~Lily~
Lepas shopping kami stay di Starbuck. Saya rasa lain lepas Daniel kol dia mau pindah rumah.
Napa dia pindah arh? Saya ada buat salah ka aa? Tidak mungkin pasal saya kan...
Kali ada masalah family ka apa? Atau dia tu mau tunang ka? Kawin? Ah entahla.
Pening pula saya fikir pasal tu..
Amber pun tidak tanya saya apa-apa. Abis dia tau sem ni banyak kami punya assignment, dia faham juga.
Apa-apa pun terjadi, saya lagi pentingkan pelajaran saya sekarang. Ni penentu masa depan saya, tu la saya tidak kisah sangat pasal Daniel. Lagipun bukan kami rapat sangat, tiada masalah juga selama jadi roomate. Biar la dia pindah, at least saya tidak perlu cover untuk dia kalau kena tanya family saya.
Susah juga kalau dapat roomate lelaki.
Fikiran saya kusut betul. Ingatkan boleh lupa pasal Daniel. Saya masih juga terfikir pasal dia.
Bia sampai rumah pun saya tengok pintu bilik Daniel. Saya mengeluh terus pigi bilik saya.
Ada note melekat situ pintu bilik saya. Saya ambil dan masuk bilik. Saya duduk di meja belajar dan baca tu note.
' I'm sorry for leaving abruptly. Thank you for being a good roomate'
Itu ja? Haih.. saya ingat ada la dia tulis panjang sikit. Mengharap juga daaa...
Mm okayla.. goodbye Daniel.
Kau memang lelaki yang baik, tidak ambil kesempatan sama saya. Kau layan saya bagus sangat.
Saya senang dapat berkenalan sama kau..Duui... Kalau la saya boleh cakap semua ni depan muka dia.. haha..
Tidak apala, ada juga no. HP kalau saya betul-betul rindu dia.. haha
Sepanjang Daniel ada di rumah, saya rasa senang dengan kehadiran dia. Ada kawan saya bercakap.
Kalau ada dia, saya rasa happy. Walaupun kadang-kadang kami emosi, itu bukan perkara yang disengajakan. Masing-masing ada komitmen jadi tau-tau la emosi tu macamana.
Sunyi la saya ni. Tiada kawan makan. Tiada lagi tulis note untuk saya. Tiada la tersedia sarapan pagi di atas meja lagi. Apa boleh buat la, Daniel hadir untuk seketika saja.
Tapi tidak apa, saya boleh fokus 100% dengan pelajaran. Lagi bagus kalau keadaan tenang dan rasa bebas buat apa saja di rumah. Lagipun, tidak lama lagi mau graduate.
Lepas tu terus kerja.
Nah.. kalau ada tanakwagu yang baik-baik di company papa kan buli kuntik-kuntik..
kekeke...
Berangan-angan saja saya ni..Saya buat la rutin harian saya macam biasa. Masak, belajar... tingu drama ka movie ka.. itu-itu ja saya buat..
Macam ketara betul rasa sunyi di rumah..
Dulu ada kawan, sekarang tiada suda.
Si Daniel pun bukan lama tinggal sini..
Si Marry dulu lama kami tinggal sama-sama...Apa kan daya, sekarang saya sendiri-sendiri... begini la hidup kalau tinggal jauh sama keluarga. Lagi pun saya juga yang pilih untuk hidup berdikari sendiri.
Apa-apa pun saya perlu ada semangat untuk belajar.. susah pula kalau malas belajar, nanti parents saya marah kalau pelajaran merosot. Mesti kena siasat apa lagi punca.. saya pula yang merana nanti.
YOU ARE READING
HOUSEMATE
AcakLILIANA & DANIEL Dua-dua orang kaya tapi memilih untuk hidup sederhana dan jadi housemate