Halilintar memandang Gempa yang duduk berdiam diri di birai katil, melalui cermin solek.
Sikat rambut diletak di atas meja solek, Halilintar berjalan mendekati Gempa. Dia melabuh duduk di sebelah isterinya.
"Are you okay sayang?" bahu Gempa disentuhnya lembut, agar dengan itu mampu menyedarkan Gempa daripada lamunannya.
Gempa toleh ke samping, dia tersenyum tipis tatkala melihat raut risau terpapar di wajah lelaki itu.
"I'm okay. Why?"
"Nothing, cuma kau asyik termenung aje. Kenapa?"
"It's okay, aku cuma penat sikit."
Halilintar menilik wajah Gempa. Dia tahu yang Gempa berbohong padannya. Namun dia hanya diam.
"Oh, hm Gem."
"Ya?"
"Siapa lelaki tadi tu? Betul ke dia kawan kau? Tapi aku tak pernah tengok pun dia?"
Gempa terkesima apabila disoal begitu. Dia tidak menyangka yang Halilintar akan bertanyakan hal itu.
"I..itu.."
Rasa panasaran makin kuat mendera diri Halilintar, tambahan lagi dengan reaksi Gempa yang tampak gelisah semacam itu. Siapakah lelaki itu di masa lalu Gempa.
"Halilintar."
"Ya?"
Gempa meraih kedua tangan suaminya lalu digenggam erat.
"Kalau dia.. ada jumpa kau. Aku minta sangat jangan dekat ataupun sekadar berkenalan. Tolong berhati-hati dengan dia, sebab dia orang yang diluar jangkaan kita."
Dahi Halilintar berkerut. "Maksud kau? Dia orang jahat ke?"
Pertanyaan polos Halilintar buatkan Gempa tersenyum sekilas.
"Lebih kurang macam tu. So, aku nak kau hati-hati dengan dia." Kata Gempa dengan nada tegas.
Halilintar merenung Gempa dalam-dalam, sebelum kepalanya diangguk.
"Fine, tapi boleh aku tahu siapa dia yang sebenarnya?"
"Sebenarnya.." ragu-ragu Gempa menjawab pertanyaan Halilintar.
"Dia bekas kekasih aku tapi.. Mungkin bukan kekasih."
"Maksudnya?"
"Hanya dia yang anggap aku ni kekasih dia dan.. Dia seorang yang penuh dengan rasa obses."
"Jadi, dia obses dengan kau?"
Anggukkan kepala Gempa menjawab pertanyaan Halilintar.
"Ya.."
•••••
Si dia menatap sebuah bingkai gambar yang tergantung di dinding biliknya. Gambar seseorang yang dia suka sejak beberapa tahun yang lalu.
"Kau masih tak berubah Gem. Selalu buat hidup aku tak tenang."
Dia tersenyum, sambil mengusap permukaan gambar tersebut.
"Aku dah tak sabar nak miliki kau lagi Gempa."
Bunyi deringan telefon buatkan aktivitinya terganggu. Dia mencapai telefonnya yang berada di atas meja solek. Dia melihat si pemanggil. Orang suruhannya.
"Ya? Hm aku faham. Kalau ada info penting, terus beritahu aku. Ohya, aku ada kerja untuk korang.."
"Hmm, aku nak kau orang bawa dia pada aku. Jangan sampai dia terluka, kalau tak korang yang mati. Faham?"
Panggilan dimatikan. Dia memutarkan telefonnya. Anak matanya dipakukan pada gambar. Satu senyuman sinis bermain dibibirnya.
"Halilintar.. Aku akan rampas balik apa yang dah kau rampas dari aku. Gempa hanya milik aku.."
Tbc...
38 vote for next chapt ❤
Klu dia .. Nama 'si dia' memiliki huruf O..
Tekalah siapa dia 🤣...
K bai!
YOU ARE READING
Mr. Soft (HaliGem) [C]√
Romance"Selembut-lembut dia, akan ada juga kasarnya." Warning! Yaoi! Uke!pregnant Don't like, don't read! Start : 27/10/2020 End : 5/4/2021 Status : [Complete!]