7.Bölüm (hapishane)

48 11 0
                                    

Yaşamak için ölmek gerekiyor.
biz bu dünyada ölmesek öbür dünyada yaşayamayız . Gülümsedim, Sabır sabır dedim. amin diyen elerim yüzümü okşadiktan sonra caminin soğuk beyaz mermerinden parmak uclarımdan yardım alarak ordan kalktım. Yolum uzundu daha gidecek çok yol vardı.cami evimize çok uzaktı bir buçuk saat yürüyordum.
Seviyordum, Allah'a giden yolda yürümeyi. Sanki o yola hiç kış gelmez, hep bahar kokar .Çiçekleri hiç solmaz.
Küçük yaşımı cami penceresinden imamın vaazlari dinlemekle büyüdüm. Her gün aynı saate orda olurdum. Bazen eve gidene kadar geceyi bulurdu. Anne baba olmasa bu dünyada yanlız kalırım düşüncesinde hiç olmadım. Çünkü ben müslümanlık gibi güzel bir dinle şereflendirilmiştim. Benim zaten asıl sahibim Allah'tı.
Nasıl olurda kendimi yanlız hissederdim. Bana bakmakta olan yaşlı bir dedem.
Bir kazada kaybetmişim anne babamı. öyle dediler bana.
Bu Dünya'da önce Allah, sonra dedemden başka kimsem yoktu.
Bana Allah'ın sevdiği şeyleri öğreti. dünyaya dalma, ölüm var can yakma dedi. İmtihandan korkma kızım derdi.
Allah'a olan sevgimi benle birlikte gün gün büyütü Ve 18 yaşına kadar camiye gider bir kenarda vaaz dinlerdim. Ve halende gidiyiyorum. Geçtiğim yolda; tarlada çalışan kadınlar. eteginin köşesinde çekiştiren bir kaç tane üstleri kirli çocuklar. Çobanlık yapan küçük bir kız.
Biraz daha ilerledim, Sırtında kuzusu ile çocuğun taşıyan bir kadın. Dere kenarında çamaşır döven yaşlı teyze . Hergün geçtiğim yolun manzarası buydu. Aslında birileri bu kadar fedakarlık yapan kadınlara sahip çıkmalıydı. bazen oturur sohbet ederim; "Neden her şeye boyun eğiyorsunuz teyze " dediğimde acı bir kahkahayla sözüme karşılık verirdi    " bu bizim hayattımız biz yapmasak kim yapacak ki " onca şeye boyun eğmeyi mecbur ve kendi hayatları olmasını kabullenmelerini anlayamıyordum Ve daha kötüsü köyün Bütün kadınlar öyle düşünüyordu. Her şeyi olduğu gibi kabulenmek doğru mu olur ? Bana göre öyle değildi. Mutlu olmak için Çaba göstermek lazım. Geçtiğim o yolda hergün düşündüğüm sorguladığım soruları tekrar soruyorum kendime.

KADIN  (YAZIYOR )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin