Pov Don kaaklijn
Ik sluip via de achterdeur naar binnen, de keuken in. Ik hoor hem de trap af komen. Snel loop ik naar buiten en druk me tegen de muur aan. Ik pak mijn revolver voorzichtig uit mijn zak. Ik kijk voorzichtig om het hoekje. Hij zit koffie te drinken aan de keukentafel. Wie drinkt er nu in de avond koffie? Don! Niet afgeleid worden. Mijn hand trilt. Ik kan dit niet. Ik kijk even rond. Ik zie een donker gedaante naast een boom staan. Zeg me dat het een pop is. Maar dan zie ik dat Pascal zijn arm beweegt.
'Kutzooi.' Fluister ik heel zacht.
'Maak voort.' Fluistert hij geïrriteerd. Ik steek mijn middelvinger op.
'Fuck off!' Fluister ik geïrriteerd. Ik ga sluip het huis in en doe het licht uit.
'Verroer je niet!' Schreeuw ik. Hij verstijft helemaal.
'Wat moet je?' Vraagt hij bang. Terwijl hij me neutraal aan kijkt.
'Ik moet van je. Ik heb de opdracht gekregen jou te vermoorden, maar ik wil dit niet. Maar als ik niks doe, ben ik nog doder dan jij.' Hij slikt even en ik haal de trekker twee keer trillend over.Pov Enzo
Samen met Duncan gaan we naar de bokswedstrijd van een vriend van hem, Rudi.
'Hey Dunc.'
'Jow Enz.' En we geven elkaar een box.
'Kom, maar mee. Rudie heeft ons de beste plekken gegeven.' Zegt hij lachend.
'Wat een droomgozer.' Zeg ik lachend en we lopen het gebouw in.'Vanavond! Op live tv! Vincent Visser!' Een magere jonge komt op. Er word wel geapplaudisseerd maar middelmatig.
'Versus onze legende RoedieMentiarrrrr!' Als Rudi in bloot boven lijf en een short op het podium komt gaat iedereen los. Ik en Duncan ook. Ik heb vrouwen nog nooit zo hard horen gillen. De eerste ronde begint.
'Komaan Rudi!' Schreeuw ik samen met Duncan. De bel gaat en Rudi en Vincent beginnen te vechten. Iedereen gaat los. Ik kijk even naar het publiek. Rudi slaat Vincent knock-out.
'JA! Goed gedaan Rudi!' Roepen we blij. Rudi spreid onverwinnelijk zijn armen en lacht breed.
'En de eerst ronde is gewonnen door Roediiiiiieeeee!' Iedereen gaat uit zijn dak.Pov Jeremy
Samen met de jongens kijken we naar de bokswedstrijd van Roedie Mentair versus Vincent. Roedie wint de eerste wedstrijd. Maar in het publiek zie ik twee bekende gezichten
'Ongelofelijk! Wat doen Enzo en Duncan daar?!' Zeg ik geïrriteerd.
'Wie?' Vraagt Matthy.
'Die twee. Spoel even terug. Ja die twee! Dit is mijn broertje en een vriend van ons! Mam gaat uit haar dak.' Ze kijken me vragend aan.
'En jij mag wel kijken? Dat is niet echt eerlijk.' Zegt Milo. Ik word rood.
'Enz is drie jaar jonger en hij weet hoe hard fan ik ben van Rudi.' Ze grinniken allemaal even. In de tweede ronde wint Rudi weer. Aan einde van de avond is het wel extreem duidelijk, Vincent ziet er extreem draaierig uit. Rudi's arm word omhoog gestoken. Het hele publiek gaat los. Zelf wij klappen even.Als iedereen al slaapt, lig ik te woelen. Morgen moet ik naar de rechtbank. Wat staat er me te wachten? Ik heb geen idee...
Ik word vroeg uit mijn bed gesleurd.
'Er is bezoek voor je.' Zegt een cipier. Ik loop achter hem aan. Het is Don. Hij heeft kleren voor me bij.
'Alsjeblieft. Je moeder heeft deze aan mij gegeven.' Het is een licht blauw hemd met lange mouwen en een kostuumbroek.
'Dank je.' Ik pak de kleren aan.
'Ik kan niet lang blijven. Ik moet net als jou, zo meteen naar de rechtbank.'
'Hoe is het met Harm?' Vraag ik.
'Ohw super, hij is helemaal herstelt. Ik moest aarde mengen in zijn bloed infusen...' ik kijk hem vragend aan.
'Harm heeft aarde krachten?' Fluister ik. Don knikt.
'Gesprek is voorbij.' Zegt de cipier plots die binnenkomt. Ik en Don splitsen op.Na een paar uurtjes kleed ik me om. Ik word geboeid.
'Veel succes.' Zeggen de jongens. Ik knik.
'Bedankt.' En ik word meegenomen naar een auto. Mijn hart gaat te keer. Het licht blauwe hemd spant bij mijn nek. Bij de rechtbank zie ik twee geheim agenten. Lotje, Don, mijn moeder en Enzo komen naar me toe.
'Oke, Jer. Heel belangrijk. Laat mij het woord voeren, en antwoord pas als er iets gevraagd word.' Zegt Lotje terwijl we naar binnen lopen.Ik moet achter Lotje op de eerste rij zitten.
'Het hof!' Zegt iemand. Iedereen gaat op staan.
'Jer, staan.' Fluistert Lotje. Ik ga meteen op staan. De rechters komen binnen. De rechter kijkt streng rond en doet teken dat we mogen gaan zitten.
'Goed, we zijn hier bij een gekomen voor de zaak "de moord op een agent van de geheime Nederlandse dienst.' Ik slik even en kijk naar rechts. De agenten kijken me moordend aan. Dit gaat een hel worden.
JE LEEST
{Traanman VS poestijger}
FanfictionJaren, na de dood van de leeuwin en de verdwijning van het watermeisje, duikt er weer een superschurk op. De pjoestijger. Hij teistert heel Nederland! Maar dan duikt de traanman op. Die de strijd aan gaat om de rust te laten terug keren. Maar dat d...