Maydanoz Efendi

5.8K 559 531
                                    

Selamunaleyküm ballarım.

Bimillahirrahmanirrahim.

Ramazan ilk sahur bilinmeyenden:(sürprüüz)

Nereye?

Kanka nereye bi dur.

Oo benide beklesene.

"Gümbede gümbede güm GÜÜMM"

Ağh. Burnum. Canım burnum, kim kıydı sana? Kim sana böyle acımasızca davrandı? Kimler seni böyle katletti?

Gördüğüm rüyadan abimin hayvan gibi bağırıp beni yüzüstü yere düşürmesi üzerine uyanmıştım. Rüyamda canım kankam beni bırakıp gidiyordu, zaten ağlamaklı bir rüya görüyordum ne gerek vardı burnumun kırılmasına?

Kafamı yerden hafif kaldırırken sızlayan burnumun etkisiyle dolan gözlerimi abime çevirdim. Pek muhterem abim gülme krizindeydi. El insaf ya insan böyle mi uyandırılır?

"Yaa-aa-a sen naapıyosun?"

Kırılan burnumun etkisiyle sesim titriyordu ama ne yapayım? İnsan hiç acımaz mı kardeşine?

"ALLAH korusun eve hır hırsız girse se sen böyle mi uyanacaksın?"

Pis abim hâlâ arada güldüğü için düzgün konuşamıyor. Ne var bu kadar komik olan? Siz hiç uyandırılırken korkup döne döne yüz üstü yataktan düşerek uyanmadınız mı?

Gülmesini sona erdiren abim ciddi bir ifadeyle konuşmaya başladı.

"Ezana son 10 dakika var. Eğer hemen aşağı sahura inmezsen menemenden kalan son bir lokmayıda zevkle yerim."

Gözlerimi zor zaptetmişken yine dolmuşlardı. Nedir yahu son bir lokma? Nedir son 10 dakika ağh ciğerim acıyor.

Abim kapıdan çıkarken bende yerden kalkıp pis bi sırıtış eşliğinde onun ardından koşarak sırtına atladım.

"Laan napıyosun devirdin bizi."

"Sen burnumu kırarken iyiydi."

Mutfağa girmeden önce abimin sırtından inmem lazımdı yoksa babam ve annem pek onaylamazlardı.

Ama bilin bakalım ne oldu? Abim şu an sırtından inmeme asla müsade etmiyor.

"Ya abi bıraksana."

"Oo seni sofraya uçurarak götürüyorum işte daha ne istiyorsun benden iyi abi mi olur?"

Hee gerçekten tek niyeti kardeşini sofraya uçurmak amanda aman masumiyetini yesinler. Biliyor ya annemle babamın kızacağını.

Burnumun ucuna baktığımda hafif kızarıktı. Ee böyle saldırıyı böyle püskürtürler abisi.

İçeri abimin sırtında girdiğimde yengem annem ve babam bize tuhaf tuhaf bakıyorlardı. E iyide annem ve yengem daha sofraya oturmamış ya. O zaman demek oluyor ki daha 10 dakikadan fazla var. Menemene baktığımda ondan 1 lokma bile alınmamıştı. Pis abii seni.

"Kızım insene abinin sırtından. Hiç büyümeyecek misiniz ya siz?"

"Kaç defa dedim çıkmayın birbirinizin sırtına."

Babam ve annem sırayla konuştuktan sonra abim araya daldı.

"Anne ben onun sırtına çıkmıyorum. O benim sırtıma çıkıyor."

"Yok devenin nalı. Çık bide. Çık kızımın sırtınada bak neler oluyor?"

Babam beni savunurken bende onur ve gururla babama bakıyordum. Canım babam kızsada hep beni destekler kendileri.

MAYDANOZ (Tamamlandı) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin