~Lily~Saya sendiri pun rasa lain juga dengan perubahan yang berlaku antara saya sama Daniel. Entah la.. macam ada attraction gitu tapi susah la mau cakap kalau saya masih student. Ada orang bercinta masa belajar terus putus tengah jalan, pelajaran pun terabai. Sikit saya begitu dulu, kecewa kunun. Nasib baik saya kena belanja abang-abang saya, abis dorang juga punca segalanya.
Tapi kan.. macam la si Daniel suka saya, kali saya ni setakat housemate ja, bikin tolong bayar sewa bulanan. Haha.
Aiyo... Saya ni kenapa fikir benda begini? Aih susah.. susah juga... jangan sampai angau oh.. bahaya tu.
Saya rasa bagus pigi masak untuk sibukkan diri, mau masak sikit ja memandangkan saya saturang makan. Lepas makan, saya perlu belajar, so saya makan ala kadar saja. Nanti saya tidur mati pula kalau terlampau kenyang. Saya kuat makan lagi ni sekarang.
Lepas makan saya terus belajar. Banyak benda mau kasi siap dalam bulan ni. Semua assigmnent yang saya buat hampir siap. Ada satu ja yang siap mau hantar esok. Mau exam lagi. Aduh penat otak mau fikir semua. Saya berkurung ja di bilik. Bukan si Daniel balik kan. Selalunya saya dalam bilik saja masa saturang tinggal sini dulu.
Bila rasa mengantuk, saya kemas meja belajar terus baring di katil. Sempat saya berfikir pasal Daniel sebelum tertidur. Rindu kali sama dia, rasa sunyi ja kalau dia tiada di rumah.
Mimpi pun pasal dia kunu...Pagi-pagi saya bangun awal. Mau siap-siap pigi kuliah, lepas mandi pakai baju saya pigi buat sarapan.
Tu pintu utama kena buka terus muncul si Daniel. Melepas rindu tengok muka dia, hehe.
Penamilan dia pun tidak terurus. Saya senyum ja tengok keadaan dia.
"Good morning Daniel"
"Morning Lily"
Dia terus masuk bilik dia. Macam angin dia tidak bagus ja. Saya pun kasi biar ja la.
Stress macamana pun saya, dia lagi stress mangkali. Abis dia sudah kerja lagi banyak komitmen.
Tidak tau la...Saya buat coffee ja untuk Daniel abis mau rush.
Saya jalan awal-awal, mau stay di library.
Ni hari saya ada presentation jadi mau banyak persediaan.
Kawan saya pun sudah sampai awal-awal, kami terus pigi library.
"I'm so nervous" Amber bilang.
"You'll be fine" saya bilang sambil tepuk-tepuk bahu dia.
Presentation kami berjalan lancar. Saya rasa happy sebab prof. puji kami.
Saya sama Amber plan mau pigi shopping. Saya terus bodek abang saya untuk belanja kami.
Nasib baik juga abang no. empat saya kasi duit. Nanti saya balas kebaikan dia, abis banyak sudah dia tolong saya.
Dalam adik-beradik, dia la yang paling saya rapat, abis kami beza umur satu tahun ja. Yang lain tu gentua sudah, tu la gurongit.Saya sedang pilih-pilih baju masa kena call Daniel. Terus saya senyum gembira.
"Hello?"
"Hi, are you still in class?"
"No."
"Are you coming home for lunch?"
"No"
"Look, I'll move anytime soon.."
Terdiam saya seketika, terkejut kunu. Terus saya rasa sedih ni.
"Lily?"
"Oh, ok Daniel. Thank you for everything you've done to me"
"No problem"
Lepas say goodbye terus dia off. Macam mau nangis pula saya tapi tahan hati saja.
YOU ARE READING
HOUSEMATE
Ngẫu nhiênLILIANA & DANIEL Dua-dua orang kaya tapi memilih untuk hidup sederhana dan jadi housemate