15 - BAKU HANTAM

1.5K 145 18
                                    

Dahyun berjalan menelusuri koridor sekolah , Ia masih mempunyai misi untuk menghancurkan hubungan mereka berdua , Misi yang ia lakukan yang pertama telah gagal karna Jimin pergi meninggalkannya begitu saja

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.


Dahyun berjalan menelusuri koridor sekolah , Ia masih mempunyai misi untuk menghancurkan hubungan mereka berdua , Misi yang ia lakukan yang pertama telah gagal karna Jimin pergi meninggalkannya begitu saja .

Ia tidak akan mengalah , biarpun temannya tidak akan menolongnya pada misi yang kedua ini . Jihyo dan Nayeon sudah tidak ingin membantu Dahyun .

Jihyo sangat tidak setuju dengan kerja gila Dahyun ini , manakala Nayeon , dia tidak akan pernah mendukung Dahyun jika mendapati gadis itu bertindak di luar jangkaannya .

" Aku bisa melakukannya sendiri ! biarpun tidak dengan bantuan kalian ! "

" Kau sudah gila Dahyun ! " Jihyo sudah habis geram

" Iya aku gila ! aku akan pastikan Jimin jadi milik aku ! mengerti ? "  Ucap Dahyun dengan geramnya

Seperti itulah yang terjadi disaat mereka bertiga sedang berbincang tentang misi yang akan dilakukan Dahyun.

" Jangan bertindak seperti itu Dahyun ! berfikir lah dengan waras gunakan otak dan akal fikiranmu ! " Kali ini Nayeon dengan beraninya berkata seperti itu kepada Dahyun .

Nayeon adalah tipe orang yang tidak bisa melihat sahabatnya menangis dan tersakiti , Tapi jika Dahyun sudah bertindak seperti ini Nayeon merasakan dia pantas melakukan ini .

" Jangan berisik ! ck , bilang saja jika kalian tidak mahu menolongku ! " Ucap Dahyun dengan kesalnya lalu meninggalkan kedua sahabatnya .

•••

Dahyun berjalan , saat ini dia sedang ingin mencari mantan kekasihnya , iaitu Koo Junhoe . Biarpun mereka sudah tiada hubungan apapun lagi tapi saat ini Dahyun memerlukan Junhoe . Mengingatkan bahawa kedua sahabatnya tidak lagi ingin membantunya .

Bukan karna tidak mahu membantu , hanya saja kedua sahabatnya itu tidak mahu melakukan perkara sejorok itu . Bahkan mereka sudah berbuat pelbagai cara untuk memberhentikan sikap Dahyun yang terlalu obsesi dengan pacar orang , iaitu Park Jimin .

Ramai yang terheran-heran kenapa Dahyun masih setegar itu , padahal ia sudah tahu bahawa Jimin tidak akan berpaling dari Rosé . karna ia tahu sesayang apa Jimin pada Rosé , ia mengetahui hal itu karna ia tiap hari melihat Jimin dan Rosé . lagian pula dia juga merupakan teman sekelas Rosé .

Dahyun sebenarnya tidak mahu berbuat demikian terhadap Rosé , tetapi hanya disebabkan dia terlalu menyukai Jimin . Dia dengan teganya ingin menghancurkan hubungan mereka .

Dahyun memberhentikan langkahnya saat mendapati sosok yang ia cari kini berada di hadapannya . Dia tersenyum ceria lalu dengan cepat melangkahkan kakinya mendekat kearah pria itu .

" Junhoe ! " Teriak Dahyun sembari mendekat kearah Junhoe .

Junhoe yang terasa dipanggil sontak berpaling melihat siapa yang memanggil dengan begitu keras .

COLD BOYFRIEND | JIROSÉTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang