4. Bölüm

204 76 48
                                    

Ben Elif ,daha 14 yaşındayım. bu yaştaki bir kızın en büyük hakkı ne olabilir? Yada nerde olması gerekiyor? Tartışmasız okulda,ve ben okulda değilim. Kızlar okumaz sokakta oynamaz topla oynamak erkek oyunu sen koca kız oldun evde otur senin yaşındakiler evli çocukları var .inanır mısınız bir süre sonra sende o kafadan oluyorsun hakklilar mı ?diye geçiyor aklından. çünkü yanımda Onlarca örneği var .normal görülen bir şey sanada bir süre sonra normaleşiyor .

sen büyüdüğünde ne olacaksın diyen öğretmenin bana geleceğimi düşünme hatta hayal kurma fırsatı vermediler diyemedim. gerçekten okusaydım öğretmen olmak isterdim sadece kız çocuklarına eğitim veren bir olmak isterdim.daha tohumken ayak altında ezilmelerini izin vermezdim o tohum büyütür en büyük kötülükten kurtarırdım cehalet içinde boğulan insanlar gibi büyümemelerini sağlardım.

Yaşamak istediğim hayalin
hayalde kalışını izlemek.

Sadece beşe kadar okuma fırsatı verildi ben yırtık ayakabi kirli yıpranmış önlükle giderdim. Senin gibi yeni ayakabım yoktu. Yeni önlüğüm de yoktu ama benim içimde koca hayaller kadar koca bir okuma isteği yatarken sizler şımarık okuldan kaçan okulun yüzünü görmek istemeyen insanlardınız
Bazen değer vermek için kaybetmek gerekmiyor yada imkansız olması gerekmiyor empati kurduğun her şey hakkında azim daha çok artacaktır o zaman yaşamasan da azda olsa anlayacaksın
Bencillik insanlığı öldüren en büyük düşman

Varın içinde yokluğu hisset. hisset ki anla anla ki yüreğin insan olsun olsun ki herkes gülümsesin ağlayan çocuk kalmasın umutsuz çocuk kalmasın.

Küçük bir kızdan evde oturup size hizmet etmesini beklemeyin.onun yerine ev değil ,okul .onun yeri koca evi değil,oyun parkı.onun eli bebek değil kalemi, Tutmalı.

Kız çocukları doğduğu ilk gün ve yaş aldıkca hep bir beklentiniz kısıltmaniz var. anne baba korumak demek ,ama bir taraftan anlamak yardimci olmak ona güven vermek. Malesef ki çok AZ sayıda çocuklarını güven veren anne baba var bir şeyden çok eminim yüz kızdan doksan derdi olduğu halde korkudan anne babasına söylemiyor ve o derdiyle tek başına savaşıyor.

neden peki?

Çünkü Anne babalar hep bunu söyledi: bunu yapma,şunu yapma, bir yanlışını görmüyüm, buraya gitme. vs gibi bir çok söz. ve bu çocuklarızın sizden uzaklaşmasına sebep oluyor.

Çocuklarınıza korku değil güven yükleyin.

Okudan alınıp ve en önemlisi hayalerinden alınıp evlendirilen binlerce çocuk var.

Varsa bir hattam kusura bakmayın lütfen yorum yapmayın unutmayın seviliyorsunuz mutlu ve huzurlu kalma dileğiyle.

KADIN  (YAZIYOR )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin