~Dan~
Saya kesian pula tingu tu student buat kerja dia sampai berliur tertidur di sofa. Kadang-kadang dia buat kerja dia di ruang tamu, mungkin suffocated juga kalau dalam bilik saja.
Terang gila tu ruang tamu dia pigi tambah lampu, bukan alang-alang lagi tu. Saya suka lagi yang sebelum ni gelap-gelap, nanti saya tertidur di sofa ndak juga dia nampak bihis saya. Ni terang-terang sya nampak dia kobihis.
Saya siap mandi saya masak untuk kami dua. Saya kasi biar dia tidur sampai dia bangun sendiri. Saya tunggu ja dia untuk makan sama-sama. Saya rasa dia suka masakan saya sampai habis tu makanan kami makan. Dia yang kasi bersih dapur ni kali. Saya pun tiada masalah tukar-tukar giliran kasi bersih.
Dia balik lagi pigi ruang tamu kasi sedia bahan untuk assignment dia. Banyak juga dia buat tu, tebal betul. Ni mesti budak genius ni.. Saya mau terus pigi bilik habis mengantuk, lepas goodnight sama dia saya tidur. Rajin negi dia buat assignment sampai pagi dia buat. Saya tidur mati la macam selalu.
Pagi-pagi tu saya bangun saya terus pigi dapur. Haus gila, macam kering tekak.
Terkejut saya tingu Lily situ ruang tamu tidur di sofa. Posisi dia betul-betul kurang selesa saya tingu.
Mau kasi bangun, masi awal lagi baru jam 5. Selalu dia bangun jam 6 tu.
Berselerak tu paper dia situ lantai. Gila dia ni belajar sampai pagi.
Saya pigi dekat dia, tergugat saya tengok dia, nampak pula chest dia nasip tidak la nampak semua. Luas lagi tu shirt dia terbuka, kasi dedah benda tidak patut. Yang dia ni pakai shirt tidak butang bahagian atas kenapa? Saya tarik tu selimut kasi tutup dada dia. Takkan saya mau pigi tulung dia kasi butang kan.. perlahan saya angkat tu kaki dia kasi naik di sofa. Separuh badan dia di sofa, kaki di lantai. Kalau saya pandai lagi baring situ, ni dia tidur begitu. Dia marah dalam tidur, muka pun pouradit time saya kasi baring kepala dia. Dia kasi bagus tu posisi dia tidur tapi dia kasi kangkang kaki terus saya lari pigi bilik, tidak sanggup saya sana lama-lama, terseksa batin. Haha.
Macam-macam juga jadi kalau tinggal sama perempuan, apa lagi yang jenis tidur sembarangan di ruang tamu. Dia tidak takut ka saya pigi rog.... atukoi jan la ganas,, tapi yala lelaki sama perempuan kan. Bikin gugat juga walaupun dia masih student. Balik-balik sudah saya kasi ingat diri-sendiri yang dia tu muda lagi, kali bawah umur masi, tapi ni naluri tetap kuat juga sampai sakit tu ehem saya. Sit. Jan la kasi ketara gete, budu.... Kalau saya yang tidur di sana tidak apa, kalau dia pigi kacau pun tiada masalah, esh mau-mau kunu. Haha.. heiya tu fikiran lelaki kan, teruk oo.
Saya lama-lama dalam bilik sampai dia pigi bilik dia sendiri. Kali dia pun tiada class on weekend. Saya pun cuti, tidak sanggup lagi menghadap meja saya di ofice.
Si Dave kacau lagi text bawa moginum. Ada apa-apa masalah bawa moginum, bila mabuk buat benda gila dia menyesal juga tu nanti. Kesian juga dia putus cinta tapi saya macam tiada hati pula mau kawan dia. Nanti situ juga tu perempuan gete pigi kacau-kacau saya, bikin rimas.
Saya balas ja saya tiada mood mau minum. Mesti dia marah tu bilang tidak kenal erti persahabatan la apa la dia merepek, masa saya hilang cinta hati pun bukan juga dia ada di sisi saya. Silaka punya kawan.
Lily tidak keluar dari bilik dia, kali sudah sambung tidur lagi. Saya keluar pigi makan, lapar pula.
Tidak lama keluar tu perempuan tapi sudah tukar baju yang lebih appropriate. Saya kasi biar dia buat hal dia, ada la dia pigi siram bunga dia situ balkoni.
Bila saya offer minum kopi sama-sama laju ja dia datang duduk situ meja. Dia pun minum juga black coffee yang saya buat. Atukoi ni perempuan, kaki kafien kaini..
Macam dia kesedapan lagi tu, sampai jilat bibir dia, lain juga dia ni.
Makin lama kenal dia makin rasa lain pula...
YOU ARE READING
HOUSEMATE
RandomLILIANA & DANIEL Dua-dua orang kaya tapi memilih untuk hidup sederhana dan jadi housemate