Bölüm 10: Bir Tanem
'Ya banane benim o!'Bu evin neşe denen kavramla uzaktan yakından alakası yok.
O gideli tam 15 gün 4 saat oluyor. Aptalım. Sırf babam onu rahat bıraksın diye onunla gitmedim. Ve onu tanımadığı 4 erkeğin arasına bıraktım. Hadi birini ben tanıyorum. Babası ve iyi biri. Araştırdım. Ama diğer üçü. Üçü de tehlike.
Kayra bir genç kız ve o şuanda üç tane erkeğin arasında. Onunla telefonda konuşarak sorunlarını anlayamıyorum. Bi sorunu var mı onu da anlayamıyorum. Ya üçünden biri pezevenkse ve kardeşine yavşarsa. Haberler de hep okuyorum. Bunca yıl koruyup kollayıp bir anda yabani ellere vermek.
Biri bana babamı ve dedemi öldürmemek için sebeb söyleyebilir mi? 'Erkek adamın, erkek oğlu olur.' diye düşünen zihniyetinizi seviyim. Onunla her gece telefonla konuşuyoruz ama içim hiç rahat değil.
Ne kadar öz kardeşim olmasa da 15 sene boyunca kardeşimdi. Öz olup olamaması umrumda değil. Onu özledim. Bir hafta sonraya uçak bileti ayırtmayı düşünüyorum. Hem onu ziyaret ederim hemde şu üçlü ile tanışırım. Kardeşimi sahipsiz sanmasınlar.
21 yaşındayım. 15 yıldır abisiyim. Üç yıl önce üniversiteden eve döndüğümde onu beyaz bir elbise ile görmüştüm. Tam dedim 'Babam adam oldu. Dedemi artık umursamayacak.' benim hemen önümden imam geçti. Meğer nikah kıyılıyormuş bir taneme. O an dünyam başıma yıkıldı zaten. 12 yaşında ki kızı evlendiricek kadar şerefsiz benim babam. Gerçi baba demeye bin şahit lazım ama.
O gün o damat diye getirdikleri 30 yaşında ki adamı, onun yakınlarını ve imamı nasıl kovduğumu hala hatırlamıyorum. Sinir krizi geçirmiştim sanırım bilmiyorum. Ama onun bana nasıl baktığını hatırlıyorum. Gözleri kıpkırmızı, dudağı patlak, yanağı morarmış. Eğer o gün kimseye haber vermeden çıkıp gelmeseydim bu eve, bir tanemi kaybedicektim.
Bu yüzden aslında. Denize düşen yılana sarılır derler ya hani. Onu kurtarmak için tek seçeneğim buydu. Yoksa keyfimden değil yani. Onu tanımadığım üç erkeğin arasına bırakacağım birde onunla gitmeyeceğim. Hah ben Meriç Acar'ım gerekirse 15 yıldır yaptığım-yapmaya çalıştığım gibi gene yakarım ortalığı.
O benim kardeşim. Ne bir test ne de kan uyumu değiştirir bunu. Şimdi gelmiş üç tane zibidi benim kardeşim onlara abi diyecek. Gerçi biri ikizi. Ama olsun onunla da kardeş değil. Benim kardeşim bir kere o.
Yemin ediyorum iki gün daha görmezsem çocuk gibi 'Ya banane benim o.' diyerek ağlıycam ama.
Ama herkes gerçeği biliyor. O benim. Sadece benim. Turşusunu kurucağım ben onun.
Meriç'in bölümü geldi. Nedense onu paylaşmayı sevmeyen biri olarak düşündüm hep. Rüzgar'ın bölümünü bugün mü atmalıyım yoksa yarın mı bilmiyorum ama yetiştirirsem bugün gelicek.
Neyse iyi günler diliyor ve gidiyorum.