Selamunaleyküm ballarım.
Bismillahirrahmanirrahim.
Berin'den devam:
Yine bir iftara hazırlanırken balkona çıkıp kafamı uzattım. Ezana yirmi dakika falan kalmıştı ama canım mahallemin çocukları için ne fark eder? Oyun oynayan çocukları izlerken bir yandanda yarın oyun oynamaya çıkmayı kafama not ediyordum.
Yakan top oynarken vurulan Esma kenara geçince ona seslenmeye çalıştım.
"Pişt Esma " bir yandanda çok bağırmıyorum hani. E napiyim etraf müzekker kaynıyor.
"Esoo"
Sonunda duyunca etrafa bakınıp kimin seslendiğini anlamaya çalışıyordu.
"Pişt burdayım."
Sonunda bana dönünce sırıtmaya başladı. Bu kız resmen cadı ya. Ama olsun çokta severim kendisini. Yoo mahalledeki diğer çocuklara pislik yaparken yandakçım olduğu için değil.
"Oo Berin ablam sen kafanı çıkartıp bakar mıydın be? Gelsene."
"Olmaz Esma'cım siz farkında değilsiniz ama malum ifrata 20 dakika falan kaldı."
"Hadi ya hiç farketmemişiz abla ben dağıtayım o zaman milleti açlardır analarının kuzuları."
Bu kız varya tam büyümüşte küçülmüş denilen cinstendi. Kaçan topu eline alıp havaya bir kupa misali kaldırıp konuşmaya başladı.
"İftara 20 dakika kalmış arkadaşlar dağılın, salın sokakları."
Söylediklerinden sonra çocukların mızmızlanarak dağılmaları 5 10 dakikayı bulmuştu.
Esma sonra bana dönüp muhabbet etmeye başladı. Kendisi henüz 12 yaşında büyümüşte küçülmüş bir cadı olurlar.
"Ee ablam nasılsın?"
"İyiyim ciğerim çok şükür seni sormalı?"
"Bende iyiyim."
"Eee anlat bakalım yeni yeni insancıklar var mı? Tabi senin çevre geniş."
"Ooo olmaz mı ama idolüm Zehra abla."
Yalandan bir kızgınlıkla gözlerimi kıstım.
"Vay vay Esma hanım vaaay ihanet hiç bu kadar acıtmamıştı be hayın seni."
"Ya abla ama napiyim onun sayesinde şu gıcıklardan intikam alıyorum. Şunların tiplerine bak tiplerinde meymenet yok."
"Aşk olsun ben küstüm bi kere. Hem biz seninle az mı vurduk onları? Ayrıca seni Zehra ile ben tanıştırdım utan utan."
"Ama abla ne yapayım yaa."
Bir yandan üzülmüştü bile. Yaa ben senin ponçik kalbini yerim.
"Şaka yaptım kız şaka. Anlat bakalım ne yaptınız?"
Sonra sırıtmaya başladı.
"Şimdi abla geçen gün bizim ahali oruçluydu yine ama bu kez küçüklerde tekne orucu tutuyordu. Onların gözü önünde dondurma yediler."
Off. Dondurma çok hassas bir noktadır ama.
"Sonra Zehra abla geldi. Öyle görünce bu gereksizleri uyardı. Sonra onlar Zehra ablayı takmayıp ağız yüz yapınca Zehra ablada tek kaşını kaldırıp pis pis baktı bunlara. Sonrada benim yanıma gelip planımızı anlattı."
Bak sen şu Zehra'ya benim yerimi alacak neredeyse. Aman canım alsın tepe tepe kullansın.
"Sonra biz bunlara su savaşı yapmayı teklif ettik. Tabi bunlar dediki su balonlarını biz hazırlamayız. Ay sanki otudukları yere yapışıklar. Neyse işte bizde zaten bunu bekliyorduk. Balonları biz hazırlayacaktık."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MAYDANOZ (Tamamlandı)
Spiritualbilinmeyen: Hayırdır moralin bozuktu. Yağız: Evet. bilinmeyen: Hayırdır? Yağız: Pek takmıyorum ama evdekilere kavga ettim yine. neymiş her şeye maydanoz oluyormuşum. bilinmeyen: Ben maydanozları severim. ●○●○●○●○●○ Bilinmeyenin bilmediğiniz bir se...