35

495 26 1
                                    

P.o.v Floor
Patrouille!' Riep ik blij toen we klaar waren met eten. Veli en ik vertrokken naar onze wagen. na 5 minuten rijden kregen we al direct een oproep. 'inbraak bezig in het computerbedrijf van Tom Deplanck, waarschijnlijk dezelfde bende als bij vorige inbraken... pas op ze hebben een koevoet.' we zetten de blauwe op en vertrokken 'aleh op klaarlichte dag!' Zei ik verontwaardig. even later kwamen we al aan volgens de beschrijving zou de ene inbreker een gele polo aanhebben en een joggingbroek. we besloten om door tekens te geven binnen te geraken Veli sprong over de haag en ik stond rond het huis. 'Floor hier" hoorde ik Veli roepen. als de bliksem ging ik er heen, hij hield een man onderschot...de beschrijving klopte. 'Niet schieten ,ik ben Tom Deplanck dit is mijn bedrijf' zei de man 'ik had de zelfde kleding aan' ik grinnikte maar werd even serieus. 'hier ik heb een foto' zei de man en hij toonde ons een foto van 4 mannen. 'ze zijn weggelopen' vervolgde hij. ik gaf het door via de walki en wende me weer tot de man. 'vertel eens rustig wat er is gebeurd' zei ik. 'wel' begon de man 'ik was achteraan bezig met programmeren en opeens belden ze aan. Normaal komt er nooit iemand op zondag naar het bedrijf, maar ze bleven bellen. Ik vertrouwde het zaakje niet en heb een foto van de videofoon genomen zonder dat ze doorhadden dat ik hier was. toen begonnen ze de deur open te breken en heb ik jullie gebeld en het extra slotje op slot gedaan' 'dat was heel slim van u' zei Veli.'als ze binnengekomen waren had u het niet kunnen navertellen, deze bende gaat vaak zo te werk.' de man schrok. na een 30 tal minuten alles in orde te doen en te onderzoeken voor sporen gingen we terug op patrouille.
&&&&

ChangesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu