"Aku minta maaf.."
Frostfire menundukkan kepalanya, dia enggan bertatap mata dengan orang di hadapannya. Halilintar, si suami Gempa.
"Tch, maaf? Kau ni memang melampau ya? Eeii geramnya aku!"
Halilintar merengus geram seraya mencubit-cubit pipi Frostfire sehingga lebam. Geram.
Frostfire hanya mampu meringis dan menerima sahaja. Betullah Supra kata, lelaki itu memang bapak singa.
"Sakit tau! Lepaslah, kan aku dah minta maaf." Frostfire menepis tangan berbisa Halilintar daripada pipinya.
Gempa yang sedari tadi melihat perdebatan mereka hanya tersenyum lucu.
"Tch, kau.."
Hup! Ucapan Halilintar terputus apabila tubuhnya dipeluk daripada belakang.
"L...Linlin, I miss you!"
Gempa mengeratkan pelukannya pada Halilintar.
Halilintar membalikkan tubuhnya, wajah sang isteri dipegang. Dia tatap wajah itu dengan penuh kerinduan didada.
"Ouro, I miss you too."
"I miss you so much!"
"I miss you too!"
"I miss you too!!!"
"Omaigad!"
Halilintar yang geram dengan tingkah laku Gempa terus menciumi seluruh wajah yang tersayang. Manakala Gempa pula sudah ketawa suka.
Frostfire yang menonton drama percuma itu, hanya mendesah sakit hati. Terasa dirinya menjadi nyamuk di antara mereka berdua.
"Woii! Nak berasmaradana pun agak-agak lah! Kasihan sama yang jomblo kat sini! Dasar pasangan aneh!"
Frostfire membebel, lantas dia membawa hati yang lara pergi daripada situ.
Halilintar dan Gempa berpandangan, kepergian Frostfire di hantar dengan wajah terpinga-pinga.
Mereka berdua saling bertatapan, senyum bermain di bibir mereka lantas berpelukan di antara satu sama lain.
"Rindu kau sesangat Gem, thanks sebab pulang ke pangkuan aku semula. Sayang kau!"
Gempa mengangkat wajah, kaki dijinjit dan bibir Halilintar di ciumnya sekilas.
"Sayang kau juga!"
•••••
"Welcome back Ouro."
Halilintar membawa Gempa masuk ke dalam rumah mereka berdua.
Gempa hanya membiarkan dirinya ditarik oleh Halilintar.
"Aku dah beritahu parents kita yang kau dah balik, aku tak beritahu kejadian sebenar pada mereka. Takut pula mereka risau kalau beritahu hal sebenar."
Halilintar mendudukkan Gempa di atas sofa, setelah itu dia melabuh duduk di sebelah Gempa. Wajah Gempa ditatap, dia belum puas menatap wajah itu. Rindunya masih belum hilang walaupun orang yang dirindui ada dihadapannya. Pandangan Halilintar jatuh pada perut Gempa, dia tersenyum lebar.
"Baguslah anak kita sihat, terima kasih Gem sebab jaga dia dengan baik dan terima kasih juga sebab korang balik dengan selamat. Aku risau kau di apa-apakan oleh makhluk alien tu. Dia tak buat benda tak senonoh kan kat kau?"
Gempa mengusap wajah Halilintar yang terpancar kegusaran.
"Jangan risau lah, Frostfire tak buat apa-apa pun kat aku. See, aku tak apa-apa kan?"
"Mana tau, kau pulang dengan kepala tak ada."
Bugh!
"Aduh! Sakit lah!" rintih Halilintar apabila perutnya ditumbuk Gempa.
Bebola mata Gempa terguling ke atas.
"Tak lawak lah bodoh, tch!"
"Kau ni, kita dah lah lama tak berjumpa. Kau bodohkan suami kau yang hensem ni?"
"Ya, kau memang bodoh!"
Bibir Halilintar termuncung sedepa, dia berpeluk sambil membuang muka ke arah lain.
"Sampai hati, nak merajuk 0.10 saat."
Gempa simpan senyum yang mahu terlakar kerana melihat wajah merajuk si suami. Comel.
Dia memegang wajah Halilintar dengan kedua tangannya.
"Alololo, daddy merajuk ya? Mehh sini mommy nak pujuk meh."
Cup!
Gempa mendekatkan wajah pada Halilintar, bibir lelaki itu diciumnya. Dia melingkarkan tangannya ke leher Halilintar.
Halilintar tersenyum dalam ciuman itu, tangannya dibawa ke belakang kepala Gempa lalu ditekannya agar dapat memperdalamkan ciuman tersebut.
Tbc..
35 vote for next chapt ❤
YOU ARE READING
Mr. Soft (HaliGem) [C]√
Romance"Selembut-lembut dia, akan ada juga kasarnya." Warning! Yaoi! Uke!pregnant Don't like, don't read! Start : 27/10/2020 End : 5/4/2021 Status : [Complete!]