~8~

120 12 0
                                    

,,Dobrý deň," ozvala som sa trochu preľaknuto. Jasonova mama rozhodne nevyzerala ako niekto, koho by som si túžila proti sebe poštvať.

,,Zdravím," odvetila a premerala si ma prísnym pohľadom, akoby odhadovala aké nebezpečenstvo jej odo mňa hrozí. Keď konečne ukončila scan mojej osoby a zrejme zhodnotila, že som neškodná prívetivo sa na mňa usmiala a povedala: ,,Som Linda Tate, Jasonova mama."

,,Aitana Rosales, Jasonova..." zasekla som sa, premýšľajúc ako pomenovať to, čím sme pre seba s Jasonom boli, ,,kamarátka," vydýchla som napokon.

,,Som rada, že sa Jason konečne kamaráti s niekým, kto na sebe nemá tonu make-upu a netvári sa, akoby mu patril svet," povedala a pretočila očami, no na perách jej ostal úprimný úsmev.

,,Jason je vnútri. Predpokladám, že ste prišli za ním," podotkla som a usmiala sa.

,,Och áno, ale to môže ešte chvíľu počkať. Nikdy mi jeho kamarátov nepredstavil, obzvlášť nie tie dievčenské. Rada by som využila príležitosť pozhovárať sa aspoň s jednou. Ak ti to teda nevadí," vysvetlila a usadila sa do kresla na verande.

,,Iste," odpovedala som a sadla si na kreslo vedľa nej.

,,Odkiaľ sa s Jasonom poznáte?"

,,Chodíme spolu do školy. Sme v rovnakom ročníku a máme spolu pár predmetov," odvetila som a v duchu dúfala, že sa nezačne vypytovať príliš detailne.

,,Ach tak to preto ťa zrejme nikdy nespomenul, o škole doma takmer vôbec nehovorí. Keby mi nechodia výsledky jeho skúšok ani by som nevedela aký je študent," zasmiala sa, no v očiach sa jej zračila ľútosť.

,,Jason je veľmi talentovaný," povedala som prvé čo mi prišlo na rozum.

,,To teda je. Zo všetkých strán počúvam, aký je skvelý študent a basketbalový hráč," odmlčala sa, no po chvíli pokračovala, ,,škoda len, že nechce, aby som to videla ja."

,,Prepáčte, ale asi celkom nerozumiem," pozrela som na ňu nechápavo.

,,Jason nechce, aby som chodila pozerať na jeho zápasy. Vraj ho to znervózňuje. Dokonca, keď príde domov, nechce o zápasoch ani hovoriť. Vždy mi povie, že to nie je podstatné. A tak mi neostáva nič iné, len pozerať jeho zápasy online."

Táto informácia ma zaskočila. Vedela som, že Jason má teraz s mamou komplikovaný vzťah, no netušila som, že až do takejto miery.

Nadýchla som sa, že niečo poviem, keď sa zrazu otvorili dvere domu a ozval sa Jasonov hlas: ,,Isabel poď dnu lebo tu prechladneš..." zarazil sa, keď si všimol, že nie som sama.

,,Jason Tate!" ozvala sa jeho mama a prudko vstala. Po prívetivom úsmeve nebolo ani stopy.

,,Aj tebe pekné ráno mami," zavrčal Jason a založil si ruky na hrudi.

,,Mohol by si mi láskavo vysvetliť, prečo si neprišiel domov a ani si sa neunúval napísať mi?! Vieš ako som sa o teba bála?" pokračovala jeho mama a v hlase jej zaznel nefalšovaný hnev a materinský strach.

,,Tak to určite," odfrklo si Jason, ,,ak by ti na mne takto záležalo, už dávno by si vykopla toho magora z nášho domu! Odmietam s ním žiť pod jednou strechou a ty to veľmi dobre vieš!"

,,Na túto tému s tebou nebudem diskutovať Jason!"

,,V tom prípade nechápem prečo sa čuduješ, že som neprišiel domov. Buď pôjde preč on alebo ja!" zvrieskol Jason frustrovane.

Cítila som sa nepríjemne. Chcela som im dopriať súkromie, no nemala som ako opustiť priestor verandy bez toho aby som musela prejsť tesne okolo jedného z nich a tak som len ostala ticho sedieť na mieste.

Kto sa zamiluje, prehráWhere stories live. Discover now