55.LILIANA

2 0 0
                                    

Sampai rumah, saya baring di sofa. Fikir pasal tempat kerja. Mr. Desmond ndak juga garang, nasib baik la dapat boss yang baik.

Sedang berfikir papa call mau tau perkembangan pasal tadi. Saya kasi tau apa yang Mr. Desmond cakap tadi.

Lepas tu saya mandi dan masak untuk makan malam. Perlu makan juga sebelum buat assignment. Tenaga tu penting.

Sedang fikir pasal esei, ada call.
'Unknown Number' terpapar di skrin hp.  Lambat tu hp bunyi baru saya jawab.

"Hello"
Takut scammer kan..

"Well hello dear S I L"
macam kenal ni suara...

Lama kami dua diam...

"Hello? oh sorry... how rude I am. It's me,  Anne,  Daniel beloved sister. Can we talk? Am I interrupting..."

"Oh hello Anne.. ya, I am free at the moment, its okay"
Padahal berhempas pulas fikir pasal esei.

"Well I have a great idea so you can meet with my brother. I am inviting you and your friend over for dinner at my brother's house this Saturday, are you free this weekend?"

Suara dia ceria betul sampai saya tidak ingat gaya-gaya dia yang bikin meluat masa jumpa first time di kolej.

"No funny stuff intended, I would like to discuss some deal, your friend must come"

"Er... I don't have any plan this weekend but I'm not sure if Daniel is okay with this?"

"Don't worry, I asked for his permission. He said 'Yes', I would appreciate it if you can make it this Saturday. I'm sorry about my behaviour before, I love Dan so much and its hard to know that he is going to get married soon and I would not be able to stay with him when you guys get married"

"Urm..  I don't know what to say.. "

"Sorry about my babbling. So..."

"I'll call my friend first and get in touch with you later"

"Hope you can make it this Saturday"

"I hope so"

"Thank you so much sis in law"

Saya terdiam lama sambil renung Hp sa...
Biar betul si Anne tu...

Tergendala tu esei saya, terkesima kan kena call oleh adik Daniel. Berabis saya fikir pasal bisuk. Ndak ada plan juga, cuma tidak pasti kalau Amber free. Bila saya call kasi tau pasal pasal tu deal, Amber setuju pigi dinner sana.

Saya call Anne kasi tau kami pigi bisuk. Nanti jam 6 pm la kunu kami pigi rumah Daniel. Punya la dia gembira bila saya setuju pigi tu dinner.

Haih.... Serabut kepala saya.

Macam makin rumit pula hidup saya sekarang, sudah la tiada duit, stress assignment lagi, pasal Daniel lagi, mau plan trip balik Sabah... apa lagi aaaa..

Aduuu ba.. macamana laini bisuk mau berdepan sama dorang.

Rasa janggal pula kalau datang rumah Daniel. Entah kenapa saya rasa begini ni. Macam tidak selesa saja. Saya pun binggung napa Anne mau ada Amber. Takkan mau bertumbuk kan. Amber tu kebal, pandai martial arts kan. Kalau Anne mau bergaduh nah siap dia kena kuruyuk.

Tapi kan Anne bilang 'no funny stuff'..
Entah deal apa dia mau offer ni. Heran oo.... rasa sangsi pun ada.

Saya malas fikir terus saya pigi baring di katil, mengelamun jauh. Lama-lama tertidur.

HOUSEMATEWhere stories live. Discover now