunca bedeniyle ona doğru döndü.

"Güzel gelinim.. hoş geldin!"

Çardağa hazırlık yapıyordu Hacer hanım, gelini hızır gibi yetişmişti vallahi!

"Hoş buldum anne.. yardım edeyim mi?"

"Yok kızım, sen geç otur her şey hazır zaten.."

Çardağa yerleşip, köşeye doğru kaydırdı bedenini. Kaynanası, mangalı ayarlamıştı. Dudaklarını ısırdı, yutkundu. Daha yanmamıştı bile, yanmayı geç.. hiçbir şey pişmemişti!

Canı mı çekmişti?

Off..

"Annem.."

Bergüzar annesinin ona seslenmesinin ardından bakışlarını, bahçe girişine kaydırdı. Evlendiğinden beri doğru düzgün ailesini görememişti.

Saçma sapan adetleri yüzündendi bu olanlar..

Neymiş, yeni evli çifte öyle hemen gidilmezmiş.

Ayıpmış..

"Anne.." ayağa kalktı Bergüzar yavaşça, annesinin açtığı kolları arasına yerleşti hemen. Çok özlemişti..

"Çok özledim sizi.."

"Bizde seni bebeğim.. resmen evimizin neşesi, sesi soluğu bir anda gitti.."

Hüzünle kızına baktı Neriman hanım, çok arıyordu evde küçük sesini.. onunla inatlaşmasını, bağırmasını..

Ee, kız evlattı.

Yeri çok farklıydı.

"Yaa anne.."

Annesinin sözleri ardından gözleri doldu Bergüzar'ın hemen. Daha doktora gidip bebekleriyle tanışamamışlardı ama olsundu. Her koşulda hamile olduğunu çabucak kavramıştı.

Kimseye belli edemese de içi heyecanla dolmuştu.

"Dünürcüm, hoş geldin!"

Hacer annesi, annesine doğru kollarını sıvazlayarak geldi.

BERGÜZÂR (Mahalle Serisi - I) TAMAMLANDIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin