10. Bölüm

29 9 0
                                    

Dedemin bana bakıp durması beni daha çok heyecanlandırıyor, anlatmakta zorlanıyordum.
Bu sefer Dedem suskunluğunu bozmuş, "kızım bu kim? "  diyerek  sesini yükseltilmişti.

Onu sesiyle yerimden irkilerek Zıplamıştım.
Anlatmaya karışık başlasam da   sanırım ne anlatmak istediğimi anlamıştı, anlattıkça ağzı açık kalmış,  bir o kadar da kızgın bakıyordu.
Sana mı kaldı?  dercesine baktı ama   hiç konuşmamı kesmeden devam ediyordum. 
Ben anlattıkça dedemin yüzündeki kızgınlık gitmiş yerini Üzüntüyü bırakmıştı. dedemin  merhamet dolu biriydi, zaten anlattıkça da  gözlerinden yaşların dökülmüştü.
" kızım iyi hoş da şimdi bu çocuk ne olacak?
annesi babası bunu aramayacak mı? "
birden yükseldim. " babası  babalık yapmış olsaydı şuan kızı burada olmazdı zaten."  Sesimi biraz daha  yükseltilmiştim ve  Durmadan konuşmaya devam ettim. " Belki de her gün annesini o küçük kızın  yanında dövüyor ve bu kız  ona hergün maruz kalıyor. yarın ilk işim  onu  evine götürmek ve ailesi ile  konuşmak olcak." Dedem " karışma kızım,  biz bir şey yapamayız, sana zarar verirler."  " o adam insan olsaydı eşine hayat arkadaşına el kaldırmaz. Neyse, dede kıza yemek yediriyim yatıracam."
Dedem küçük gülümsemelerle yüzüme baktı.   Şaşkınlıkla   " ne oldu dede?"   "  sen çok merhametli  güzel birisin ve  sen çok güzel bir anne de olcakasın."  
Ellimi dedemin buruşmuş ellerinde buluşturdum. " Bu hayatta sen tek varsın, hayattım tek erkeği kalacaksın." Bunu derken karşılıklı gülüşmeye başladık.  " deli kız, git yemek ver küçük kıza."  " Tamam hayattımın tek erkeği."  Güle güle odama doğru gittim. Kapıyı yavaşca açtığım da gördüğüm manzara  beni hüzünlendirmişti.  Yerde uyuya kalmıştı.  "Ah! Küçüğüm nasılda yorgunsun."  Uyandırmamak için parmak uçlarımda yürüyor ses çıkarmamaya dikkat ediyordum.  Eğilip kucakladıktan Sonra, yatağıma bıraktım. Şaclarından öpüp üstünü örtüm. Yarım kalmış kapıyı tam örtüp yanına uzandım. " açsın belki de ama kıyamıyorum seni uyandırmaya. Seni nasıl üzüyorla."  Uyumuş kıza anlatıp anlatıp göz yaşı döküyordum.
Söyleyip söyleyip durmala uyu kalmış, sabah güneşin ilk ışıklarından uyanı verdim. 

KADIN  (YAZIYOR )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin