Bölüm 24

549 22 0
                                    

Bölüm 24: Zaman
"Her zaman."

Kayra, kapının hemen yanında ki küçük bavula bakıp tebessüm etti.

İlk zamanlar işkolik bir babanın sadece abartma olduğunu düşünse de zamanla bunun öyle olmadığını anlamıştı. Şuanda da bunu anlıyordu. Her şeyi bırakıp gitmesinden..

Kaya ise alıştığı olayı normal karşılıyordu. Hatta bu kadar uzun kalmasına bile şaşırmıştı. Sadece belki artık gitmez diye düşünüyordu ama anlamıştı ki iş seyahati aslında babasının kaçış türüydü.

Sürekli seyehate giderek kaçıyordu yaşananlardan. Zamanında karısının ve kızının ölümü -ölüm sandığı- için şimdi ise hem oğlunun ölümü hemde yaptığı hataların ağırlığı için kaçıyordu.

Kayra ne kadar yabancı olsada bir şey demiyordu. Hastaneden çıkalı sadece bir ay olmuş hala tam toparlamamıştı. Kaya ve Meriç yataktan kalkmaması için ısrarcı olsada çoğu zaman onları dinlemiyor ve oturma odasında onlarla beraber kalıyordu.

Babasının gitmesini anlamsız ve yersiz bulsa da bu zamana kadar görmediği baba sevgisinin kat ve kat fazlasını ona yaşattığı için minnettardı.

Lakin Meriç için aynısı geçerli değildi. Kızını sevdiğini söyleyip iyi bir baba olacağını söyleyen bu adama güvenmişti. Ama şimdi gidişi güvenini boşa çıkarıyordu. O Kayra'nın, ki artık Kaya'nın da mutlu olmasını istiyordu. İkisininde hayatında ki eksikliği görüyordu. Onlara bir anne sevgisi veremezdi ya da anne sevgisi verebilecek birini. O'da yabancıydı buna. Yabancı olduğu hissi başkasına yaşatamazdı ki..

Şimdi ise Mehmet Bey'in gitmesi onu sadece zora sokuyordu. Hatta Mehmet Bey'in davranışları yüzünden Toprak'ı bile anlamaya başlamıştı. Eğer o da annesinden sonra babasıyla daha fazla vakit geçirip onun düşüncelerini alırsa babası gibi biri olucaktı. Onun böyle biri olmasını engelleyen kişi Kayra'ydı. Onu koruma ve sahip çıkma isteği belkide onu hep iyi biri yaptı.

Ama şimdi Toprak'ı düşünüyordu. Yaşayadıklarını sadece hayal edebiliyordu. Bir gün onunla konuşması gerektiğinin farkındaydı. İlk duyduğunda ona çok sinirlenmişti. Lakin şimdi oturup onunla konuşması gerektiğini hissediyordu. Tabi ki şiddet onun için asla affedilmezdi. Ama son olaydan sonra psikolojik sorunu olan kardeşini korumak için her şeyi yapabilecek bir abi görüyordu ona bakınca.

Çünkü eğer o aynı durumda, küçük yaşta ve sorumluluklarla başbaşa kalsa o zaman o da onun gibi kardeşi için uğraşırdı. Ve kardeşinin onun üstünde ki etkisini merak ediyordu.

"Sence ne zaman geri döner?"

"Bilmem güzelim. Bir kaç ayda sürebilir, hafta da."

"O her zaman gidiyor mu Kaya'm?"

"Her zaman."

"Nasıl alıştın peki?"

"Bununla büyüyünce sana asla yabancı gelmiyor ki."

Kayra, ikizine gülüp kollarını açtı. Ona sarılıp biraz öyle kaldı. Yüzünde hala silmediği gülümseme vardı. Neden güldüğünü o da bilmiyordu. Sadece Kaya'nın bu kadar güçlü görünmesi ona komik geliyordu. Onu gerçekten tanıdığı için en ufak mimiğine dahi gülebilirdi. Zamanın hızlı akması onların işine yaratmıştı aslında. Bu sayede ikiside ayrı kaldıkları 15 yılı bir kaç ayda telafi etmişti. Hatta öyle ki üç ay sonra doğum günleriydi. Bu zamana kadar ikisi doğum gününü kutlamamıştı. Sadece Kayra yedi yaşına gelene kasar Meriç elimden geldiğince onun doğum günlerini kutlamaya çalışmıştı. Ama zaman geçtikçe Kayra bunu istemedi. Çünkü sözde babası o günlerde abisine, onun yüzünden kızardı. Şimdi ise ikiside bu konuyu düşünmüyorlardı bile.

Mehmet Bey telefonla konuşarak aşağıya indi. Çocuklarıyla hızlıca vedalaşıp dışarı çıktı. Onun içinde zordu her şey. Özellikle oğlunun ölümünden sonra karısını hayal kırıklığına uğrattığını düşünüyordu. Bu nedenle biraz uzaklaşmaya ve kendini toplamaya karar verdi. Eskiden uzaklaşıp sadece işine odaklanırken bu sefer işe değil kendine odaklanıcaktı. Nasıl iyi bir baba olması gerektiğini öğrenmesi gerekiyordu. Düşünüp taşınıp geri dönmeli ve ailesine sahip çıkmalıydı. Lakin önce kendi akıl sağlığını düşünmesi gerekiyordu. Yoksa onlara hiç bir faydası olmazdı.

Onlar için uzun bir zaman var. Önlerinde kocaman bir hayat var. Zamanı iyi kullanmalı ve doğru kararlar vermeliler. Bundan sonra verilen her yanlış kararlar onlar için geriye giden yollar demekti.

Dikkatli olmalı ve zamanlarının değerini bilmeleri gerekiyor. Çünkü onlar için en değerli şey zaman.

İyi akşamlar❤

Yanlış YaşamlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin