53=[drown Jeremy! Drown!]

18 1 10
                                    

Pov Jeremy

'AAAAARGH! Kut Link!' Woedend gooi ik de krant perongeluk naar Don's hoofd.
'Hey?!'
'Sorry. Maar sowieso heeft hij er iets mee te maken!'
'Maar je zat toch met hun in de gevangenis?' Vraagt Harm.
'Ja, maar daar heb ik het niet over!' Harm kijkt me geschrokken aan.
'Sorry.' En Harm zet af en vliegt naar boven. Hij gaat in kleermakers zit zitten en kruist zijn armen.
'Harm! Zo bedoelde ik het niet!' Hij draait zich om en kijkt me boos aan en draait zich weer om. Ik val zuchtend op de zetel.
'Waarom vermoord hij iedereen?' Zucht ik.
'Dat doen bad guys!' Hoor ik geïrriteerd boven me.
'Maar toch niet onze Link.' De moed zakt in mijn schoenen.
'Link was zo lief.' Verdrietig staar ik voor me uit.
'Mensen veranderen Jer. Soms goed, en soms helaas slecht.' Zegt Don. Plots komt er Breaking news binnen.
'Breaking news! Een deel van de best beveiligde gevangenis in Amsterdam is opgeblazen.' Harm komt lichtjes naar beneden zweven. Er worden beelden getoond. Je ziet een enorme krater en in het deur gaat één persoon.
'Maar dat is Raoul!' Schreeuw ik verbaasd. Dan zie je een helikopter hem ophalen. Ik zie Matthy half uit de heli hangen en Raoul meenemen.
'Waar zijn ze mee bezig?!' Zegt Don verbaasd.
'Geen idee! Maar Link zit er deels achter!'
'En of ik dat ben.' Hoor ik ineens achter ons. Ik draai me om.
'Wat doe jij hier?!'
'Jer alles oke?' Vraagt Don.
'Link ga weg!' Zeg ik boos. Ik bekijk Link goed. Zijn ogen zijn zwart en hij huilt bloed maar die irritant tering grijns staat vol in zijn gezicht.
'Jer wat zeg jij allemaal?' Vraagt Harm. Oh het water-vuur-universum.
'Jullie zien hem dus niet?'
'Nee.' Zegt Don.
'Jer je bent dom en dat stelt me teleur hehe.' Lacht hij gemeen met zijn zware stem.
'De bankzitters zijn naar een ander land. Je ziet ze nooit meer terug. Maar daarvoor ben ik niet gekomen.'
'Waarom ben je dan wel gekomen?!' Zeg ik geïrriteerd.
'Je krijgt twee dagen om je voor te bereiden op een één tegen één gevecht. Harm tegen Joost en jij tegen mij.' En hij legt zijn hand op zijn borst.
'Duel aanvaard.' Zeg ik met gefronste wenkbrauwen.
'Er is wel nog één klein detail.' Lacht hij gemeen.
'Het is een gevecht tot de dood.' Ik slik even.
'Deal.' Zeg ik. Link grijnst en lacht luid en gemeen.
'Tot over twee dagen, tijdens volle maan op het dak van jou stomme bedrijfje.' En gemeen lachend verdwijnt hij in zijn eigen vlammen. Don en Harm kijken me niet begrijpend aan.

'Wow wacht even! Dus er is een soort speedforce maar dan voor water en vuur?' Vraagt Harm als ik klaar ben met uitleggen.
'Ja.' Zeg ik.
'Dan moeten Harm en Joost er ook een hebben.' Zegt Don.
'Ja dat denk ik wel. Maar ik snap niet hoe je zoiets "maakt".' En ik maar met mijn vinger aanhalingstekens. Don denkt na.
'Wrijf je handen eens heel lang tegen elkaar?' Zegt Don na een tijdje. Ik kijk hem niet begrijpend aan maar ik doe het toch.
'En zoek Link.' Zegt hij. Ik sluit mijn ogen en probeer te denken waar hij is. Ik open mijn ogen. Plots lijk ik door de stad te lopen. Alles is vaag en gaat snel alsof ze worden door gespoeld zoals op tv. Maar ik blijf Link zoeken. Alles gaat in eens snel. Ik herken de weg. Ik ga naar her kerkhof. Ik sta achter Link. Hij zit op zijn knieën te huilen bij het graf van zijn ouders. Joost loopt naar hem toe en gaat naast hem zitten. Hij doet zijn armen om Link. Link legt zijn hoofd op de schouder van Joost.
'Rustig maar Link.' Troost hij. Het geluid lijkt een beetje dof. Net zoals je door een glazen bol heen praat.
'Jeremy, je blijft me teleurstellen.' Ik draai me om.
'Maar?!'
'Ik ben en blijf slimmer.' En Link slaat me buiten bewustzijn.

'Jer?! Eindelijk!' Ik open mijn ogen.
'Huh?' Kan ik alleen zeggen.
'Je stond daar in een waterbubbel maar plots viel je om en er kwam bloed uit je mond.' Zegt Harm geschrokken. Sinds wanneer is hij zo overbezorgd? Ik leg ze even uit wat er gebeurde.
'Link is overal. Jer je moet goed opletten waar je gaat.' Zegt Don. Ik knik.
'Pff. Wat een heftige dag... ik ga naar huis.' Zeg ik.
'Ja doe dat. Dat is het veiligste.' Zegt Don. Ik loop naar mijn Tesla en rij naar huis. Er brand licht en er staan twee van de drie auto's. Ik zet mijn auto op de oprit en loop het huis binnen. Ik hoor de tv spelen.
'Hey! Mam! Pap! Enz!' Maar als ik de woonkamer in loop is er niemand.
'Teleurstellend.' Hoor ik en ik voel iets hard tegen mijn achterhoofd. Alles word zwart.

Pov Link

Ik schud Jeremy nog even wakker. Hij schrikt wakker.
'Jij weer!' Zegt hij geïrriteerd. Ik grijns breed.
'W-waarom ben ik vastgebonden?' Vraagt hij angstig.
'"En waarom lig je in een kist?"' Vul ik hem imiterend aan. Ik lach gemeen.
'Veel succes met overleven. Ik heb weer een voorsprong op je!'
'Wat?!' Ik sla de kist dicht en doe hem op slot.
'Bankzitters! Gooi deze kist in het water. Nu!' Commandeer ik.
'Jawel poestijger.' Zeggen ze in koor. Ik kruis mijn armen en kijk samen met Joost genietend naar de bankzitters die Jeremy in het water gooien. De ijzeren kist drijft een stukje en begint te zinken.
'Poestijger? Mogen wij nu gaan?' Vraagt Robbie bang.
'NEEN! Natuurlijk niet! Zijn jullie je contract vergeten?!' Snauw ik. Ze schrikken allemaal een beetje.
'Dat dacht ik ook! En hou jullie mond! Ik moet denken! Sukkel!' Wat een vervelenden gasten! Ik draai met mijn ogen. Die gaan ook nog sneuvelen. Ik kijk nog even grijnzend naar de laatste luchtbelletjes.
'Vaarwel, Jeremy.'

{Traanman VS poestijger}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu