19. LILIANA

15 3 0
                                    

~Lily~

Dia minta diri bila dia sambut tu call. Tinggal saya lagi tingu ending tu movie.

Sedih juga tu perempuan cedera parah masa kena kasi selamat oleh tu lelaki. Dorang bercium lama-lama situ kunu pastu tamat cerita dia. Saya lap-lap mata saya macam banyak pula air mata saya keluar. Haha.

Daniel datang, abis sudah tu movie. Nasip dia lambat datang, abis scene kiss, macam janggal pula kalau tingu sama-sama dia. Saya kasi tau ending bila kena tanya, terus dia diam-diam kunu.

Saya kasi kering mata saya, berair betul baru saya kemas meja. Rasa lapar pula lepas tingu movie padahal makan-makan popcorn tadi. Saya cek aisbuk macam tiada sudah mau dimasak.

Bila Daniel tanya saya mau ka ikut dia pigi tu restoran, saya terus setuju. Saya mau minta belanja dia, hihi. Lagipun, saya lama tidak makan di restoran. Hal semalam lain lagi makanan dia. Kalau di restoran pun lain juga.

Saya tumpang Daniel punya kereta, bagus dia kasi tumpang saya, jimat minyak saya.

Sepanjang perjalanan, siok kena angin sambil tengok pemandangan padang rumput di sebelah menyebelah tu jalan raya. Dia buka atap, makin siok rambut saya mengerbang kena tiup angin. Saya angkat tangan lagi rasa tu angin di tapak tangan saya. Betul-betul saya rasa freedom.

Ini la yang saya suka tinggal sini, jalan raya dia lurus ja dikelilingi padang rumput. Kalau saya drive sambil buka atap kereta, saya akan angkat tangan rasa tu angin. Punya siok buat begitu.

Bila kami sampai tu restoran, berabis saya kasi kemas tu rambut, posurugau lagi. Malas betul saya terus pakai topi kasi cover. Kami pigi restoran fast food, ok la pakai topi.

Kami duduk situ luar supaya kena cahaya matahari, siok saya rasa macam pigi dating pula. Tapi ni kan si Daniel jan la perasan lebih-lebih. Dia bawa pigi makan ja bukan bawa dating.

Saya pakai lagi cermin mata gelap, si Daniel cermin mata dia pandai gelap sendiri, kali ada silau mata dia.

Si Daniel ni pakai cermin mata, tu la nampak nerd, tapi bila dia buka tu... uish buli cair ooo..

Jarang negi dia buka tu cermin mata dia tu..

Rabun jauh pula dia ni. Nasip saya tidak pakai cermin mata, kalau saya rabun saya lagi sanggup pakai contact lens.

Kami order pizza, ada pasta lagi. Makan besar la ni kali.

Berselera saya makan abis betul-betul dia belanja. Kalau dia tanya saya tu, saya cakap ja saya teda duit. Memang betul saya tiada duit sekarang. Anak orang kaya kunu tapi tiada duit. Haha. Kasian.

Saya kasi habis semua makanan, buat apa malu-malu kan. Tu pizza saya sumbat ja dalam mulut, bukan mama saya nampak, haha. Mati la kalau mama nampak cara saya makan begini ni, bising-bising sudah kali bilang tiada table manner, bukan lunch date pun ni buat apa mau sopan. Makan pizza pun takkan ayu-ayu, isk isk.

Kami stay lagi situ rehat-rehat sambil feeling-feeling makan angin. Cantik gea sekeliling.

Saya suka dapat santai-santai situ apalagi ditemani tanakwagu orang putih, hehehe.

"Do you have a boyfriend?"

Atukoi, ni kali betul-betul Daniel siasat aaa.

"NO. I broke up recently"

Yala saya bagi tau seja la. Bikin sakit hati ba tapi lagi rasa lega kalau kasi tau hal sebenar. Siapa dan mengapa tidak payah la dia tau.

Apa la maksud dia tu tanya begitu? Takkan dia suka saya... uhuk-uhuk guntua la boyfriend saya nanti, aik perasan pula, belum dia bawa kapel sudah angan-angan. Ecehceh...

HOUSEMATEWhere stories live. Discover now