"oda , masa" dolap ve içinde ki her şey, hatta bu kapı bile sana ait." Masanın güzelliğinden gözümü alamamış, ona doğru gittim ellime aldığım kalemler kitaplarla Leyla Ablaya döndüm " bu masa Ne için ? " Kitap yazacaksın devam edeceksiniz yazmaya ." Bunu bile düşündün mü ?"
Evet edasıyla gözlerini kırptı.
"Çok sağ ol iyi ki tanıdım seni. emin olabilirsin ki uzun aradan sonra ilkez çok mutluyum." Oda da fazlasıyla zaman harcamış, Leyla abla " derhal mutfağa gidelim." diyince oraya doğru ilerledik.yeni odamdan çıkmak istemesem de çok açıkmış, karnımı doyurmak için mutfağa gitmem gerekiyordu. Kocaman mutfak güneş görüyor. Hiçbir şey görmemiş gibi bakıp duruyordum gözlerimi alamıyordum. Küçük şeylere ne kadar muhtaç kalmışım ne yoksa onu ararsın ve ben küçük şeylerden yani sizin için küçük benim için büyük şeyler onlardan çok uzak kaldım hatta doğduğumdan beri çok şeyden uzak kaldım ama Allah bana güzel ve güçlü bir sabır verdi. Allah'ın varlığını hissettikce ben hiçbir şeyden vazgeçmedim ve en çokta Allah'ın varlığını namazda hissediyorum. Şuan kalkıp gidip o huzura kavuşmak istiyorum. Şükretmek istiyorum. Bunun için yerinden kalktım Leyla abladan izin aldım. Namaz kılmak için odama gittim. Lakin seccadenin nerde olduğunu sormak için seslendim. Sanki mutlaka bana laf yetiştirmek isteyen bir annem vardı .hiç tatmadım o Duyguyu ama bir anlık hissetmedim değil . içime bir burukluk geldi ,hafif bir gülümseme aldı yüzüm ve sol gözümden bir yaş düştü elimin tersiyle temizlerken dudaklarımda şu cümleler düştü. "Keşke annem olsaydın." Leyla abla tekrar bağırdı." Bulamadın mı Zeynep ? Dolapta dedim ya."
"Duydum abla bakıyorum ."
Diyerek cevap verdim. Ardından dolabı açıp baktığımda seccade , Kurân , ve bir tane tespih. O kadar iyi tanımış ki beni sanki çıktığından beri burayı düzenliyor .
"Ahh canım ablam." Diyerek fısıldadım.Elime aldım yeşil beyaz seccademi serdim. Güzel bir arinma zamanıydı güzel bir bol dua ile aldığım abdest beni tüm huzursuzluktan günahtan arındırıyor gibi. İçime öyle bir huzur bırakıyordu. Zaten abdest öyle bir şeydi.
Abdesti mi almış seccademe kurulmuştum bile namaza başlayıp güzel ve uzun bir huzurdan geci vermiştim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KADIN (YAZIYOR )
Truyện NgắnBizimkisi,masum hayallerdi. Hayallerimizin olmaması, büyüklüğü ve imkansız olmasından değil: Oluru olan her şeyi imkansızlaştırdılar çünkü biz KADINDIK. Bir düş kırıklığı benimkisi ya olmayacakları istiyorum ben yada olması mümkün iken olmamsına bi...