Part 11

1K 103 6
                                    

"Mual lagi?"

"Dah okey sikit, akhir-akhir ni asyik nak muntah aje tapi tak ada benda pun nak muntah. Perut Gem kembung kut?"

"Maybe, sini aku lumur ubat gamat."

Halilintar membaringkan Gempa di atas ribanya, botol ubat gamat yang berada di atas meja kecil di tepi katil diambil.

Baju tidur Gempa diselaknya separas perut, lalu ubat gamat dilumurnya pada perut Gempa yang sedikit buncit itu.

"Kau masuk angin kut, tengoklah perut kau nampak buncit sikit." omel Halilintar sambil mengurut perut sang isteri.

Gempa hanya diam dan memandang wajah Halilintar yang begitu fokus membuat kerjanya. Dia tersenyum.

"Hm, Gem."

"Ya?"

"Kau tak ada niat nak ke klinik untuk check? Mana tau kan.."

Gempa yang faham arah bicara Halilintar hanya mampu tersenyum tawar.

"Aku bukan apa, aku cuma takut hasil dia seperti sebelum ni. Kau lupa? Hujung tahun lepas, aku kan pernah alami macam ni juga? Tapi lepas buat check kat klinik, tak ada apa pun."

Halilintar mengerling Gempa, wajah manis itu berubah murung. Dia mengutuk dirinya sendiri di dalam hati kerana sudah membuat Gempa bersedih.

Dahi si isteri dikucup perlahan. "Maaf. Jangan sedih lagi ya, mungkin kita tak ada rezeki lagi. Senyum my babyboi."

Gempa terkekek apabila Halilintar mengucup seluruh wajahnya.

"Macam ni kan baru comel, ni cemberut aje. Tak apa, selagi kita tak ada anak. Kita boleh berduaan lebih lama, malam-malam kita buatlah projek...aduh!"

Halilintar mengaduh sakit, kepalanya diusap kerana mendapat pukulan penuh sayang daripada Gempa.

"Itu aje yang kau fikir! Tch, dasar sotong mesum!"

"Heyy, mulut tu elok sikit eh? Rogol 10 round baru tau!"

"Halilintar!!"

Dan setelah itu hanya terdengar suara bantingan dan ringisan sakit dari seseorang.

Sepertinya, Halilintar yang tidak dapat berjalan dengan baik pada keesokkan harinya.

•••••

Keesokkan harinya...

Dahi Readers berkerut hairan melihat pengarahnya yang hensem itu sedang menikmati makanan tengaharinya yang dia belikan barusan.

Dia telan liur, wajahnya pucat kerana makanan yang bosnya makan itu bukanlah makanan yang boleh dikatakan sihat.

Halilintar memintanya untuk membeli burger special yang berdouble-double.  Lepas itu, dia diminta membeli kek Red Velvet dengan toppin' udang dan sotong bakar dipancut mengelilingi kek tersebut. Apalagi, krim kek itu bukanlah krim yang biasa pembuat kek letak melainkan sos samyang. Sos korea yang pedas itu.

Gulp!

Readers memegang perutnya melihat bosnya yang makan makanan aneh itu dengan penuh berselera.

"Kenapa suami kawan aku ni pelik hari ni? Aku kena repot kat bini dia, apa dah jadi sebenarnya? Tak pernah-pernah mamat sotong ni makan benda pelik. Aneh bin sotong."













Tbc..

Mr. Soft (HaliGem) [C]√Where stories live. Discover now