P.o.v Tineke
Van werken kwam er eerlijk gezegd niet veel van in huis...of moet ik zeggen kantoor. koen had veel vragen en vroeg me of ik niet elke dag kon komen werken. 'nee Koentje, je weet dat dat niet gaat.. Maar als ik vrij ben kan ik komen!' Ik grinnikte 'ben je nog op je werk geweest?' Vroeg koen 'nee' ik pakte een pakje boetes. 'Hoe ga je daar eigenlijk geraken?' Vroeg koen. 'ik pak de bus' antwoordde ik. Een moment van stilte volgde... opeens hoorden we geschreeuw in de gang, koen ging er naartoe, er stond immers niemand aan de balie. Ik hoorde hem praten. 'Mevrouw wat is er aan de hand?' Ik hoorde een luid gehuil en besloot om er naartoe te gaan. ik zag een vrouw van rond de dertig jaar met een kindje in haar armen... dood. de vrouw bleef maar huilen en er kwam geen zinnig woord uit. we besloten haar mee te pakken naar de verhoorkamer en bet kindje naar het ziekenhuis te sturen. ookal was het te laat... de vrouw nam plaats in de stoel en koen zette een stoel opzij zodat ik me er kon zetten. ik keek naar de vrouw en legde mijn hand op haar arm 'vertel eens rustig mevrouw...wat is er gebeurd?' De vrouw, die Anja heette begon haar verhaal. 'ik was aan het bellen met mijn man en ik was kwaad op hem, we zijn uit elkaar, ik was kwaad omdat hij mij bedrogen had en niet pas na onze scheiding. ik stapte toen in mijn auto om samen met Samantha naar de winkel te gaan en reed de garage uit, ik dacht dat sam al in de auto zat. ik hoorde een doffe knal en ben naar buiten gelopen. daar lag mijn meisje... dood... en het is allemaal mijn schuld!' Ik was geschrokken van het verhaal 'mevrouw, zo'n dingen kunnen gebeuren' zei ik in een poging om haar te troosten, maar ik wist dat het niet hielp. 'Ik weet hoe het voelt, het lijkt allemaal je eigen schuld...maar dat is het niet... ze was op de verkeerde plaats op het foute moment.' ik slikte 'ik heb het ook meegemaakt' koen keek me met een frons aan en ik gaf teken dat Hij verder moest doen. 'we zullen uw man inlichten en onze collega's zullen u naar huis brengen' zei hij. we beëindigden het gesprek en gaven haar koffie, even later kwamen Floor en Veli die haar thuis gingen brengen en het nieuws aan de man zouden zeggen. Het was bijna middag dus ik haalde mijn middageten, koen liep ook mee en stelde toen de vraag die ik gevreest had...'Tineke...hoe bedoelde je... Ik heb het zelf meegemaakt?' Ik zuchtte en vertelde voor de zoveelste keer in mijn leven over het ergste moment in mijn leven.
%%%%%%%%
Ik heb niet veel inspiratie en daarom lukt het niet zo goed.
Ik zou graag eens weten wat je van dit hoofdstuk vond...
Plz comment het
Greetsz Margonar
Xxxx
%%%%%%%%