פרק 26- חייו של מלך

14 3 0
                                    


"אני הייתי הבכור וסטריקת צעיר ממני בארבע שנים" המשיך המלך "כשהיינו צעירים, אני וסטריקת היינו מאוד קרובים אחד לשני, כאן המלך לא תמיד הוא הבכור אלא אחד הנסיכים, אם יש כמה, שלדעת המלך, אביו, הוא המתאים ביותר למלוכה. בגיל 20 אבי בחר שאהי אהיה יורשו, הוא מצא בסטריקת מספר תכונות שלא התאימו למלך לעתיד ולכן בחר בי, מרגע זה אני וסטריקת התרחקנו, לא רק באשמתו אלא גם באשמתי, הייתי עסוק בלימודים, אימונים, פגישות חשובות, טקטיקות צבאיות ועוד מספר נושאים לקראת המלכתי. לא הצלחתי למצוא זמן להיות עם סטריקת כמו בעבר, אולי אם הייתי שם לב כל זה לא היה קורה" קולו של המלך רעד.

"ימים רבים סטריקת לא הגיע לארוחות וכשחיפשו אותו הוא לא היה בחדריו או באורוות או בכל מקום שהם חיפשו. ההורים שלי פחדו מאוד, אחרי הכל הוא עדיין נסיך ואם הוא נחטף יכולים לאלץ אותם למסור את המלוכה למישהו אחר, הם שלחו לגיונות שלמים לחפש אותו בכל הממלכה. בערב למחרת הם קיבלו מכתב, המכתב היה מסטריקת הוא כתב שהוא מתנגד לכך שאני אהיה המלך ולכן הוא ברח, הוא לא רוצה שנחפש אחריו אלא אם כן נעביר לו את המלכות, ואם לא נעשה את זה הוא יעשה כל שבכוחו כדי להוריד אותי מהכס."

המלך עצר ושתה מעט מים מכוס שעמדה על השולחן לצידו "אבי ואימי לא יכלו להעביר לו את המלוכה גם כי הם כבר הכריזו על כך שאני המלך הבא ולא יכלו לבטל את זה וגם אם יכלו לא היו עושים את זה, סטריקת היה אכזרי כלפי המשרתים והחיות בארמון והם פחדו אפילו לחשוב מה הוא עלול לעשות לאזרחי הממלכה, כעבור כחודש הם שניהם מתו בהפרש של כמה ימים, בתחילה אימי ואז אבי, מרוב צער על כך שסטריקת עזב אותם ומתנגד להחלטתם, הם לא זכו לראות כשהמליכו אותי חודשיים לאחר מיתתם ולא ראו את חתונתי"

"אבל סטריקת לא אכזרי" אמרתי "הוא איש טוב".

המלך חייך חיוך עצוב "אין ספק שהוא לא הראה לך את פרצופו האמיתי, הוא מומחה בשינוי הבעות פנים, הוא רצח את אשתו לאחר שלא הסכימה עם דעותיו", "אבל הוא אמר שאתה רצחת את משפחתו והוא אמר שאתה רשע. ואם הוא כזה אכזרי, איך זה שיש איתו כל כך הרבה אנשים? ואיך זה שכולם אומרים שאתה רשע?" טענתי כנגדו.

"את כל השמועות הפיץ עלי סטריקת והוא זה שהרג את אשתו כפי שכבר אמרתי לך", אמר המלך בסבלנות "האנשים הולכים איתו כי לאחרים הוא לא מראה את רשעותו, רוב האלפים שהולכים איתו הם איתו בגלל שהם מאמינים לדבריו וחלק מהאלפים איתו כי הם רוצים שיעשה בשבילם את העבודה השחורה ואז, לאחר שיהרוג אותי ויתפוס את מקומי, הם יהרגו אותו וימלכו במקומו".

ישבנו כמה דקות בשקט, אפילו החוקר היה המום.

אני עדיין התקשיתי להאמין שסטריקת הנחמד, החביב והאהוב אינו מה שחשבתי, לפתע נזכרתי בשרשרת שהביא לי שעליה תלוי תליון שבתוכו ציור, הראיתי למלך חצות את התיליון "אם הוא כל כך רשע אז למה הוא הביא לי את זה?".

הצמידWhere stories live. Discover now