16

636 26 4
                                    

P.o.v caitlyn
Eigenlijk is het politieleven saai dacht ik aan mezelf toen ik het zoveelste pakje boetes pakte. Mijn nieuwe collega..euh...koen? Ja dat was het. Koen die zit heel de tijd te staren en concentreert zich niet op zijn werk. ik zucht, hopelijk valt het vanmiddag beter mee dan gaan we op patrouille, lijkt me wel tof... Koen staat op en loopt weg 'waar ga je heen?' Vraag ik 'gaan eten! Het is middag' roept hij terug, en inderdaad op mijn uurwerk staat 12:30. Ik strek me uit, blij dat ik verlost ben van dit papierwerk en ga naar de refter. 'En valt je eerste dag wat mee?' Vraagt een vrouw in burgerkleren 'ja hoor..euh..' ik was haar naam vergeten 'Birgitte' zei ze grinikkend 'heb je zelf eten bij of ga je er gaan halen?' 'Ik heb er zelf mee' en ik pakte mijn broodzak met het schaarse voedsel dat er in zat. 'ik moet op mijn mijn letten' zei ik toen ze verbaast naar mijn wortel en wat sla keken. Na het middageten gingen Koen en ik eindelijk op patrouille. We gingen naar de anonieme wagen en vertrokken naar de wijk waar we moesten patrouilleren met een zacht liedje op de achtergrond, verder was het stil. (Eerlijk gezegd is dit wel een beetje saai) Ik pakte mijn gsm en ging wat op Facebook tot de auto opeens bruusk stopte. 'Wow! Wat is er' vroeg ik een beetje kwaad. Koen wees naar 2 jongens die tegen een auto aan het stampen waren. We gingen snel naar buiten, ik zette mijn "bootje" weer goed en toen gingen we naar de herrieschoppers (letterlijk). 'ela! Wat is da ier?' Vroeg koen en hij duwde de ene jongen, die bruin haar had en groene ogen, weg van de auto die vol met deuken zat. 'wil je daar eens mee stoppen' zei hij tegen de andere terwijl hij de tegenspartelende kerel in zijn armen tegenhield. 'Caitlyn help eens!' Riep koen, ik had niet door dat ik al die tijd verbaast had zitten kijken. ik pakte mijn boeien en liep naar de andere jongen die nog steeds pogingen deed om de auto kapot te trappen. 'aaaaa' zei hij toen ik de handboeien dichtdeed met zijn vel ertussen 'sorry manneke' zei ik kwaad ' ge moet maar niet zo tegenwerken! We fouilleerden de gasten die Mark en Ward heetten en stopten ze in de combi, we schreven een briefje met ons nummer en hangden het aan de vooruit, die ook al vol met krassen zat. Ik zat tussen de twee jongens, die nors uit het raam staarden en keek verveeld voor me uit; Koen zegt echt niets...

P.o.v Mark
'Pff we trapten gewoon wat lol' zei ik verveeld tegen de man. 'dat trappen hebben we gezien ja!' Zei hij kwaad 'en waarom?!' 'Voor de lol, zei ik toch al' ik rolde duidelijk met mijn ogen. 'Luister es manneke, zoiets doe je niet voor de lol, een auto kapot trappen!' Hij sloeg met zijn hand op tafel. 'Mark! Moet ik je ouders bellen ofwa? Om te zeggen da je voor de lol auto's kapot maakt samen met die vriend van je!' Ik kruiste mijn armen 'dat zullen ze toch weten.' 'hoezo?' Vroeg de vrouw die tot nu toe niets had gezegd. ' jah ik mag nooit iets van hen! En ze willen alles voor hunzelf, jet enige wat telt zijn de punten! En dure spullen voor hunzelf! Ik mag niet eens geld voor drugs te ko-' oeps mond voorbijgepraat. 'drugs?' Vroeg de man, die rood aanliep. 'ja wat os daar mis mee?' Vroeg ik zo luchtig mogelijk. Hij zuchte 'we weten genoeg, we bellen je ouders en aangezien je nog minderjarig bent zal de jeugdrechter over jou en je vriendje beslissen. Ze staken me in de cel naast die van ward, die ze daarnet verhoord hadden, zonder resultaat . ik ging zitten op de matras, die als bed moest dienen en wreef met mijn handen door mijn kapsel 'wat een oen ben ik toch!

%%%%%%%%%
Hey! Ik hoop dat het niet te saai is...
Greetsz Margonar
Xxxx
%%%%%%%%%

ChangesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu