~Lily~
Saya terbangun jam 5 pagi pasal sakit perut. Bila cek saya period pula. Tiada lagi tu pad lebih. Terpaksa saya pigi beli. Nasip ada juga kedai 24 jam buka situ dekat-dekat. Bila saya keluar bilik rupanya Daniel sudah bangun, malas saya mau banyak cakap saya minta diri keluar rumah. Takut juga kalau macam-macam ni perut saya. Selalu cramp kalau period. Lepas beli pad saya balik terus. Nasib tiada si Daniel situ, nanti kedapatan saya pigi beli satu plastik pad. Saya wajib ada semua jenis pad, untuk malam untuk keluar rumah untuk last day period. Macam-macam betul la.
Lambat saya keluar bilik pasal tidak selesa perut saya, rasa mau baring ja dalam bilik satu hari.
Daniel sudah pigi kerja, saya boleh agak abis ada sarapan kena kasi sedia di meja. Saya makan ja la apa dia masak, sedap juga.
Saya pigi kuliah macam biasa tapi kalau saya rasa betul-betul sakit perut, saya mau balik rumah. Nasip juga tiada apa-apa yang teruk berlaku. Kalau tidak sudah saya masuk klinik ka hospital ka kana jarum, pernah saya cramp sampai kena jarum. Serik saya masuk hospital terus. Bukan sakit sangat kena jarum, tapi tidak siok situ walaupun sekejap. Ngam-ngam tu hari saya admit, sana la tu orang yang cedera-parah berdarah satu badan kena surung masuk ICU, saya nampak depan mata, abis saya pun masuk kes emergency kunu. Mama saya la tu panik tengok keadaan saya terus kasi masuk saya emergency, bukan dia panggil tu doktor peribadi. Bila saya tanya, dia bilang dia tidak ingat dunia sudah pasal keadaan saya betul-betul bikin risau, sikit dia mau pengsan.
Nasip juga saya rasa sakit sikit saja sekarang. Habis kuliah saya balik rumah terus berkurung di bilik, poudukut di katil terus. Tidak dapat tidur lagi tu.
Harap-harap la saya ok saja. Takut saya kalau betul-betul sakit teruk, sudah kena demam takkan kena sakit perut pula. Nanti si Daniel pula pigi bawa saya masuk hospital. Nasib baik saya kunci pintu, kalau tidak, dia angkat kali saya pigi hospital.
Mau buat assingnment pun saya malas, tiada mood sudah. Lama-lama saya tertidur.
Saya tidak sedar ada missed call. Bila saya cek dari Daniel.
Mau call dia balik kaitu arh? Ada benda penting ka dia mau cakap tu? Kali tiada juga kan. Mengharap kunu ada hal penting, bukan dorang ada apa-apa kaitan pun.
Saya tingu jam, aik mau malam sudah pula. Selalunya si Daniel balik rumah time begini tapi ni hari macam dia tiada di rumah. Sunyi juga saya rasa. Padahal sebelum ni saya saturang sini tidak pula pernah rasa kesunyian. Tanda-tanda ni kan...
Saya dua hati mau call dia balik, terus saya dail no. dia, ndak tahan juga tertunggu-tunggu dia balik.
Tidak lama tu dia sambut call saya.
Bising juga tempat dia tu, macam dia situ pub ka apa saya pun tidak pasti. Macam ja la.
"I just want to inform you I won't come home tonight"
Saya terdiam sekejap...
Macam mau off call tapi rude pula kan.
"Oh okay"
Terus saya off. Macam ada nada kecewa pula saya tu.. haha. Jangan la ketara sangat kan. Takkan la dia tidak balik ni hari terus saya merajuk? Susah juga ada perasaan begini ni.
YOU ARE READING
HOUSEMATE
RandomLILIANA & DANIEL Dua-dua orang kaya tapi memilih untuk hidup sederhana dan jadi housemate