Akıldan geçenler, yapılan planlar.
Ruha ince ince işleyen gözler.
Zeliha ben olmaktan çıkacakti.Nurin ana genc kiza talip haberi verirken kocasi baska seyler derdi.
Nurin hanım dondu kaldı Hasan ağanın sözleriyle..
-Hanım
dedi ağa,
-bir gün gelecek bitecek bu acı ve olmayacak bir başına yanlız yaşamanında ölüm gibi olduğunu görecek. Çocuklarını çekip çevirecek birine ihtiyacı olacak. Hep evi bekleyemeyecek, yükü ağır olacak,bizede bu yaştan sonra gencelip yeni ömür verilmeyecek.
En başta Kirman'lar ele alacak Zeyne'li, ben göçünce gerçek dünyaya,
o, baş olacak baskı üstüne baskı edecekler evlen diye, düşün bakalım hangisinin kızı bakar bu meleklere şimdide 5 yıl sonra da, vallah bakmazlar nerde o insaf.
Yarın ne olur bilinmez kim uyanır kim uyanmaz..Zeliha ' yı bir defa gördüm yakından.
Rozam kucağındaydı, gözünde zerre riya yok.
Can gibi katmış canına. Tam Maho nun kızı özü neyse yüzü o..
Dedim ahh keşke olsa keşke katsa yavrularımı ardına. Gözüm arkada kalmaz inan Nurinim bu çocuklar benim yüreğime dert..Bugün, istemez dedin ya Hazinlerin oğlanı, öyle içim rahat ettiki sanki üzerime haififlik gelmiş..
Nurin hanımın göz yaşları sel gibi akıyordu,hıçkıra hıçkıra ağladı..
Hasan ağa elini attı karısının boynuna çekti kendine, bastı bağrına..
-Nurin benim ömrüme ömür olan Nurinim.
-Ağlama biz ne sıkıntılar gördük ha,en iyi sen anlarsın şu halimizi Allah bize doğru kararlar aldırsın ağlama cennet kapım dedi...
Sakinleşti Nurin Hanım gözünü dikti kocasının gözüne:
- Hasan olurmu dersin- Niye olmazmış,dosdoğru kız,akıllı,terbiyeli,eli gönlü bol tam hanımaağa olacak kız.
-Öyle maşallah çok iyi yetiştirmiş Fatma.Ama çok erken,kız küçük bizim oğlandan.
- Küçük de değilmiş Nurin xanim sen 16 da gelmedinmi? diye bıyık altı güldü ağa.
- O vakit başkaydı herşey.Hem 3 de çocuk var vereceğimiz kıza.Zaten dul adamlar yakıştırılmış diye kaçıp gelmiş yavrum nasıl deriz bizde düşündük aynısını diye.
Olmaz ağam hem kız niyetimizi kötü sanar ilk baştan, hemde çok güzel ağam ya çook güzel kendi gibi birine gelin gitse yeri değilmi? ilk kendi bebesini alsa kucağına.Biz onun sırtına yük vereceğiz günah dedi kadın.
- Doğru haklısın hanım.Öyle olsa daha iyi elbet ama bende evladımı, çiçek gibi açmış üç küçük kuzumu düşündüm.Merhametli kız ezmez ezdirmez öteye atmaz dedim..- Zeynel de hiç kabul etmez,çok yeni daha gelin öleli bir yıl olmadı.Zaman geçsin bakalım takdir Allah ın neler olur bilemeyiz.Aramızda kalsın bunlar ağam kimse duymasın aman ha..Kız kendisi istese neyse ama ben diyemem ki kınalı yavruya gel bu yükü al.Çok ta narin iyi kalpli olmaz olmaz kaldıramaz o Zeynelimin bu halini..
- Tamam hanım tamam ben demedim sen duymadın.Ey ey..
5 gün daha geçti bu konuşma nın üstünden..
Günler birbirinin aynıydı,erken kalkar nasıl akşam oldu anlamazlardı.Kahvaltı eden Abidin ve Zeynel işe gidiyor.Hasan ağa öğle vakti camiye gider,arada bir tarlaların oraya gider Ömer i de yanına katıp,oğullarının her işine karışıp gerginlik çıkarırdı bilerek.
Zeynel söylendi babasına
" babo biz sen dinlen diye eve yolluyoz sen haftada 3 gün burdasın sıcakta ölmek istiyon ne "dedi...
Gönderdi yaşlı adamıHasan ağa akşam haber verdi evdekilerle yarın misafirlerim var 10 kişilik hazırlık tutun yandaki odaya dedi..
Zeliha bile yoruldu bugün,çok iş yaptırmıyorudu Meryem ablası gidecek az günü kaldı bebeğe zaten bakıyor diye ama akşama Hasan ağa emir verdi ya tüm evi,damı baştan aşağı temizlediler.Diyar işten kaçmak için çok çabaladı ama nafile Meryem sıkı tuttu bu kez işi..Söylene söylene iş yaptı
"ne var sanki bu sıcakta bu kadar adam toplamaya zaten hergün birileri gelir kahveye çaya valla abim akıllı adam yandaki odayı açmasaydı bu babo herkesi eve alırdı.Bu ne ya keşke çoban kızı olaydım offf Allah ım beliiim kolum koptu süpürge çalmaktan"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ZELİHA (Tamamlandı)
General FictionHerşey Zeliha'nın verdiği bir karar ile başladı.. Zeliha hem ağlar hem güler hem neşelidir hem kederli.. Zeliha umut olur Zeynel'e.. Gerçek hayattan kesitler ile kurgulanmış bir hikaye.. Genç bir kız Zeliha. Anne Evlat Kadın ...