Part 27

740 89 14
                                    

"So, macam tu? Kenapa kau buat semua ni Supra."

"Ya, aku terpaksa buat walaupun bukan keinginan aku. Maafkan aku."

Supra menunduk bersalah, tidak berani menatap wajah mereka berdua terutama sekali Glasier. Dia tahu pasti isterinya akan marah besar padanya kerana berbuat seperti itu.

"Kau tau Supra, perbuatan kau ni adalah salah tau tak? Kau tak kesian ke kat Halilintar dengan family diorang? Diorang macam nak gila cari Gempa. Tapi, kau dan Frostfire selamba aje sembunyikan Gempa dari kami semua." marah Readers. Bibirnya diketap rapat, terlampau marah dengan perbuatan Supra dan Frostfire.

Glasier hela nafas, anak matanya tidak lepas daripada menatap wajah bersalah si suami. Ingin marah, tetapi semuanya sudah terjadi. Sudah tidak berguna untuk marah lagi.

"Supra."

Kepala Supra terangkat apabila namanya dipanggil oleh Glasier dengan nada yang datar. Dia meringis pelan tatkala mendapatkan renungan maut daripada isterinya.

"Beritahu aku, apa lagi yang Frostfire rancangkan. Dan, ubat apa yang kau berikan pada Gempa?"

Glasier mengerling Gempa yang terbaring di atas katil pesakit, yang ada di ruangan Supra. Lelaki itu belum sedarkan diri.

Supra telan liur, "Aku.."

"Kau tak beritahu, jangan harap kau dapat jumpa aku lepasni."

Ancaman itu, membuat Supra meringis. Readers sudah senyum sinis melihat penderitaan Supra.

Dasar takut bini. Desis hatinya.

Bibir diketap, nafas berat dihembus. Wajah mereka berdua dipandang. Kerana takut dengan ancaman Glasier, dia mengalah.

"Frostfire.. Dia suruh aku gugurkan kandungan Gempa dan dia juga minta aku.. Untuk hilangkan memori Gempa tentang Halilintar."

"Apa?!" Glasier dan Readers berteriak secara serentak. Terkejut dengan apa yang mereka dengar barusan.

"Ya, dia ugut aku. Kalau aku tak ikut kemahuan dia, dia nak jadikan Glasier sebagai tawanan. Aku tak nak, sebab tu aku terpaksa ikutkan.."

Bruk!

Supra dan Readers terkejut dengan tindakan Glasier yang mendorong meja kerja Supra. Anak mata lelaki itu mencerlung marah.

"Dasar pengejut! Sebab kena ugut kau sanggup buat jenayah? Mana Supra yang pemberani dan tak suka tunduk pada orang? Mana sisi dingin kau? Aku tak sangka yang aku ada suami yang berfikiran cetek dan bodoh! Stupid, bodoh."

Kepala Supra tertunduk. Dia malu kerana dimarahi oleh Glasier di hadapan Readers. Jatuh sahamnya.

"Jadi, kau dah buat apa yang dia suruh?" kini Readers buka suara.

Anggukkan kepala, menjawab pertanyaan Readers.

Terkedu dan kaku dibuatnya Glasier dan Readers dengan pengakuan Supra.

Glasier dengan perasaan marah, terus menjambak rambut Supra buatkan si suami mengerang kesakitan.

"Sakit Glasier! Lepaskan! Oit Readers tolong aku!"

Readers menjongket bahu acuh tak acuh.

"Sorry, anda siapa ya? Tak kenal lah." ujar Readers sinis.

"Kau.. Jangan harap kau boleh balik ke rumah selama sebulan dan tiada jatah untuk kau selama 1 tahun! Bodoh punya suami!"

Bulat mata Supra mendengarkan itu. Ancaman Glasier bukannya boleh buat main. Mampus!

Readers sudah ketawa keras dengan penderitaan Supra. Padan muka!

"Ampun Glasier, aku.."

"Apa?!"

"Dengarkan aku dulu! Dan aku perlukan bantuan korang!"

Supra bersuara nyaring, menyentakkan kedua manusia yang berlainan jantina itu. Glasier dan Readers berpandangan.

Glasier yang masih menjambak rambut Supra, mengeratkan lagi genggamannya.

"Apa?"











Tbc...

Kehampaan yang hakiki.... Huhuuhu...

35 vote for next chapt.. 😏

Sad or bad ending? 😏

*lesap*

Mr. Soft (HaliGem) [C]√Where stories live. Discover now