(❦) Biraz Film - Biraz Hayat: Aslan Kral, İklim Krizi ...

62 12 35
                                    

()

30.06.2021

Biraz Film – Biraz Hayat:

Aslan Kral, İklim Krizi, Cesaret ve

Daha Bir Sürü Şey Üzerine Bir Deneme

Yazar: @küçükumutlardaktilosu

*・゚:*・゚:*.*:・゚✧. : *

Şimdi'nin bedeni yok,

Yontuyor geçmiş bilgisiyle gelecek belki olur diye taşı, taşını kokluyor yontu dağılıyor...


Şimdi'si yitik

bundan boyuyor boyuyor evine aldığı ağacın üzerine tüneyip duvarını, tavanını, geçmişi ve geleceği ve her yanını; dal kırılıyor...


Şimdi'si yitik diziyor diziyor notalarını, göğe ışık üzerine boncuklarını, ucuza getiriyor varlığını sonsuzun sessizliği ylesonlunun gürültüsü arasında,

O bitirince kıyısında gezindiği yol çöküyor...

Şimdi'si yitik
bundan yazıyor
yazıyor enine boyuna
içini ve dışını ve yeri
ve göğü ve suyu,
bindiği kadırga
o inince batıyor

Nilgün Marmara, Gökkuşağından Darağacı


Aslan Kral filmlerinden herhangi birini izlememiş çok az kişi kaldı sanırım. Eğer bu zamana kadar izlemediyseniz de umarım bu yazıdan sonra izlersiniz. Dışarıdan konusuna bakınca Simba isimli ana karakterin, taht hırsından kendini kaybetmiş amcası Scar'ın türlü oyunlarına kanarak kahramanı olan babasını kaybettikten sonra Aslan Kayalığı'ndan ayrılışını, Hakuna Matata felsefesi ile yaşamaya başladıktan sonra başına gelenleri ve son olarak, tahtı geri almak adına artık yaşanamayacak duruma gelmiş Aslan Kayalığı'na geri dönüşünü anlatıyor. Evet, aslında olay tamamen bundan ibaret. Çoğu kişinin Romeo ve Juliet sayesinde bildiği William Shakespeare'in Hamlet'inden esinlenmiş bir animasyon. Peki Disney'in otuz ikinci animasyon klasiği olan, yıllar geçse de birçok kişinin en sevdikleri arasında kalan, iki Oscar ve bir Altın Küre Ödülü alan bu filmin diğerlerinden farkı ne? İşte bugün bundan bahsedeceğiz.

Aslan Kral'ı sadece yukarıda bahsettiğim şekilde gören, anlayan varsa filmin asıl felsefesini anladıklarını düşünmüyorum. Asıl olayların ardında sürekli bir mesaj verme, bir şeyler öğretme çabasındaydı Aslan Kral. Eminim şimdi okuyacağınız alıntıyı milyonlarca kez duyduğunuz. "Gördüğün her şey eşsiz bir uyum ile birbirine bağlıdır, bir kral olarak, bu dengeyi anlamalı ve her varlığa saygı göstermelisin, yerdeki küçük karıncadan çayırlarda zıplayan antiloba kadar." Filmin başlarında bir sabah Mufasa oğlu Simba'ya bunları söylüyor. Bunun altında yatabilecek sebepleri birçoğumuz düşünmedik, ben de dahilim. Zaten çoğumuz çocuk yaşta izledik, o zamanlarda hiçbirimiz altındaki mesajı anlayamazdık bence. Ancak bir şekilde bu cümle aklınızda kaldı, değil mi? Bu alıntıyı okuyunca herkesin gözünde o sahne canlandı, eminim.

Küçük Umutlar Daktilosu ❦Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin