(❦)
Son Söz ve Teşekkür
☾ ⋆*・゚:⋆*・゚:✧*⋆.*:・゚✧. : ⋆*
Hiçbir veda vakitli değildir. Küçük Umutlar Daktilosu'nun sonuna gelirken sürekli bunu düşündüm. Acaba doğru zaman ne zaman? Nerede bitmeli? Nasıl bitmeli? Gerçekte bunların hiçbirini düşünmeye vaktimiz yok, her veda erken, her veda acılı ve sancılı. Küçük Umutlar Daktilosu'nun sonuna gelmek yalnızca beş yıldır o ya da bu şekilde yazmaya çalıştığım bir romanın sonuna gelmek değildi benim için. Küçük Umutlar Daktilosu'nun bendeki anlamı hayatımın çok özel bir parçasını başkaları ile paylaşma cesaretiydi. Bu yolu benimle paylaşan herkese, cesaretimin kırılmasına izin vermediğiniz için, teşekkür ederim. İyi ki yollarımız Küçük Umutlar Daktilosu'nda kesişmiş!
Bu son sözün devamı, özel olarak teşekkür etmek istediğim çok sevgili ailem ve dostlarım için yazdığım minik mektuplardan oluşuyor.
Zeliş, umarım olduğun yerden beni izlerken gurur duyuyorsundur. Bu kitabı yazmaya seninle mükemmel yazlar geçirdiğimiz Enez'deki yazlığımızda yazmaya başlamıştım. O zamanlar bu kitap bir hayran kurguydu ve silerim diye düşünüyordum. Defalarca baştan yazdım. İçinde Enez'in, bizim ve güzel anıların olduğu bir roman yazma fikri aklıma çok daha sonra geldi. Küçük Umutlar Daktilosu'nu keşke sana söyleme fırsatım olsaydı, okumanı çok isterdim. Ne zaman zorlansam yanımda olduğunu hissediyorum. Keşke sana kocaman sarılabilseydim. Sanırım en büyük keşkem bu... Ama iyi ki senin torununum. Konu sen olunca geçmiş zaman eki kullanmayı sevmiyorum. Seni tüm kalbimle seviyorum, eminim bunu hep biliyordun. Seni çok özledim anneanne. Küçük Umutlar Daktilosu en çok sana...
Annem, babam ve elbette Masal... Daha okuma yazma bilmiyorken benimle oturup kağıtlara anlattığım hikayeleri yazdığınız, hevesimin kırılmasına hiç izin vermediğiniz, bu kitabı yazarken her zaman yanımda olduğunuz için teşekkür ederim.
Mine, ben bunu yazarken yanımda benimle birlikte ağlıyordun. Hayatım boyunca ne olursa olsun yanımdaydın. Küçük Umutlar Daktilosu'un en büyük destekçisi ve Damla'ya ilham olduğun için teşekkür ederim. Sen olmasaydın çoktan pes etmiş olabilirdim. Önümüzde çok uzun ve bol Enezli yazlar var. Ben her zaman yanındayım, bildiğini biliyorum ama gene de söylemezsem içimde kalırdı. İyi ki varsın!
Ebru, kitabın ilk taslağını deftere yazıp sana atmıştım. O heyecanı benimle paylaştığın için ne kadar şanslı olduğumu bilemezsin. Ayrıca Mira'ya can verdiğin için de teşekkür ederim. Sen olmasaydın, bu kitapta bir şeyler eksik olurdu.
Doğa, Tuğsem, Aslı, Atlas... Hem bu kitabı yazarken hem de günlük hayatımda yanımda olup benimle paylaştıklarınız için teşekkür ederim. (Atlas, kitabımın kapağını yaptığı için ayrı ve kocaman bir teşekkürü hak ediyorsun.) Benim için değerinizi kelimelerle ifade edemem ama hepinizi çok seviyorum.
Kendinize çok dikkat edin.
Her son bir başlangıçtır. Yeni bir macera için yeniden buluşalım.
Bu, Küçük Umutlar Daktilosu'nun vedasıydı....
Umarım sizler için de benim için olduğu gibi değerli bir yolculuk olmuştur.
Sevgiyle kalın!
Elif İdil Adalı
Enez / Altınkum Sahili / Edirne
21.08.2022, Pazar, 02.45
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Küçük Umutlar Daktilosu ❦
Teen Fiction❝ "İstesen de unutamazsın ki sen onu... Hiçbir his senin ona duyduğun sevgiyi değiştiremez. Hiçbir hissin gelmesi ya da gitmesi onunla senin arandaki bağı kopartamaz. Hem eğer Aslan Kral'daki gibi sevdiklerimiz gökteki yıldızlar olup bizi izliyorlar...